شماره خبر : 19247
منتشر شده در مورخ : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 17:53
راوی گفت: در تغییر مدیران، حرمت شکنی نشود جایگزین ها هم قوی تر باشند/900 زائر از تشرف به حج امسال انصراف داده اند

راوی گفت: در تغییر مدیران، حرمت شکنی نشود جایگزین ها هم قوی تر باشند/900 زائر از تشرف به حج امسال انصراف داده اند


استاندار خوزستان گفته:< مدیرانی که خواسته های مردم را برآورده نکردند، تغییر می کنند اما لیست منتشر شده صحت ندارد.> وی این را هم گفته که : تغییر مدیران قبل از سفر رئیس جمهور آغاز شده بود و قطعاً امروز و فردا تمام نمی شود.  ‌
به گفته آقای محراب مدیران کل با نظر رئیس جمهور و جایگزینها توسط وزرای مربوطه تعیین می شوند و ما نیز پیشنهادهای خود را خواهیم داد.>
نحوه تغییر مدیران استان به شکلی که در شرف اجراست شاید زیبنده استان ما نبود و تا حالا با توجه به این همه سفرهای استانی رئیس جمهور چنین شیوه ای برای تعویض مدیران استان ها سابقه نداشته است. اگر این طور بوده که استاندار گفته و قبل از سفر رئیس جمهور به خوزستان، تغییرات آغاز و قرار بوده این کار انجام شود دیگر چه نیاز به این همه بزرگ کردن موضوع بود¿  به هر حال این افراد که می خواهند مهر ناتوانی و برکناری بر پیشانی آن ها بزنند، مدیران یک استان بوده اند و قرار است بعد از اتمام ماموریتشان به زندگی کاری و اجتماعی خود ادامه دهند و دارای خانواده هستند که با این شیوه بر کناری آسیب اجتماعی می بینند در حالی که اگر مدیری آن طور که باید و انتظار می رفت کار نکرده مثل همیشه می شود او را تغییر داد و این تغییر را در بوق و کرنا نگذاشت چرا که اشکال اصلی در نظارت بر مدیران در زمان خدمت است.
آقایان بگویند چند بار به مدیران در لیست برکناری تذکر داده اند و اگر خطائی کرده اند چرا به موقع اقدام نشده؟  ‌
حالا هم گمان نمی رود جایگزین های مناسبی که مطابق میل آقایان باشد یعنی توانمند و انقلابی سکان کارها را به دست بگیرند چون به گفته استاندار مدیران بعدی با نظر رئیس جمهور و با جایگزینی توسط وزیران منصوب می شوند. ته قضیه هم آقای محراب گفته < ما نیز پیشنهادهای خود را خواهیم داد.> منظور این که حرمت ها شکسته نشود و همان طور که وزیر کشور و یکی دیگر از وزرا برای شهردار اهواز آبروداری کرده و گفته اند: اهواز را تمیز و با طراوت دیده اند، در مورد بقیه هم جانب انصاف رعایت شود. البته هر جا قصوری هست ما هم در استان به آن معترض و خواستار رسیدگی هستیم و بهتر است این طور باب نشود که خارج از استان برای ساماندهی مدیریت ها تصمیم گیری شود.
آمدن و رفتن های مقامات کشوری باید خیری برای استان داشته باشد
خانم خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که از همراهان رئیس جمهور در سفر به خوزستان بوده با اشاره به نبود محلی برای زنان بی خانمان در اهواز گفته : در برخی از استان ها، از جمله خوزستان برای زنان آسیب دیده و آسیب پذیر، مکانی دیده نشده است.
وی این را هم گفته : قرار بر این شد شرکت ها و دستگاههایی که بتوانند امکاناتی برای زنان فراهم کنند، در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، از توانائی آن ها در جهت توانمند کردن بانوان استفاده شود.
خانم خزعلی در پاسخ به این سئوال که چرا اراده ای برای جمع آوری زنان متکدی خارجی در اهواز وجود ندارد گفته: < مهاجرین زیادی در اهواز هستند که حضور آن ها آسیب هایی را به شهر و استان تحمیل کرده است. بخشی از این آسیب ها به دلیل نبود امکانات و بخشی دیگر به دلیل شرایط ویژه ای است که استان دارد.>
