شماره خبر : 19733
منتشر شده در مورخ : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
ساعت : 20:38
راوی گفت: ماشین را از چین بیاورند و باطری و لاستیک آن را اینجا بگذارند، می شود خودروی ملی؟!

راوی گفت: ماشین را از چین بیاورند و باطری و لاستیک آن را اینجا بگذارند، می شود خودروی ملی؟!


سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا گفته که در تولید به چه چیزی توجه کرده ایم¿ همه چیزمان تولید غیر استاندارد شده. ماشین یا موتور را از چین به اینجا می آورند،یک لاستیک و یک باطری آن را اینجا می گذارند. این چه تولید ملی است که انتظار حمایت هم دارند. من به خودروسازان و موتورسازان گفتم شما همه چیز را از خارج می آورید یک باطری و یک لاستیک آن را اینجا می گذارید، این تولید ملی است¿ بالاخره در این کشور این آرزوئی است که وجود دارد کدام خودروساز صبح می آید و یک خودروی ملی را دست بگیرد و بگوید این خودرو صد درصد یا 80 درصدش از خودمان است؟  ‌
وی این را هم گفته که <من این حرف ها را سال 84 زدم و اگر از آن موقع شروع کرده بودیم تا حالا یک خودروی ملی به معنای واقعی داشتیم و دولت می تواند در این باره نقش آفرینی کند و بیشتر حمایت کند و منابع در اختیارشان بگذارد.
زوج های جوان به دلیل گرانی طلا، حلقه ازدواج نقره می خرند
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره گفته : خرید و فروش طلا انجام نمی شود، تنها افرادی برای حفظ سرمایه خود، سکه یا طلای مستعمل خرید می کنند.
تقی زادگان این را هم گفته که در سال های گذشته در هفته 7 تا 8 سرویس طلا برای زوج های جوان به فروش می رسید اما اکنون این فروش به صفر رسیده است. به گفته وی : امروز زوج های جوان به دلیل نداشتن قدرت خرید طلا، حلقه ازدواج خود را نقره  می خرند زیرا قیمت طلا نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.
انتصابات جدید در استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تغییر کرد و آقا رضا فتوحی، جای خود را به دکتر محمد راضی جلالی داد. فتوحی از 7 آذر 1400 این سمت را داشت. محمدراضی جلالی از اسفند 1400 به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خوزستان منصوب شده بود.
در انتصابی دیگر، سرپرست جدید اداره کل شیلات خوزستان منصوب و مهدی دهقانی جایگزین مهرداد محمدی دوست شد.
شنیدنی ها هم حاکی است که گمانه زنی برای انتصاب فرماندار شوشتر ادامه دارد و صحبت از فردی است که شوشتری ها، او را واجد شرایط این سمت نمی دانند.
مسئولان به داد بیماران تالاسمی برسند
مدیر عامل انجمن تالاسمی خوزستان گفته : آخرین اطلاعات نشان می دهد در حال حاضر دو هزار و 200 بیمار تالاسمی ماژور و سیکل سل (کم خونی داسی شکل) در خوزستان وجود دارد که دومین استان از نظر فراوانی تالاسمی در کشور محسوب می شود.
این بیماران نیازمند عمل های جراحی با هزینه های بالا و تعویض مفصل لگن و زانو هستند که از بضاعت آنها خارج است.  ‌
هر چه رتبه بد است نصیب استان ما می شود. مسئولان به داد مردم برسند.
جمع آوری وانت بارها خوبست اما محلی هم برای آنها در نظر بگیرید
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خوزستان، از انجام گشت زنی در سطح شهر اهواز و تذکر و اعمال قانون به وانت بارهایی که در میادین و خیابان های پر تردد، به هر طریق، سد معبر می کنند، خبر داده است.
کریمی زاده گفته در این مورد وانت بارهای مزاحم در میدان تپه اعمال قانون شدند. وی این را هم گفته که انجام اقدامات قانونی با هماهنگی دستگاه های مربوطه با هدف پیشگیری از ارتکاب تخلفات در معابر بوده است.
اقدام مورد انتظار بوده اما چه بهتر که به موازات آن محل های مناسبی برای فروشندگان سیار در نظر  گرفته شود.
دغدغه های تاکسی داران را گوش کردید حرف های مسافران را هم بشنوید
سرپرست اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز در صفحه خود نوشت: همایش سفیران شهر برای نخستین بار در اهواز برگزار شد و ضمن آن رانندگان محترم تاکسی، حرفهایشان را زدند و از کمبودها، خواست ها و دغدغه هایشان گفتند.به آقای بزاز پیشنهاد می شود در کنار این کار خوب، با شهروندان اهوازی هم در باره دغدغه های آنها به عنوان مسافران تاکسی، گفت و گو داشته باشد چرا که در حال حاضر گوش شنوایی برای اعتراضات و شکایات مسافران تاکسی و مسافرکش ها و اسنپی ها وجود ندارد و تکلیف مردم با خودروهای مسافرکش فرسوده ( تاکسی و غیره)، تشخیص رانندگان آنها از نظر  هویتی و دریافت کرایه های دلبخواه، معلوم نیست.
خودروهای نا ایمن و بیمارستان های غیر مجهز، عوامل مرگ در تصادفات جاده ای است
رئیس پلیس راهور، ناایمن بودن خوردوهای تولید داخل را از عوامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در صحنه تصادفات جاده ای می داند. همچنین 43 درصد از تصادفی ها در بیمارستان ها جان خود را به دلیل مجهز نبودن برخی بیمارستان ها به بخش تروما، از دست می دهند.ضمناً وزارت بهداشت سالانه 10 هزار میلیارد تومان بابت رسیدگی به مصدومان تصادفات دریافت می کند تا بهترین خدمات را بدون دریافت هزینه به آن ها ارائه دهد.
افزایش هزینه های تحصیلی، عامل ترک تحصیل است
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرده ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب های درسی 1403 - 1402 برای دانش آموزان میان پایه، تا 26 خرداد ادامه دارد و قیمت کتاب های درسی به طور متوسط 30 درصد افزایش یافته است.اگر می دانستید در سال چه تعداد دانش آموز به دلیل عاجز بودن از تامین هزینه های تحصیل، ترک تحصیل می کنند، شاید به راحتی این افزایش قیمت ها را قائل نمی شدید. تازه غیر از کتاب، سایر هزینه ها هم حتی بالاتر از 30 درصد افزایش دارد.
در تصادفات،خودروسازان مقصر باشند باید خسارت بدهند
 فرمانده کل انتظامی گفته: در حوزه تصادفات و در زمان رسیدگی و بررسی علل آن،مشخص می شود که چه کسانی و یا چه دستگاه هائی در بروز آن مقصر هستند.  ‌سردار رادان این را هم گفته که اگر ما در رسیدگی به یک سانحه تصادف به این نتیجه برسیم که موضوع عدم ایمنی و یا کمبود ایمنی باعث این تصادف شده،سهم و تقصیر و اندازه تقصیر را متوجه خودرو ساز کرده و وی باید خسارت پرداخت کند.
ببینیم و تعریف کنیم.

 

برچسب ها : خودروی ملی انتصابات مدیر عامل انجمن تالاسمی خوزستان