شماره خبر : 1862
منتشر شده در مورخ : ۳ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 20:28
استاندار بازرس ویژه به بازار بفرستد و بدون مدرک اطمینان نکند

استاندار بازرس ویژه به بازار بفرستد و بدون مدرک اطمینان نکند


استاندار بازرس ویژه به بازار بفرستد و بدون مدرک اطمینان نکند
استاندار خوزستان بعد از بازدید از اداره کل بنادر با حضور معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از تداوم و ثبات قیمت ها بر اثر نظارت و آنالیز قیمت اجناس در بازار خبر داده است.
سلیمانی دشتکی در خصوص وضعیت بازار مرغ هم این نوید یعنی بهبود و ثبات قیمت را داده و در ارتباط با شکر، روغن و سایر کالاها هم گفته مشکل خاصی وجود ندارد و شاید در نحوه توزیع مشکلی باشد، اما از نظر میزان کالا مشکلی نداریم.
خدمت آقای استاندار عرض می شود که حالا شاید قیمت پاکت سیمان روی 36 هزار تومان تثبیت شده باشد که آن هم نیاز به بازرسی برای صحت و سقم آن دارد اما باور بفرمائید که مشکلات مربوط به مرغ و روغن و شکر به قوت خود باقی است و عاملین و فروشندگان  با تهدیدها و اتمام حجت ها از میدان در نمی روند، اثبات این موضوع هم خیلی آسان است. همین فردا صبح یک یا چند بازرس دفتر شکایات خودتان را بفرستید جلوی مرغ فروشی ها تا هر چه ببینند گزارش کنند، همانطور که راوی تا خود ندید باور نکرد.
مشکل مرغ و شکر حل نشده چرا گره توزیع باز نمی شود؟ 

قضیه از این قرار است که ساعت 9 کامیون حمل مرغ جلوی فروشگاههای مرغ و گوشت و ماهی شروع به تخلیه مرغ می کنند اما با کیلوئی 32 هزار تومان به بالا می فروشند. برخی از فروشندگان هم می گویند مرغ با قیمت دولتی بعداً می آید که راست می گویند، مرغ می آید اما محدود و بعد از آنکه مردم یک ساعت بیشتر در صف انتظار می مانند و اصلاً جوابگوی تقاضاها نیستند.بعضی جاها هم مرغ تا کیلویی 39 هزار تومان می فروشند. فروشگاههای زنجیره ای هم مرغ قطعه بندی را با قیمت دلخواه عرضه می کنند در حالی که گفته بودند این کار ممنوع است. شکر هم داستان خود را دارد و هر کس شکر با قیمت دولتی در شهر پیدا کرد باید به او جایزه بدهند و بسته های 900 گرمی کمتر از 12 هزار تومان فروخته نمی شود، مگر اینکه فروشنده ای نه از ترس بلکه بخاطر انصاف خود مثلاً 11 هزار تومان بفروشد.
روغن هم شایعه کرده اند که 34 درصد قرار است گران شود و این خبر تقریباً موثق است و به همین دلیل خیلی جاها آن را پنهان یا قطره چکانی می فروشند.
ضمناً این ماجرای <توزیع> چیست که از سال گذشته تا حالا یعنی از زمان استاندار سابق تا سلیمانی عزیز توجیهی برای کم فروشی و گرانفروشی است و کسی حریف آن نمی شود. چطور معلوم نمی شود گیر مشکل توزیع کجاست که حل شدنی نیست؟
واکسیناسیون معلمان برای بازگشایی مدارس کافی نیست

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته <از اواخر مرداد می توانیم معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و ... را واکسینه کنیم زیرا از ابتدای مهر، به احتمال زیاد به سمت بازگشایی مدارس و دانشگاهها می رویم.>
خب، گیرم که معلمان واکسینه شدند، چطور می توانید و الدین دانش آموزان را راضی کنید که فرزندانشان را به مدرسه بفرستند. چه تضمینی است که آنها کرونا نگیرند یا در حین مراجعه به مدرسه از طریق وسایط نقلیه عمومی آلوده به ویروس کرونا نشوند¿ آیا راهکاری برای پیشگیری از ابتلای بچه های مردم در نظر گرفته اید¿ لطفا‌ً باز هم بی گدار به آب نزنید و با برنامه و کار کارشناسی حرف بازگشایی مدارس و دانشگاهها را بزنید.
مردم را کشتید تا <احضار> تمام شد!
بعد از عمری شبکه یک رسانه ملی مجموعه ای پخش کرد که به علت قحطی سریال بدرد بخورپر بیننده ترین شد، اما بدلیل ضعف مدیریت آن، جان بینندگان را به لبشان آوردند تا بالاخره یکشنبه شب نیم ساعت بعد از نیمه شب تمام شد و مردم راحت شدند. شاهد بودید که به هر دلیل، منظم پخش نمی شد قسمتهای آخر هم بعد از یک هفته وقفه روی آنتن رفت و حتی آن دو شبی که قرار بود پخش شود، نتوانستند در ساعتی که زیر نویس می کردند، به قولشان عمل کنند. شب اول که به اندازه هزینه ای که برای سریال خرج کرده بودند، پیام بازرگانی یا همان آگهی تجارتی پخش شد، شب آخر هم باز نوشتند ساعت 40/22 که بعد از یازده شروع شد و این همه ضعف در مدیریت یک سریال واقعاً نوبر است. دراین سریال موضوع آن که ظاهراً وحشتناک بود جلب توجه کرد و گرنه از نظر هنر بازیگری که اصلی ها صفر کیلومتر بودند، هنری نشان ندادند و در مجموع در مقایسه با سریالهای ماورایی مثل اغماء با آن بازیهای درخشان حرفی برای گفتن نداشت.
ثابت شد علاج گرانی، نخریدن است
چند روزی بود زمزمه افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی مطرح شد. اما بعد از کاهش فروش اجناس برخی از این شرکت ها از گرانی اجناس خود منصرف شدند و رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران افزایش قیمت لوازم خانگی را تکذیب کرد.بیخودی که نگفته اند علاج گرانی نخریدن است اگر مردم واقعاً در برابر افزایش قیمت ها مقاومت کنند بازار این همه افسار گسیخته نخواهد بود. ضمناً آقایان ضرر نمی کنند، مقداری از سود خود کم کنند که به نفع مردم تمام می شود. دعا کنیم در خصوص سایر اجناس و کالاها هم مردم از روش نخریدن تبعیت کنند تا مقداری از این گرانی ها مهار شود. البته نزدیکی انتخابات هم بی تاثیر نیست، بنابراین اگر دیدیم تقی به توقی خورد و بهر دلیل برخی کالاها قیمتشان بالا نرفت، از فرصت استفاده کنید چون چه بسا بعد از انتخابات آش همان آش و کاسه همان کاسه شود.

برچسب ها : بازار واكسیناسیون معلمان مرغ و شكر