شماره خبر : 19293
منتشر شده در مورخ : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 21:34
راوی گفت: بی توجهی به خبرنگاران شاید به خاطر منسجم نبودن خودمان است/استاندار از دانشجویان و دانشگاهیان عذرخواهی کرد

راوی گفت: بی توجهی به خبرنگاران شاید به خاطر منسجم نبودن خودمان است/استاندار از دانشجویان و دانشگاهیان عذرخواهی کرد


فکر نکنید هدف از تغییرات مدیریتی زمینه سازی برای انتخابات است!
بر کناری 15 نفر از مدیران استان در حالی در کشور پیچیده که رئیس جمهور پس از سفر به خوزستان گفته نیمی از مشکلات استان حل شده است.  ‌
آقای رئیسی همچنین معتقد است با همت و روحیه جهادی مدیران صنعت آب و برق، اقدامات جدی در این حوزه از استان خوزستان صورت گرفته که موجب امیدواری مردم شده است. ایشان از روند پیشرفت پروژه های آب و فاضلاب هم ابراز رضایت کرده است.
وزیر کشور هم از روند پیشرفت فیزیکی و فعالیت های عمرانی در حال اجرای مناطق محروم اهواز ابراز خرسندی کرده است. وزیر کشور همچنین از تلاش مدیر عامل و پرسنل سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز در حادثه متروپل و شرکت بوتان قدردانی نمود.
در بحث مدیریت شهری هم آقایان مدعی شدند در اهواز جهادی کار شده و تحولاتی مشهود است.  ‌
اهواز هم تمیز و با طراوت شده و خلاصه شنیده نشد که در بازدیدها از شهرهایی که در برنامه سفر بود از کندی کارها و نارضایتی مردم حرفی به میان آورده شود، با چنین بازده کاری در استان، چطور می گویند باید 15 مدیر تغییر کند چون ناتوان بوده‌اند¿ اگر غیر از آن چه که در خبرها می آید، مسائلی وجود داشته که ناشی از ضعف مدیریتی بوده، چرا  اطلاع رسانی نمی شود تا مردم متقاعد شوند که برخوردها به حق بوده البته فکر نکنید هدف از تغییرات، اصلاً و ابداً زمینه سازی برای انجام انتخابات بعدی است!
قرار است آموزش و پرورش استان را (که در جایگاه خود قرار ندارد) ارتقا دهند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته : استان خوزستان در حوزه آموزش و پرورش در جایگاه خود قرار ندارد و به همین دلیل حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش برنامه ای برای ارتقای خوزستان دارد.
به گفته وی در سفر رئیس جمهور به خوزستان هیئت دولت اعتباراتی را که در حوزه آموزش و پرورش به خوزستان اختصاص داده کم سابقه است.
کاش استانداری قول و قرارهای همراهان رئیس جمهور را ثبت و پی گیری مجدانه می کرد و حصول نتایج آن ها را به مردم اطلاع می داد تا موجب امیدواری شود.
ضمناً بهتر است مردم هم این موارد، به خصوص در بحث اختصاص اعتبارات را به خاطر بسپارند و بعد مطالبه گر آنها باشند.
درمان دندانپزشکی، خدمات لوکس نیست، بیمه ها پوشش بدهند
در حالی که خدمات دندانپزشکی از ضروریات مردم است، اما بیمه ها از این درمان حمایت نمی کنند و آن را پوشش نمی دهند و این خدمات را درمان لوکس می دانند.  ‌
دبیر اجرائی بیستمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران، معتقد است هزینه های درمان دندان یا ایمپلنت برای اکثریت جامعه قابل پرداخت نیست با آن که این هزینه ها پائین تر از میانگین جهانی است.
وی این را هم گفته که متاسفانه بیمه ها، بسیاری از خدمات درمانی در حوزه دندانپزشکی را پوشش نمی دهند و می توان گفت خدمات بیمه ها در حد <هیچ> است.
ایمپلنت دندان یا کاشت دندان همان پایه های فلزی یا فرم‌هایی هستند که طی یک عمل جراحی در استخوان فک و در زیر لثه گذاشته می شود.
اکثر مردم که توان پرداخت درمان دندان و از جمله ایمپلنت را ندارند، ناگزیر اقدام به کشیدن دندان می کنند در حالی که از دست دادن یک دندان آن هم در جامعه امروز که هر کس پول درمان را نداشته باشد، به آن تن می دهد، واقعاً فاجعه است و گناه این افراد به گردن کسانی است که امکانات بیمه ای خدمات دندانپزشکی را که بیش از حد گران است، فراهم نمی کنند.
بی توجهی  به خبرنگاران شاید به خاطر منسجم نبودن خودمان است
مسئول بسیج رسانه خوزستان، از رسانه ها بابت پوشش سفر رئیس جمهور به خوزستان قدردانی کرده است.  ‌
وی خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه استان را نمایندگان افکار عمومی دانسته است، این در حالی است که اصحاب رسانه به جز برخی خبرگزاریها از بی مهری و کم توجهی به خبرنگاران استان در سفر رئیس جمهور گلایه مندند.
به قرار اطلاع در این سفر 140 کارت خبرنگاری صادر شده بود اما از این کارت ها استفاده ای نشد و معلوم نیست اگر قرار بود به خبرنگاران استان بها داده نشود، چرا این کارت ها صادر شد و حالا که صادر کردند چرا تقسیم کاری در میان نبود. آیا این حق پیش کسوتان و خبرنگاران فعال رسانه های استان نبود که در پوشش دادن خبرهای سفر، روی آنها هم حساب می کردند. البته این اولین بار نبود که با رسانه های استان چنین برخوردی شد و مسبوق به سابقه است.
شاید هم مشکل اینجاست که قدر خودمان را نمی دانیم و تشکل درست و منسجمی نداریم که حق خود را مطالبه کنیم.
کو پول که مردم گوشت بخرند یا نخرند؟!
مسئولان دامپزشکی استان از مردم خواسته اند با توجه به خطر شیوع برخی بیمارهای دامی، فقط از فروشگاه های معتبر، گوشت قرمز خریداری کنند. اولاً کو پول که خانوادهها بتوانند گوشت کیلوئی حدود چهارصد هزار تومان را خریداری کنند¿ ثانیاً بهتر است به جای هشدار به مردم ( که البته آن هم ضروری است) بروند فروشندگی های غیر مجاز گوشت را که در نهایت آزادی لاشه ها را در فضای باز آویزان و می فروشند (اگر می توانند) جمع کنند، به خصوص در ورودی ها. 
‌جالب است که همزمان با ناتوانی و ضعف قدرت خرید مردم برای تهیه مایحتاج ضروری، چند روزی است که عده ای برای خرید سکه های 25 میلیون تومانی هجوم می برند، نکند اینها کوزه زیر خاکی پیدا کرده اند؟!
استاندار از دانشجویان و دانشگاهیان عذرخواهی کرد
بیش از 30 تشکل دانشجوئی خوزستان با صدور بیانیه ای نسبت به نادیده گرفتن آن ها در سفر استانی رئیس جمهور و دیدار با وی گلایه کردند. در پی این گلایه مندی، آقای محراب استاندار در پایان گفتگوی قبل از خبر 23 یکشنبه شب شبکه استانی، از این که به دلیل آن چه ایشان فشردگی برنامه عنوان کرد نوبت به دیدار رئیس جمهور با دانشجویان و دانشگاهیان نرسید، عذرخواهی کرد.

 ‌










 

برچسب ها : استاندار خوزستان انتخابات بیمه خدمات دندانپزشكی