شماره خبر : 18243
منتشر شده در مورخ : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
ساعت : 11:37
طلوع‌کیان: والیبال ایران سخت‌ترین گروه را در انتخابی المپیک دارد/ از توخته درس عبرت بگیرید

طلوع‌کیان: والیبال ایران سخت‌ترین گروه را در انتخابی المپیک دارد/ از توخته درس عبرت بگیرید

 

مربی تیم ملی والیبال در مورد گروه ایران در انتخابی المپیک گفت: در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌ایم اما در تمام مسابقات برای برد به میدان می‌رویم و تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مراسم قرعه‌کشی مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۴ برگزار شد و ۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. تیم ملی ایران در گروه بسیار سختی قرار گرفته و با برزیل، ایتالیا، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر هم‌گروه است. با توجه به اینکه از هر گروه تنها دو تیم سهمیه المپیک کسب می‌کنند تیم ملی کار سختی برای رسیدن به المپیک پاریس از این راه دارد.

ایران سخت‌ترین گروه را دارد

علیرضا طلوع‌کیان در گفت‌وگو با ایسنا به قرعه ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک اشاره و بیان کرد: شاید سخت‌ترین گروه انتخابی المپیک نصیب ما شده است. البته تمام گروه‌ها سخت است و هیچ مسابقه‌ای در انتخابی المپیک راحت نیست اما چین و ژاپن با توجه به نفوذی که دارند و توانستند میزبانی بگیرند، گروه راحت‌تری نسبت به ما دارند. فرمت جدید کمیته بین‌المللی المپیک با سال‌های قبل فرق دارد اما به هر حال باید تلاش کنیم و راهی نیست.  

او در این مورد افزود: در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌ایم و با حضور برزیل و ایتالیا کار بسیار سختی داریم اما در تمام مسابقات برای برد به میدان می‌رویم و تلاش می‌کنیم. ناامید نیستیم و می‌دانید که جلوی تیم‌های خوب، به خوبی هم کار می‌کنیم. بازیکنان ما انگیزه خود را دارند. هرچند در قرعه شانس نیاوردیم اما این موضوع را باید با برنامه‌ریزی و تمرینات منسجم جبران کنیم.  

شانس دیگری برای کسب سهمیه المپیک داریم

مربی تیم ملی با بیان اینکه شانس دیگری هم برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد، ادامه داد: پنج تیم هم از طریق رنکینگ سهمیه کسب می‌کنند. ایران با توجه به شرایط فعلی که در جایگاه دهم قرار دارد، قطعا صعود خواهد کرد.

او در مورد نحوه توزیع پنج سهمیه دیگر المپیک ۲۰۲۴ از طریق رنکینگ گفت: لیگ ملت‌های ۲۰۲۳، قهرمانی آسیا در تهران، انتخابی المپیک و مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ مسابقاتی است که در رنکینگ مهم هستند. در پایان این مسابقات رنکینگ تیم‌ها مشخص می‌شود، ۶ تیمی که از طریق انتخابی المپیک سهمیه را کسب کرده‌اند، کنار می‌روند. فرانسه هم به دلیل میزبانی سهمیه را دارد. پنج سهمیه باقی مانده را از تیم‌های برتر رنکینگ انتخاب می‌کنند. البته با توجه به اینکه باید تمام قاره‌ها در المپیک سهمیه داشته باشند و قطعا قاره آفریقا در این بین نیست یک سهمیه از پنج سهمیه به بهترین تیم رنکینگ قاره آفریقا تعلق می‌گیرد. به این ترتیب جایگاه فعلی ما بد نیست. باید در این چهار تورنمنت رنکینگ خود را حول و حوش جایگاه فعلی حفظ کنیم.   

نمی‌شود بازیکن در خانه بنشیند که آسیب نبیند

طلوع‌کیان در مورد درخواست بعضی از ملی‌پوشان برای حضور در تورنمت ماه رمضان امارات گفت: این تورنمنت با اسم تورنمنت بین‌المللی ناس برگزار می‌شود و گاهی سطحی بالاتر از جام باشگاه‌های آسیا دارد چون بازیکنانی از برزیل، ایتالیا، کوبا و سایر کشورها حضور دارند. احتمال آسیب دیدگی هم همه جا وجود دارد. من سال گذشته مجرد را در رامسر از دست دادم. با این نگاه بازیکنان باید در خانه بنشینند تا آسیب نبینند. با این حال هنوز کسی صحبتی نکرده است.  

از توخته درس عبرت بگیرید

او با اشاره به محرومیت امیرحسین توخته به دلیل دوپینگ گفت: او بازیکن باارزشی است. اتفاقی که برایش افتاده تا حدودی جبران پذیر است و مدت محرومیت بالایی ندارد. بازیکنان دیگر هم باید درس عبرت بگیرند که بسیار حرفه‌ای برخورد کنند و هر دارویی را با هماهنگی پزشک و مشاهده لیست وادا مصرف کنند. نبود این بازیکن تاثیرگذار است اما بازیکنان ارزشمندی داریم که می‌توانند جایگزین شوند. توخته هم سرمایه ماست و امیدوارم محرومیتش به زودی تمام شود و به تیم ملی کمک کند.  

 

برچسب ها : تيم ملي واليبال ايران واليبال علیرضا طلوع کیان المپیک 2024 پاریس