شماره خبر : 1949
منتشر شده در مورخ : ۵ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 13:48
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ارایه خدمات مراکز مشاوره دانش‌آموزان استثنایی در سامانه ندای همراه

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ارایه خدمات مراکز مشاوره دانش‌آموزان استثنایی در سامانه ندای همراه

 


به گزارش  روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست بررسی امکانات و ظرفیت‌های سامانه ندای همراه درباره راه‌اندازی این سامانه اظهار داشت: سامانه ندای همراه ظرفیت بی‌بدیلی است که در گام اول به دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر خدمات ارائه می‌دهند.
 رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمامی مراکز مشاوره دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، در قالب سامانه ندای همراه به ارایه خدمات به دانش‌آموزان استثنایی می پردازند.

وی افزود: باید امکانات و ظرفیت‌های سامانه ندای همراه از روش‌های مختلف به اطلاع عموم مخاطبان جامعه رسانده شود.

حسینی خواستار ارتباط مداوم با مشاورین سامانه ندای همراه شد و گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مشاورین حاضر در سامانه ندای همراه می‌توان به غنای ارائه خدمات مشاوره‌ای کمک شایانی کرد.

ارایه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان با نیازهای ویژه

مهدیه مهدویان رییس گروه آموزش دانش آموزان تلفیقی فراگیر در این نشست با تشریح امکانات سامانه ندای همراه گفت: سامانه ندای همراه به آدرس neda.csdeo.ir در گام اول با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل در مدارس تلفیقی فراگیر و اولیای آنان راه‌اندازی شده است. سامانه ندای همراه در گام‌های بعدی خدمات مشاوره‌ای به تمام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه خواهد داد.

وی افزود: ۵۰ مشاوره خبره در سراسر کشور با حضور برخط در سامانه ندای همراه و در زمان‌بندی مشخص خدمات مشاوره‌ای برخط و یا تلفنی به دانش‌آموزان و والدین آنها ارائه می‌دهند.

مهدویان درباره سایر امکانات سامانه ندای همراه گفت: یکی از مشکلات والدین یافتن آدرس و امکانات مدارس پذیرا است و در سامانه ندای همراه مشخصات و اطلاعات دقیق مدارس پذیرا به تفکیک استان و مناطق آموزش‌وپرورش قابل‌دسترسی است.

وی درخصوص بارگذاری محتواهای آموزشی ویژه دانش‌آموزان، اولیا و مربیان تلفیقی فراگیر در سامانه ندای همراه، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ فیلم آموزشی، هزار محتوای صوتی و ۱۰۰ محتوای آموزشی متنی بروی این سامانه قرار گرفته است.

مهدویان در پایان گفت: تاکنون ۱۱ هزار نفر از دانش‌آموزان، اولیا و معلمین با مراجعه به سامانه ندای همره از امکانات آن استفاده کرده‌اند.

برچسب ها : آموزش و پرورش استثنایی ندای همراه