شماره خبر : 18235
منتشر شده در مورخ : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
ساعت : 17:56
راوی گفت: بگوئید با هم یک کار خوب را انجام داده اید نه این که برای خودتان تبلیغ کنید

راوی گفت: بگوئید با هم یک کار خوب را انجام داده اید نه این که برای خودتان تبلیغ کنید


یکی از مواردی که در سفرهای خارج از استانی همواره موجب حسرت مردم خوزستان بوده و هست، روشنائی شهرهای همجوار مراکز استان هاست که مسافران، هم راحت به مقصد می رسند، هم شهرهای نزدیک به استان مورد نظر را به خوبی می بینند، هم از مسیر لذت می برند ضمن این که با حوالی شهرهای خوزستان که مسیر آنها شبها کاملاً تاریک است مقایسه می کنند.
حالا در خبرها بود که روشنائی فاز اول محور مواصلاتی شیبان به ملاثانی پس از گذشت دو دهه تامین شده که علاوه بر زیبا شدن این مسیر، قطعاً در کاهش حوادث تاثیر گذار است.
نکته ای که در حاشیه این خبر مقداری این کار خوب را لوث می کند این است که تبلیغات و بَه بَه و چَه چَه بعضی ها مانع از احساس شیرینی اجرای این پروژه در کام مردم است و طوری آقایان کار را بزرگ جلوه می دهند که انگار یک کار جدید در کشور انجام شده است و طرفداران دو طیف خاص، آن را به نام خود معرفی می کنند.
از یک سو طرفداران فرماندار باوی، با انقلابی خواندن او، وانمود می کنند که اگر ایشان نبود، این پروژه اجرائی نمی شد. از طرف دیگر منابع نزدیک به آقای مجتبی یوسفی نماینده اهواز اعلام کرده اند اجرای پروژه فاز اول روشنائی اتوبان اهواز - ملاثانی، پس از دعوت و حضور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و پی گیری های نماینده اهواز (یوسفی) در حاشیه سفری که مهندس امانی رئیس سازمان حمل و نقل و جاده ای کشور در بهمن ماه سال 1400 به دعوت این نماینده به شهرستان باوی داشت و مقرر شده بود از محل اعتبارات ملی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اجرا شود، عملیاتی شد و قرار است با پی گیری های انجام شده، عملیات دو فاز دیگر هم به مرحله اجرائی برسد.
به هر حال مهم این است که در استان خوزستان که مشکل روشنائی جاده ای دارد، چنین پروژه ای اجرا شده اما درست نیست که مثل ندید، بدیدها هر کس بگوید این کار من است!
ببنیم حالا که رئیس مجلس 
پی به سرعت روند تورم برده، برای پی گیری مجلس و دولت چه می کند؟
رئیس مجلس در پاسخ به گلایه ها و مشکلات مطرح شده از طرف کارگران کارخانه فولاد زرند کرمان در سفر به آن استان گفته: با کارگران که صحبت می کردیم چه کسانی که با پیمانکاری در مجموعه شاغل هستند و چه کارگرانی که به صورت رسمی شاغل بودند، همه از بابت حقوق های دریافتی گلایه داشتند.
 قالیباف این را هم گفته < با توجه به این که حقوق ها نسبت به دو سال قبل افزایش داشته، اما باید به این نکته توجه داشت که روند تورم در کشور با سرعت پیش می رود که قدرت خرید مردم عملاً کاهش پیدا کرده است، بنابراین دولت و مجلس باید آن را پی گیری کنند.>
مثلاً اگر کارگران کرمانی وضعیت حقوق و گلایه های دیگر را مطرح نمی کردند، رئیس مجلس متوجه روند تورم در کشور نمی شد؟
 اگر چنین نیست با توجه به این که به قول ایشان روند تورم با سرعت پیش می رود، چرا تا حالا متوجه کاهش قدرت خرید مردم نشده و موضوع پی گیری تورم از طرف دولت و مجلس به ذهنشان نرسیده¿ به هر حال ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است، حالا که الحمدا... به سرعت روند تورم یقین پیدا کردید، بفرمائید برای مهار آن حرکتی بکنید. ( البته اگر ملاحظات و موانع اجازه بدهند!)
از شهردار شوش یاد بگیرند به فکر مردم در پارک ها باشند!
در خبرها بود که شهردار شوش با حضور در پارک میراث گفته : سرویس های بهداشتی و حمام زنانه و مردانه امسال در این پارک راه اندازی شده و مورد استفاده مسافران نوروزی قرار می گیرند.
واقعاً از خبرهای خوب نوروزی بود چون مهمترین نیاز پارک ها همین سرویس های بهداشتی است که در اهواز یا پارک ها ندارند یا از بس کمبود دارند، قابل استفاده نیستند.  
‌حالا شهردار شوش دستش درد نکند که علاوه بر سرویس بهداشتی، حمام زنانه و مردانه هم در پارک احداث کرده است. واقعاً این اقدام شهردار در خور تحسین است!
آقای بازرس ! ارزانی دستوری و با تابلو برای مردم گوشت نمی شود
راوی گفت در مغازه قصابی تابلو زده بودند که روی آن نوشته شده بود: گوشت کیلوئی 250 هزار تومان. رفتم داخل قصابی، پرسیدم گوشت کیلوئی چند¿ قصاب گفت با چربی 370 هزار تومان، بدون چربی 380 هزار تومان. گفتم پس این تابلو چیه؟    ‌
قصاب گفت: بازرسان گفته اند این طور قیمت بزنید، اگر غیر از این بنویسیم، مغازه پلمپ می شود!
واقعاً که ! آقای بازرس اولاً به تابلو توجه نکن، برو داخل مغازه ببین چه خبره!
ضمناً اگر واقعاً قصاب این طور که قسم می خورد، گوشت را کیلوئی بالای 300 هزار تومان به او می دهند، چطور میتواند با ضرر بفروشد¿ تحقیق کنید ببینید حق با کیست¿  ‌ 
وقتی پیاز و طلا با گران شدن عزیز می شوند!
دستفروش وقتی دید فریاد می زند، پیاز کیلوئی 15 تومان اما خریدار ندارد، گفت : پیاز که کیلوئی 40 تومان بود، خیلی زود فروش می رفتند، حالا که ارزان شده، مشتری ندارم!  ‌
چه می شود کرد، این مردم قابل پیش بینی نیستند، وقتی طلا به بالاترین نرخ خود رسید خیلی ها به طلافروشی ها هجوم بردند که خریداری کنند و برای خرید دلار هم همین طور شد، پیاز هم از این قاعده مستثنی نیست.
برای نیکوترین حال، همت کنیم
اکنون که سالی دیگر از عمرمان گذشت و از خدا می خواهیم : ای تغییر دهنده دلها و دیده ها، ای مدبر شب و روز، ای گرداننده سال و حالت ها، بگردان حال ما را به نیکوترین حال، بکوشیم دلی را آزرده نکنیم و دل هایی را شاد کنیم و ناتوانی را دستگیری کنیم که اجر آن از هر عبادتی بالاتر است، چنانچه شاعر گفته :  ‌
صد خانه اگر به طاعت آباد کنی
به زان نبود که خاطری شاد کنی
نوروزتان پیروز

برچسب ها : مجلس دولت رئیس مجلس قالیباف شهردار شوش