شماره خبر : 18261
منتشر شده در مورخ : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
ساعت : 17:38
کاهش 18 درصدی سرقت های خرد در اهواز و 14 درصدی استان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان: افزایش شعب ویژه رسیدگی به سرقت مسلحانه

کاهش 18 درصدی سرقت های خرد در اهواز و 14 درصدی استان


دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: در سال 1401 با افزایش شعب رسیدگی به سرقتهای مسلحانه 18درصد سرقت های خرد در اهواز و 14 درصد در سطح استان خوزستان کاهش یافت.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان صادق چگنی جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در حاشیه نمایشگاه شکوه هجرت و طلایه داران اقتصاد مقاومتی با حضور در غرفه شهدای رسانه بسیج رسانه خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات و عملکرد قوه قضاییه از کاهش 18 درصدی آمار سرقت های خرد در سطح شهر اهواز و 14 درصدی در استان خبر داد و گفت : خوشبختانه با افزایش شعب سرقتهای مسلحانه از یک شعبه به سه شعبه و علیرغم  اینکه کادر قضایی از لحاظ نیروی انسانی 25 نفر کاهش داشته، این مهم تحقق یافت.
در زمینه جرائم قتل هم یک شعبه دیگر اضافه شد و تعداد این شعب به دو شعبه رسید.
صادق چگنی جعفری در ادامه و در راستای ستاد مقاومت اقتصادی و رفع موانع تولید مربوط به حوزه قضایی و مشکلات حقوقی کارخانه ها گفت: با جلسات متعددی که توسط دستگاه قضایی برگزار شد توانستیم مانع بیکار شدن 2300 نفر در استان شویم.
چگنی جعفری همچنین گفت: خوشبختانه توانستیم مانع ورود خیلی از پرونده ها به دادگاه و کاهش زمان رسیدگی شویم. به عنوان مثال پرونده های تصادفات غیر قضایی شده اند  و دیگر نیازی به رای دادگاه نیست و پس از وقوع تصادف و تشکیل پرونده اولیه پلیس راه، به پزشکی قانونی معرفی و سپس به شرکت بیمه ارجاع داده می شود و اقدامات لازم در خصوص پرداخت هزینه ها صورت می گیرد.
از دیگر دستاورد مجموعه قضایی راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی و نوبت دهی خدمات بود که دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان به آن اشاره داشت.
صادق چگنی جعفری در ادامه و در پاسخ به خبرنگاران در خصوص پرونده متروپل گفت: پرونده متروپل با توجه به اینکه پرونده ملی هم بود در زمان کمتر از 4 ماه به صورت فوق العاده پیگیری و تمام دیه ها پرداخت و پرونده ها مختومه شده است. 75 درصد این دیه ها از اموال عبدالباقی و 25 درصد دیگر از 20 نفر دیگر که در وقوع حادثه مقصر شناخته شده بودند پرداخت شد. ضمن اینکه محکومیتهایی هم برای این افراد از جمله حبس و محرومیت و محدودیت صادر شد.
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان دادستان عمومی و انقلاب خوزستان