شماره خبر : 18205
منتشر شده در مورخ : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
ساعت : 9:21
سرا‌های مهارت آموزی دانشجویان راه اندازی می‌شود

سرا‌های مهارت آموزی دانشجویان راه اندازی می‌شود

 

در راستای اجرای طرح راه اندازی سرا‌های مهارت آموزی دانشجویان تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعقد شد.

عبدالحسین کلانتری گفت : ورود به آموزش‌های مهارت محور در دانشگاه‌ها گام مهمی به منظور تحقق سند تحول نظام آموزش عالی که همواره مورد تأکید دولت است، به شمار می رود.

او افزود: گذراندن دروس مهارت محور در دانشگاه‌ها تا حدودی در حال اجراست ولی این دروس جوابگوی نیاز دانشجویان در ورود به فضای کسب و کار نیست، غنی‌سازی اوقات فراغت و بهره‌مندی از این اوقات در جهت رشد مهارتی دانشجویان اقدامی مهم و حائز اهمیت به شمار می‌رود.

کلانتری افزود: ارتقاء امید، انگیزه و پویایی در بین دانشجویان مستلزم ایجاد دورنمای روشن از آینده شغلی جوان دانشگاهی است و تا زمانی که این مهم تحقق پیدا نکند نمی‌توان امیدواری چندانی در بین دانشجویان شاهد بود.

او یکی از راهکارهای حل این موضوع را پرداختن به مقوله مهم و اثرگذار مهارت آموزی دانست و خاطر نشان کرد: در صورتی که دانشگاه بتواند افزون بر آموزش‌های تخصصی، افرادی ماهر را آماده ورود به عرصه اجتماع نماید، می توان انتظار داشت، نشاط و پویایی در بین دانشجویان تا حدودی افزایش یابد هر چند که مؤلفه‌های متنوعی موجب ارتقاء این امر می‌شود ولی دورنمای شغلی برای دانشجویان بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی می‌شود.

کلانتری گفت: از این رو در معاونت فرهنگی و اجتماعی تصمیم بر آن گرفته شد تا با همکاری دانشگاه‌های مهارت محور و دستگاه‌های مسئول در این زمینه، طرحی با عنوان طرح «سرمد» با هدف ایجاد سراهای مهارت آموزی دانشجویان در فضای خوابگاه‌های دانشجویی اجرایی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان اظهار داشت: به صورت جدی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای انتظار می‌رود تا در راستای رسالت اجتماعی خود در اجرای این طرح همکاری نموده و تمامی ظرفیت‌های خود در این زمینه را به میدان بیاورد.

در این نشست، عرفان خسرویان نیز در سخنانی ضمن استقبال و ابراز خرسندی از رویکرد وزارت علوم در پرداختن به ارتقاء دانش مهارتی دانشجویان گفت: با همه ظرفیت‌های ممکن در اجرای این طرح در سطح خوابگاه‌های دانشجویی که اتفاقاً فضاهایی هستند که مستعد آسیب پذیری می‌باشند، مشارکت نموده و علی‌رغم محدودیت شدید اعتبارات، انتظار درآمدزایی در این همکاری نداریم؛ چرا که در این زمینه اهداف مشترکی را دنبال می‌ کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بیش از ۶۵ درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند، اظهار داشت: آموزش‌های ارائه شده در این دانشگاه از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

خسرویان افزود: طرح‌های تحولی و برنامه‌های متعددی در راستای ارتقاء اثر گذاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دست اقدام داریم که در صورت اجرایی شدن این طرح‌ها، زمینه افزایش تعاملات اجتماعی و تقویت دانشگاه و صنعت فراهم می‌شود.

او افزود: اجرای طرح «سرمد» و این همکاری مشترک منشاء خیر و برکت برای دانشجویان فهیم کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان  علمی پزشکی  دانشگاه و کنکور

برچسب ها : مهارت آموزی دانشجویی فنی و حرفه‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای