شماره خبر : 1935
منتشر شده در مورخ : ۴ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 22:58
هم مقصرید، هم زبانتان تلخ است!/جبران وسایل برقی آسیب دیده  تعارف نباشد

هم مقصرید، هم زبانتان تلخ است!/جبران وسایل برقی آسیب دیده  تعارف نباشد

 هم مقصرید، هم زبانتان تلخ است!

وضعیتی که از بابت بحرانی شدن کمبود برق در کشور درست زمان گرم شدن هوا پیش آمده، آدم نمی داند محصول بی تدبیری و سوء مدیریت وزارت نیرو یا شیطنتی همزمان با انتخابات بداند. اما هر چه هست بوی بدی از آن به مشام ملت می رسد چرا که با توجه به پیش بینی هوا و خشکسالی امسال، می شد از وقوع چنین بحرانی پیشگیری کنند.
وقتی می شنویم که به موقع نیروگاه ها تعمیر نشده اند و در نتیجه الان با تمام ظرفیت کار نمی کنند یا یک فاز آنها راه اندازی شده که به قول نماینده مردم اهواز (یوسفی) چنین وضعیتی ناشی از سوء مدیریت هاست که بازسازی نیروگاهها را به تابستان موکول کرده اند و نیروگاهها مطابق قولی که داده بودند توسعه نیافتند و بد عهدی کردند، زمانی که مصرف بالای برق را به دلیل وجود دستگاههای استخراج کننده ارز دیجیتال می دانند اما قادر به جمع آوری آنها نیستند، تا جائی که وزارت نیرو از وزارت اطلاعات خواسته به موضوع ورود کند و زمانی که تعدادی ازاین دستگاهها را واگذار کردند و فکر همچون روزی را نکردند، آیا نباید این وضع را حاصل سهل انگاری یا سوء مدیریت در تامین برق کشور  دانست ؟ 
آدم از این می سوزد که آقایان، هم در خراب کردن اوضاع مقصرند، هم با ادبیات نرمی حرف نمی زنند  مثلاً معاون توانیر گفته اگر مردم رعایت نکنند، خاموشی ها تا یک ماه ادامه خواهد داشت.
خیلی جالب است، وقتی آب را مدیریت نکنند و مشکل کم آبی پیش می آید (مثل امسال) گناه را متوجه مصرف بالای آب از سوی مردم می دانند و راه حل مشکل را تعطیل شدن کشاورزی در استان هایی مثل خوزستان می دانند، برق را هم که نتوانستند مدیریت کنند، باز هم مقصر را مردم می دانند که مدعی هستند رعایت نمی کنند. مگر مشترکین شما جز برای نجات از گرما و انجام کارهای ضروری، برق مصرف می کنند! حالا هم که قرار است خاموشی برقرار کنید و هر ساعتی که شما دستور دادید کولر روشن می‌کنند، ضمناً در استان ما قطع برق همراه با قطع آب هم هست چون از پرتو باز هم سوء مدیریت های گذشته و حال و بدلیل افت فشار بدون استفاده از پمپ که با برق کار می کند آبی در لوله ها جریان پیدا نمی کند و مردم باید مثل قرن ها پیش آب در بشکه نگهداری کنند.
حالا استاندار گفته در حال پی گیری با وزارت نیروست که لااقل قطعی ها در خوزستان به حداقل و در زمان مناسب که در اوج گرما نباشد انجام شود که امیدواریم مسئولان برق استان که می دانیم افرادی دلسوز هستند و در بحران های گذشته با مردم همکاری داشته اند تا مشکلات به حداقل برسد، این بار هم در این مقطع، هوای هم استانی های خود را داشته باشند.

جبران وسایل برقی آسیب دیده  تعارف نباشد

وزارت نیرو اعلام کرده که موارد مربوط به آسیب  دیدن وسایل برقی مردم اگر ناشی از نوسانات برقی باشد، جبران خواهد شد. از این تعارف ها قبلاً هم بوده اما رفت و آمدهای خانواده های متضرر شده بر اثر نوسانات برق به شرکت برق حاصلی نداشته و انتظار این است که بنا و بنیاد درست و درمانی برای ثبت نام مردم و بعد رسیدگی و وفای به عهد در کار باشد چون واقعاً با این قیمت های بالای کالاهای خانگی کسی قدرت جبران وسایل سوخته یا معیوب شده را ندارد.
دستگاه ها برای برخورد با سارقین سیم ها با شرکت برق همکاری کنند

هر چند در مواقع غیر قطعی برق هم سابقه سرقت سیم ها را در استان فراوان داشته ایم اما به قرار اطلاع اکنون سارقان با علم به قطعی برق، با جسارت و نترسی بیشتر اقدام به سرقت سیم ها در زمان خاموشی مناطق می کنند، بنابراین لازم است نیروی انتظامی و خودرو های شرکت برق در چنین مواقعی گشت هایی داشته باشند و مناطقی را که طبق برنامه اعلام شده برقشان قطع می شود، کنترل و در صورت مشاهده سارقین با آنها برخورد کنند. حتی اگر لازم است استاندار در این مورد هر طور صلاح بداند، ضرورت همکاری نیروی انتظامی با شرکت برق را تاکید کند و اگر کمبودی از نظر نیرو و تجهیزات وجود دارد، از طریق سایر دستگاهها رفع شود.

امروز، همان فرداست که دیروز منتظرش بودید

تعصب و اعتماد، دو عنصری است که ممکن است مردم هر کشوری از آنها برخوردار نباشند، اما ایرانیان بشدت از این بابت مشهور و پایبند آنند. البته در بحث موارد علمی شاید این موضوع خیلی درست نباشد، اما بهر حال ما این خصلت را داریم. اصرار به استفاده از واکسن تولید داخلی و اطمینان داشتن به آن، از این مقوله است که خیلی از هموطنانمان به آن معتقد هستند و منتظرند وعده مسئولان تحقق یابد و واکسن ساخت ایران عرضه شود و آن را تزریق کنند.  ‌
البته بعضی وقت ها، زمان هم مطرح است و باید دقت کنیم که دیر نشود.  ‌
مارک تواین می گوید : هرگز کاری را که امروز قادر به انجامش هستید به فردا موکول نکنید، امروز همان فردایی است که دیروز منتظرش بودید.

گدایی به سبک کارت بانکی !

در خودرو نشسته بودم، یک نفر با انگشت به شیشه زد، شیشه را پائین آوردم. درخواست کمک داشتبا شرمندگی گفتم پول همراهم نیست، گفت شماره کارت می دهم برایم واریز کن. دلم می خواست کمک کنم با این ظن که مستحق است اما نگران این شدم که گدایی با استفاده از انتقال وجه رایج شود، خصوصاً اینکه طرف مشکل جسمانی نداشت و ظاهرش با درخواستش خیلی جور در نمی آمد.
 

برچسب ها : كمبود برق گدایی به سبك كارت بانكی جبران وسایل برقی آسیب دیده  تعارف نباشد