شماره خبر : 18687
منتشر شده در مورخ : ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 20:44
راوی گفت: در دومین نشست اصحاب رسانه  با استاندار چه گذشت؟

راوی گفت: در دومین نشست اصحاب رسانه  با استاندار چه گذشت؟

دومین دیدار و نشست آقای محراب استاندار خوزستان با اصحاب رسانه در استانداری برگزار شد که (البته با 40 دقیقه تاخیر که دلیل آن دیرآمدن بسیاری از دعوت شدگان بود) سخنرانان از پیش تعیین شده بودند و اعلام شد که هرکدام پنج دقیقه صحبت کند تا نوبت به دیگران برسد و البته این قاعده از طرف برخی ناطقین رعایت نشد در نتیجه برخی که فرصت حرف زدن پیدا نکردند، اعتراض داشتند و در مواردی نظم برنامه برهم ریخته می شد و مجری هم قادر به کنترل جمعیت نبود و اصلا به نحوه اجرای او معترض بودند. 
طبق معمول بحث تدریجا بالا گرفت و به موضوع خانوادگی مطبوعات یعنی مسائل داخلی خانه مطبوعات کشیده شد تا جاییکه استاندار در سخنان کوتاهی رسانه ها را به آرامش و نقد دور از پرخاشگری دعوت کرد و گفت من خواستم به شما توصیه مهربان بودن با یکدیگر را داشته باشم اما می بینم به یکدیگر هم رحم نمی کنید.  ‌
استاندار در بحث تغییرات مدیریتی گفت سعی خواهد شد افرادی که می توانند سکان کارها را به خوبی در دست بگیرند شناخته شوند. او این را هم گفت که مایلیم از نیروهای جوان بهره ببریم اما متاسفانه پیکره بروکراسی سخت است و همه باید از دریچه آزمون عبور کنند و با آنکه نیازمند نیروهای جوان هستیم اما ناگزیر به طی مراحل اداری خواهیم بود.  ‌
در این مراسم اعلام شد که سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان اردیبهشت امسال انجام خواهد شد و سعی خواهد شد مصوبات سفر اول شفاف مطرح و کارهای انجام شده اطلاع رسانی شود. 
ضمنا تعدادی از مدیران دستگاه ها هم به دستور استاندار در این نشست حضور داشتند و برخی حاضران انتقادها و جملاتی به عملکرد آنها داشتند. 
بعد از جلسه هم نماز و افطاری برگزار شد و استاندار متواضعانه پاسخگوی سوالات حاضران هنگام صرف افطاری بود.  
‌دیدار چهره به چهره مسئولان قضائی با مردم می تواند الگوئی برای سایر مدیران باشد
رئیس کل دادگستری خوزستان و اعضای شورای معاونین دادگستری استان، در ماه رمضان، دیدار چهره به چهره با شهروندان اهوازی در مناطق مختلف شهر دارند که ضمن آن شهروندان می توانند مشکلات و درخواست های خود را بدون واسطه با مقامات قضائی استان در میان بگذارند. 
ضمن این دیدارها رئیس کل دادگستری و دادستان، دستورهای لازم را برای حل مشکلات حقوقی و قضائی مراجعین می دهند.  ‌
رئیس کل دادگستری خوزستان در این خصوص گفته اگر کسانی هم به دستگاه قضائی نقدی دارند، می توانند بیان کنند تا نظرات مردم برای اصلاح فرآیند رسیدگی ها مورد استفاده قرار گیرد.
این برنامه بدون شک مورد رضایت مردم است چرا که یکی از خواست های به حق مراجعین به دادگستری، رسیدگی به موارد حقوقی و قضائی آنها بدون فوت وقت و تسریع در روند بررسی پرونده هاست که با این اقدام مسئولان قضائی چنین مشکلاتی تا حد زیادی حل خواهد شد. به خصوص این که مسلماً در حالت عادی دسترسی مردم به مقامات بالای دستگاه قضائی استان دشوار است و اکنون به جای آن که مردم دنبال مسئولان قضائی باشند، آنها به میان مردم می روند و خیلی بجا خواهد بود که سایر مقامات استان چنین برنامه های مردمی در سطح مناطق شهرها داشته باشند. از جمله حضور شهردار اهواز در مناطق شهر ورفتن به میان مردم و نشستن پای صحبت شهروندان و شنیدن گلایه های آنها می تواند در بهبود وضع شهر و آگاهی شهردار از نظرات مردم، سازنده باشد.  ‌
