شماره خبر : 18925
منتشر شده در مورخ : ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 10:27
ارتش طراز انقلاب اسلامی ایران!

ارتش طراز انقلاب اسلامی ایران!

                                           
روز 29 فروردین را باید روز حیات تازه ارتش ایران دانست. در این روز بفرمان امام خمینی رحمت ... علیه این روز بنام روز ارتش نامیده شد و بر تمام توطئه های دشمنان و عوامل داخی اشان برعلیه ارتش خط بطلان کشیده شد.
باتجربه های مکرّر مخالفت ارتش با انقلابهای رهائی بخش در کشورهای تحت سلطه و نیز با دگرگونیهای عمیق در مبانی و معیارهای ارزشی ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران چنین بنظر می رسید که یکی از موانع اصلی تثبیت انقلاب، ارتشی خواهد بود که مجهز به تجهیزات و سلاح امریکائی و تحت تعلیمات امریکائیان به عنوان ارتش شاهنشاهی ظاهراً وظیفه ای جز حفظ شاه و تأمین منافع اربابان شاه نداشت، لذا یکی از مسائل مهم کشور در آغاز پیروزی انقلاب تعیین تکلیف ارتش بود و البته مخالفان نظام و گروهکهای آلت دست بیگانه نیز با سوءاستفاده از این شرایط و به عنوان دلسوزی برای کشور و انقلاب، بدستور اربابان خود شعار انحلال ارتش را بشدت تبلیغ می کردند تا کشور و انقلاب را از این قدرت محروم کنند. در این شرایط پیچیده و در حالیکه ارتشیان در بلا تکلیفی و نگرانی بسر می بردند و مردم انقلابی و ولایتمدار ایران در انتظار اعلام دیدگاه رهبر کبیر انقلاب رحمت ... علیه به مدارا با ارتشیان ادامه می دادند در بیست و هشتم فروردین 1358 ایشان در پیامی تاریخی و سرنوشت ساز ضمن حمایت قاطع از ارتش که اکثریت قاطع آن را فرزندان متدین ایران تشکیل می دادند، روز 29 فروردین را روز ارتش اعلام کردند و با تأکید بر ضرورت حفظ ارتش، از ارتشیان خواستند که در این روز با ساز و برگ کامل نظامی رژه روند و همبستگی و پیوستگی خود با مردم و حمایت کامل خود را از انقلاب اسلامی ایران اعلام کنند.
حمایت کامل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی رحمت... علیه از ارتش، ضمن خنثی کردن نقشه شوم دشمنان در انحلال ارتش و کاهش قدرت دفاعی کشور، به ارتش منفعل از بدبینی ها حیاتی  دوباره بخشید و بستری فراهم آورد که برمبنای آن ارتشیان توانستند خود را بازیابی کنند و با تلاش و کوششی صادقانه به ارتشی طراز انقلاب تبدیل شوند که نه تنها با ایجاد رعب و وحشت در دشمنان، فکر تجاوز به ایران را نیز محال کرده بلکه بهنگام ضرورت توانسته است از کشورهای دوست در برابر دشمنان قدرتمندشان دفاع کند. با دمیدن روح مسیحائی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در ارتش از آن پس ارتش متحّول شده را می بینیم که همراه سایر اقشار انقلابی در ریشه‌کنی نظام استبدادی ، دفع گروهکهای ضدانقلاب و تجزیه‌طلب، دفع متجاوزان بعثی و مقابله با مزدوران استکبار جهانی از جان و دل می کوشد و در صحنه های بازسازی و نوسازی و خودکفائی کشور هر روز دستاوردی جدید تقدیم ملّت ایران می کند. امّا تجربه هشت سال دفاع مقدس در برابرتهاجم استکبار جهانی ، تلاش بی وقفه قوای سه گانه ارتش در زمینه ارتقای کیفی و علمی و خودکفایی و فرمان پذیری از ولی فقیه زمان، امروز، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به یکی از قوی‌ترین و آماده‌ترین ارتشهای جهان برای دفاع از حقوق ملّی و حفظ مرزهای عقیدتی و سرزمینی جهان اسلام تبدیل کرده است. با درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که با درایت و وسعت نظر خود حفظ و تحوّل ارتش را موجب گردید ، روز ارتش را به ملّت ایران و ارتشیان سرافراز تهنیت می گوییم و عزّت روزافزونشان را از پروردگار منّان خواستاریم.
موسوی زاده    

 

برچسب ها : ارتش جمهوری اسلامی ایران خودكفائي كشور