شماره خبر : 18727
منتشر شده در مورخ : ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 18:20
راوی گفت: باید ثابت شود که نمایندگان در برابر تخلف مصونیت ندارند/اولین انتصاب از نیروهای با تجربه استان کلید می خورد

راوی گفت: باید ثابت شود که نمایندگان در برابر تخلف مصونیت ندارند/اولین انتصاب از نیروهای با تجربه استان کلید می خورد


رئیس مجلس گفته : هیچ نماینده ای در برابر تخلف مصونیت ندارد و اگر رفتاری خلاف قانون و یا فساد انگیز داشته باشد، پس از بررسی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، به دادگاه معرفی خواهد شد.  ‌
قالیباف این را هم گفته که < این طور نیست که در مجلس هر کسی آزاد باشد و هر کاری که می خواهد، انجام دهد.>
خوبست رئیس مجلس به این سوال پاسخ بدهد که دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران حوزه انتخابیه، تخلف محسوب می شود یا خیر، همین طور تحمیل برخی نیروها به مدیران دستگاه‌ها.  ‌
به خاطر داریم استاندار سابق خوزستان صراحتاً اعلام کرده بود که نمایندگان مانع از برکناری مدیران ناکارآمد می شوند و قاعدتاً باید به استناد ادعای نماینده عالی دولت در استان ( آن هم ویژه) به تخلف نمایندگان مورد نظر استاندار، رسیدگی می شد.
شرکت های سود ده سهم هزینه مسئولیت اجتماعی خود را مشخص کنند
به قرار اطلاع، یکی از شرکت های فولادی خوزستان، دو هزار میلیارد تومان تقسیم سود سالیانه داشته است. بجا خواهد بود که معلوم شود از محل چنین رقم قابل توجهی، چه میزان در حوزه مسئولیت های اجتماعی هزینه شده است¿  ‌ 
مسئولیت اجتماعی شرکتی، مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت باید به منظور حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می کند، انجام دهد. ‌مسئولیت اجتماعی یا تعهدات شرکت را به چهار جنبه مسئولیت اجتماعی زیست محیطی، سرمایه انسانی، خیرخواهانه و اخلاقی تقسیم کرده اند که مهم ترین آن ها، مسئولیت اجتماعی زیست محیطی است.
اولین انتصاب از نیروهای با تجربه استان کلید می خورد
به قرار اطلاع استاندار خوزستان قصد دارد از تجارب رضا نجاتی معاون سابق سیاسی اجتماعی استانداری که مسئولیت‌های زیادی به خصوص در فرمانداری ها داشته است، برای سپردن یکی از مدیریت ها در استان استفاده کند و در این باره با وی مذاکراتی داشته است. امید آن که این اقدام فتح بابی برای بهره گیری از سایر نیروهای کار بلد استان توسط آقای محراب باشد.
سازمان مالیاتی زورش به فعالان اقتصادی ( به خصوص پزشکان) فاقد کارتخوان  نمی رسد
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفته 2600 فعال اقتصادی فاقد دستگاه کارتخوان با گزارش های مردمی شناسایی شدند.  ‌
براساس این گزارشها، پنج هزار و ششصد پزشک فاقد دستگاه کارتخوان که شناسائی شده اند، برای برخورد انتظامی، به سازمان نظام پزشکی اعلام شده اند.
به این ترتیب اگر گزارش های مردمی نباشد، سازمان عریض و طویل مالیاتی، متخلفین را شناسائی نمی کند و فقط زورش به کارکنان دولت و دستش در جیب آنهاست. ثانیاً از کی قرار شده، کارد، دسته خودش را ببرد. شما پزشکان متخلف را به سازمان نظام پزشکی معرفی می کنید که حافظ و مدافع آنهاست؟!
پاسکاری مشکل ساعت گوشی ها بین دو وزارتخانه !
وزیر ارتباطات در باره تغییر ساعت گوشی های همراه که همچنان به شیوه سال های گذشته که ساعت رسمی کشور یک ساعت جلو کشیده می شد، عمل می کنند، گفته موضوع را به مراجع جهانی اعلام کرده ایم اما برخی از گوشی هائی که عمدتاً قدیمی بوده و نیازمند به روز رسانی هستند، دچار مشکل شدند.  ‌
زارع پور این را هم گفته که این کار وظیفه وزارت صمت است. به این ترتیب معلوم است وزارتی که قادر نیست اقلام اساسی مردم و مسائل مربوط به صنایع و تولید و توزیع را مدیریت کند، کجا قادر خواهد بود سر از وضعیت گوشی های همراه مردم درآورد و در نتیجه باید یک وزارتخانه دیگر، کارش را انجام دهد.
مشکل است باور کنیم <گازهای همراه> جمع آوری می شوند
وزیر نفت گفته : < اولین مجتمع جمع آوری گازهای همراه در منطقه هویزه افتتاح و گازهای مشعل مناطق غرب خوزستان، جمع آوری خواهد شد.>  ‌وی حجم گاز جمع آوری شده را بالغ بر 250 میلیون فوت مکعب و اشتغال زایی 500 نفری را از ثمرات این پروژه دانست. واقعاً می توان باور کرد و امیدوار بود که قول جمع  آوری گازها، این بار واقعیت داشته باشد؟ 
برای تغییر ساعت تابستانی خانم های شاغل ادارات از حالا برنامه ریزی کنید
وزیر نیرو خبر داده که ساعت کار ادارات در زمان اوج مصرف برق در تابستان تغییر خواهد کرد.  ‌
براساس مصوبه دولت، ساعت کار ادارات از 15 خرداد تا 15 شهریور امسال 6 بامداد تا 13 خواهد بود، ضمن این که به گفته وزیر نیرو یک ساعت پیش از پایان ساعت کار اداری، دستگاه های سرمایشی خاموش می شوند.
معمولاً این تغییر ساعت ها برای خانم های شاغل مقداری دردسر ساز است چون باید بچه های خود را از تاریکی بیدار کنند و طوری از خانه بیرون بروند که ساعت 6 بعد از انجام کارهای لازم، در اداره باشند و معلوم نیست به آن زودی مهدکودک ها دایر باشند، بنابراین لازم است در این مورد هم چاره جوئی شود و شاید شناور کردن ساعت ورود خانم ها به ادارات، بی تاثیر نباشد.
سهم 51 درصدی خودروهای داخلی در تصادفات فوتی فاجعه بار است
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرده : 51 درصد خودروها در تصادفات فوتی نوروز 1402 از نوع پراید و پژو بوده است.
به این ترتیب هموطنانی که در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند، فدای غیر استاندارد بودن خودروهایشان شده اند و اگر توان خرید خودروی قابل اعتماد را دارا بودند، چه بسا عمرشان به دنیا باقی بود . واقعاً تا کی باید خانواده های کم درآمد که قدرت خرید خودروی بدرد بخور را ندارند، فدای ساخت ارابه های مرگ شوند¿  دیدیم که این مقام مسئول راهور اسمی از خرابی جاده و خطای انسانی نبرده و فقط نوع خودرو را عامل فوتی ها معرفی کرده است. سهم خودروهای خارجی در تصادفات 5 درصد اعلام شده است.

برچسب ها : نظام پزشكی تغییر ساعت گوشی های همراه وزارت صمت