همین طور حضور مدیران بخش درمان و امور پزشکی در مراکز بهداشتی مناطق و گوش دادن به مشکلات درمانی و بهداشتی مردم، به خصوص در نقاط محروم شهر، گره گشای برخی از گرفتارهای‌های شهروندان در این امور خواهد بود که امیدواریم این ایده ها تحقق یابند و برنامه مردمی رئیس کل دادگستری بین مسئولان، تسری پیدا کند.
مسئولیت کشتار و فروش غیر مجاز دام را، حتی دامپزشکی هم نمی پذیرد
مدیر کل دامپزشکی استان گفته از 13 اسفند تا 13 فروردین هزاران تن گوشت قرمز و مرغ کشتار روز توزیع شده و طرح تشدید نظارت بهداشتی در این مدت اجرا و گوشت های ناسالم کشف و امحا شده است. این در حالی است که نه در ایام تعطیل نوروزی و حتی نه هم اکنون که تعطیلات تمام شده، مرغ کشتار روز در اهواز پیدا نمی شود و ظاهراً کشتارگاه ها با عنوان کردن این موضوع که قیمت مصوب مرغ را قبول ندارند، از کشتار و توزیع آن خودداری می کنند و باید دید اگر کشتاری انجام می شود، مرغ ها کجا می ورند یا چرا به این وضع رسیدگی نمی شود؟   ‌ 
البته متولی تولید و توزیع مرغ کشتار روز جهاد کشاورزی است اما به هر حال هر کس مدعی توزیع گوشت قرمز و مرغ است باید در این مورد پاسخگو باشد.
مدیر کل دامپزشکی استان در پاسخ به این سوال که چرا مانع از کشتار غیر مجاز دام در مناطقی از شهر، به خصوص ورودیه ها نمی شوند، تنها به این نکته بسنده کرده که : از هم استانی ها خواسته شده از این فروشندگان، گوشت خریداری نکنند چون مورد تایید دامپزشکی نیستند. حال باید مشخص شود که مسئول رسیدگی به این وضع و جمع آوری فروشندگان غیر مجاز گوشت قرمز، کدام دستگاه یا نهاد است که ظاهراً کسی حاضر نیست این مسئولیت را بپذیرد.
میراث فرهنگی استان نظرات مسافران در باره خوزستان را اطلاع رسانی کند
گردشگران و مسافرانی که نوروز امسال به خوزستان سفر کردند، از بهترین هوای بهاری کشور در این استان بهره بردند و به همین دلیل بود که استان ما رکورد داری گردشگری ایام نوروزی را از آن خود کرد. 
علاوه بر هوای مناسب، ظرفیت های گردشگری و نقاط دیدنی خوزستان چه از نظر تاریخی و چه به لحاظ دیگر جاذبه ها، همواره مورد توجه مسافران نوروزی بوده، ضمن این که بسیاری از خوزستانی های مقیم استان های دیگر، تعطیلات نوروزی را موقعیت مناسبی برای دید و بازدید از بستگان خود می دانند.  ‌
حال که سازمان میراث فرهنگی استان پز رکوردداری مسافران نوروزی را می دهد، جا دارد از این موقعیت برای دستیابی به نظرات مسافران در باره مقایسه خوزستان با سال های گذشته استفاده کرده باشد.  ‌
اگر چنین نظرخواهی انجام داده، بهتر است مجموعه دیدگاه های مسافران را برای مردم اطلاع رسانی کند تا قضاوتی برای کارها و تغییرات انجام شده و نشده باشد.

برچسب ها : رئیس كل دادگستری خوزستان استاندار خوزستان اصحاب رسانه