شماره خبر : 19559
منتشر شده در مورخ : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 18:34
راوی گفت: استاندار به جای توصیه برای تسهیلات فرزندآوری، دستور صریح بدهد

راوی گفت: استاندار به جای توصیه برای تسهیلات فرزندآوری، دستور صریح بدهد

مدیران همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تشویق کنید
وزیر راه و شهرسازی با توجه به مشکلات حوزه راه سازی خوزستان و اهمیتی که برای این استان قائل بود، اولین سفرش را به خوزستان اختصاص داد و همراه رئیس جمهور آمد و حق این بود مسئولان و مقامات استانی از این فرصت نهایت استفاده را برای حل مسائل مربوط به راه و زمین می کردند. خصوصاً در باره موانع در راه انجام نهضت ملی مسکن که به خاطر همکاری نکردن بعضی دستگاه ها و شرکت های بزرگ در واگذاری زمین توفیقی حاصل نشده است.
اما در این میان نقطه امیدی هم پیدا شده و مدیر کل بنیاد مستضعفان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد که آقای اسلامی پور مسئولیت هر دو استان را دارد به داد نهضت ملی مسکن استان رسید و با هماهنگی مرکز 70 هکتار از اراضی بنیاد را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار کرد که باید به چنین اقدامی ارج گذاشت و مسبب آن را تشویق کرد تا دیگر مدیران به انجام این کار ترغیب شوند.
اسلامی پور از مدیران صادق و متعهد سازمان راه  و شهرسازی است که همواره در هر سمت که داشته منشاء اثر بوده است.
استاندار به جای توصیه برای تسهیلات فرزندآوری، دستور صریح بدهد
استاندار خوزستان در نشست ستاد جوانی جمعیت با اشاره به فرایند تسهیل در روند تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از سوی بانکها گفته : تعداد ازدواج، فرزندان جدید خانواده ها و تخصیص سهمیه برای وام به استان ها و واگذاری زمین مشخص است. اگر در خانواده ای فرزندان چند قلو و تک قلو متولد شود، باید بر اساس جدول تعیین شده در اولویت قرار گیرند. این طور کلی حرف زدن هیچ وقت دردی از مردم دوا نمی کند و می دانیم بانکها به راحتی دستورالعمل ها را اجرا نمی کنند.  ‌
استاندار اگر بنا دارد به این خانواده ها اولویت داده شود باید صراحتاً اعلام کند هر خانواده واجد شرایطی به بانک مراجعه کرد و نتیجه ای نگرفت به استانداری، فلان بخش یا معاونت برود و موضوع را مطرح کند و اگر نتیجه ای حاصل نشد به دفتر ایشان مراجعه یا زیر مجموعه چگونگی را مستقیماً به وی گزارش دهد.
استاندار در همین نشست راجع به احداث مهد کودک برای فرزندان کارکنان گفته : < احداث مهد کودک، امری ملی است و جامعه کارمندی ما باید از این موضوع برای رفاه حال بانوان شاغل بهره ببرد.>
این فرمایش استاندار چه تکلیفی برای ادارات معین می کند و آیا مدیران به استناد این جمله کلی استاندار در صدد احداث مهد کودک برای فرزندان کارکنان زن شاغل برمی آیند! حداقل قضیه اینست که استاندار مدیر کل بانوان استانداری را که انجام این کارها از وظایف اوست، مامور پی گیری موضوع تا حصول نتیجه و دادن گزارش نهایی به ایشان بکند.
سطح زندگی و رفاه خانوارهای خوزستانی افول داشته است
با توجه به اطلاعات مرکز آمار ایران، استانهای تهران، البرز و مرکزی، مرفه ترین استان های کشور هستند.
 بر این اساس که مستند به نتایج آمارگیری هزینه و درآمد خانوار است و مرکز آمار ایران انجام می دهد، بیشترین هزینه سرانه خانوارها در سال 1400 مربوط به تهران بوده است و استان های مرکزی، آذربایجان غربی و زنجان که چهار سال قبل در ده تای اول نبوده اند، حالا به این لیست اضافه شده اند که به نظر می رسد سطح رفاه خانوارهای آن ها بیشتر شده است.
از سوی دیگر استان های چهار محال و بختیاری، هرمزگان و خوزستان که سال 1396 جزء ده استان مرفه کشور محسوب می شدند، سطح زندگی خانوارهایشان با افولی همراه بوده است.
نتایج بررسی ها حاکی است که افزایش قیمت ها به ترتیب در گروه کالای خوراکی ها، مسکن، حمل و نقل، بهداشت و درمان، پوشاک و کفش، اثاث و لوازم، تفریح و تحصیل، خانوارها را با بیشترین زیان رفاهی مواجه کرده است.
ایران بیشترین اختلالات اینترنتی را دارد
گزارش یک شرکت زیر ساختی بین المللی حاکی است که در 6 ماه گذشته، ایران بیشترین اختلالات و قطعی اینترنت در سطح جهان را داشته است.
قطعی اینترنت واقعاً از مواردی است که مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و می کند و عجیب است که برای رفع اشکالات آن اقدام نمی شود.
در حال حاضر، هر روز مردم به هر جا که برای انجام کاری مراجعه می کنند، خصوصاً بانک ها به دلیل قطعی اینترنت باید ساعتها معطل شوند. این قطعی باعث اختلال و تᅢخیر در خرید بلیط و پروازها، لطمه زدن به کسب و کارها و سایر امور روزمره می شوند و از عوامل ایجاد نارضایتی مردم است.
شرکت ارتباطات زیر ساخت ها بابت قطعی اینترنت از مردم عذرخواهی کرده اما نتوانسته مشکل را بطور اساسی حل کند.
خوزستان میزبان هنرمندان اجراهای موسیقی زنده صحنه ای خواهد شد
حجت الاسلام کلاه کج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داده که در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که همراه رئیس جمهور بود، در دیدار هنرمندان و شرکت های برگزار کننده موسیقی زنده صحنهای با ایشان، قول مساعد داده شد تا از خرداد امسال، اجرای موسیقی زنده صحنه ای از سرگرفته شود و از نیمه اردیبهشت شرکت ها می توانند درخواست خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند.
به گفته کلاه کج از مرداد 1401 به علت اختلال در اجرای یکی از خوانندگان، هیچ مجوزی صادر نشد که با پی گیری هایی که شد، مجدداً خوزستان میزبان هنرمندان اجراهای موسیقی زنده صحنه ای خواهد شد.
سرانجام فهمیدند ادغام وزارتخانه ها فاجعه بار بوده
سرانجام متوجه شدند که ادغام چند وزارتخانه جز تداخل وظایف و بی نتیجه بودن این اقدام سودی برای مردم و کشور ندارد، اما چقدر طول کشید و چقدر ضرر کردیم تا به این نتیجه رسیدند و حالا قرار است وزارت بازرگانی تشکیل و مستقل شود.
سید کریم حسینی نماینده اهواز هم در این باره گفته: ادغام سه وزارتخانه از ابتدا اشتباه بود و هم اکنون فرصت جبران آن است.
وی این را هم گفته که دلیل موافقت مجلس در این مورد اولویت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است و این که ما برای تجارت داخلی و خارجی برنامه داشته باشیم و متولی مشخصی آن هم در سطح یک وزارتخانه که یک ضرورت است، کاش زودتر متوجه این اشتباه شده بودید.

 

برچسب ها : خانوارهای خوزستانی اختلالات اینترنتی ستاد جوانی جمعیت استاندار خوزستان