آرزو به دلمان ماند که مشکلی را با یکی از مقامات کشوری مطرح کنیم و آنها مساله را توجیه نکرده یا حل آن را به دیگران واگذار نکنند و از خودشان مایه بگذارند، مثل همین قضیه : ما می گوئیم شهر پر است از گداهای اتباع خارجی که عموماً زن هستند و باید فکری برای آنها بشود و معاون رئیس جمهور ضمن تایید این که وجود آنها آسیب هایی به شهر وارد کرده، مشکل را ناشی از شرایط ویژه استان و کمبود امکانات عنوان می کند. بعد هم می گوید قرار شده شرکت‌ها و دستگاه هایی که بتوانند، در قالب عمل به مسئولیت های اجتماعی، برای توانمند کردن بانوان استفاده کنند. <قرار> یعنی چه در حالی که قراردادهای مکتوب را اجرا نمی کنند و حتی شرکت های بزرگ استان که وضعیت مالی خوبی دارند و سودهای کلانی نصیبشان می شود حاضر به اجرای مسئولیت های اجتماعی نیستند چطور از بقیه انتظار چنین کاری را دارید آن هم وقتی موضوع به صورت شفاهی باشد.
بهتر نیست در این سفرها همراهان رئیس جمهور به جای <قرار است> تصمیم های تاثیرگذار برای استان بگیرند و آمدن و رفتنشان خیری برای مردم استان داشته باشد؟ 
مدیری که سوار خر شده و پیاده نمی شود!
یکی از مدیران عامل شرکت های مطرح خوزستان در مصاحبه‌ای گفته است: < خر مال کسی است که سوارش می شود. سوار خر شده ایم و پیاده هم نمی شویم .....  را ول نخواهیم کرد.>
ادبیات را به نازم! حتما ایشان هم جز مدیرانی که قرار است بر کنار شود نیست چون بر خر مراد سوار است!
900 زائر از تشرف به حج امسال انصراف داده اند
در حالی که بسیاری از هموطنانمان سالهاست آرزوی حاجی شدن دارند و قرار بوده که امسال به این آرزو برسند و عازم سرزمین وحی شوند، به قرار اطلاع حدود 900 نفر از مشمولان حج تمتع، از تشرف به حج سال جاری انصراف داده اند و همین امر موجب شده تا ثبت نام حج در برخی استان ها ادامه داشته باشد.  ‌
انصراف زائران به حج تمتع در حالی است که کم تر از یک ماه از اعزام زائران باقی مانده است. حتی بعضی از این افراد با وجود واریز هزینه حج تمتع و انجام معاینات پزشکی از تشرف به این سفر معنوی انصراف داده اند که اکثراً به خاطر هزینه هایی است که امسال بالا رفته، سال گذشته هم بیشتر از 700 نفر از تشرف به حج 1401 منصرف شدند.  ‌ هزینه حج 1402 برای زائرانی که امسال ثبت نام کرده بودند از 109 تا 139 میلیون تومان است.
شهردار اهواز، از عزیز بودنش نزد دوستان تهرانی اش به نفع شهر بهره ببرد
وزیر کشور در سفر به اهواز گفته : با مدیریت حاکم بر شهر  اهواز، اقدامات خوبی شکل گرفته و ان شاء ا... شاهد اثرگذاری و تاثیر آن بر رفاه مردم مرکز استان خوزستان خواهیم بود. وی این را هم گفته : خرید تجهیزات خدمات شهری جدید و به روز برای اهواز بسیار ارزشمند است چرا که اهواز در دفاع مقدس دین خود را به کشور ادا کرده و اکنون وقت آن رسیده تا ما وظیفه خود را نسبت به آن ادا کنیم.یکی دیگر از وزیران هم وضعیت اهواز به دلش نشسته بود و کلی از تحولاتی که از نظر ایشان در شهر ایجاد شده تعریف کرده بود.  ‌به این ترتیب معلوم می شود که مقامات تهرانی هوای شهردارمان را دارند و اگر ایشان هم با <شم> اصفهانی خود بتواند از عزیز بودنش نزد دوستانش به نفع شهر و مردم اهواز بهره ببرد، خیلی خوب است.

برچسب ها : حج تمتع رئیس جمهور خوزستان