شماره خبر : 19936
منتشر شده در مورخ : ۱ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 23:35
راوی گفت:هماهنگی برای خاموشی فقط رای صنایع نباشد، مردم تحمل قطعی برق در اوج گرما را ندارند

راوی گفت:هماهنگی برای خاموشی فقط رای صنایع نباشد، مردم تحمل قطعی برق در اوج گرما را ندارند


استاندار خوزستان تاکید کرده که خاموشی صنایع در خوزستان با هماهنگی انجام شود. به این ترتیب معلوم می شود که امسال تابستان هم خاموشی و قطع برق داریم و این تᅢکید استاندار به موقع است که برای خاموشی های احتمالی، برنامه ریزی شود چون هر قطعی و خاموشی اگر بدون اطلاع قبلی باشد، ضرر و زیان های جبران ناپذیری برای صنایع خواهد داشت. اما در این میان لازم است غیر از صنایع در صورت وجود برنامه خاموشی، این موضوع فقط شامل صنایع نباشد و برای مناطق شهری هم انجام شود و این طور نباشد که ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، برق بسیاری از نقاط شهر قطع و خانواده ها و نیز مغازه هایی که مواد غذایی فاسد شدنی دارند، گرفتار شوند.  ‌
می دانیم که در ماه های خیلی گرم خوزستان قطع برق در استان فاجعه است و تحمل یک ساعت گرما بدون کولر امکان ندارد. ضمناً بهتر است اگر قرار است تعمیرات برقی انجام شود، قبل از مرداد و شهریور این کار را بکنند، مثل شستشوی مقره ها که هر سال به این دلیل قطعی هایی داشته ایم.
قول معاون راهداری برای رفع 19 نقطه پر خطر  جاده ای را به خاطر می سپاریم
معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از رفع 19 نقطه پر حادثه جاده ای استان با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال خبر داده است.
وی محورها و نقاط پر حادثه ای را که وعده داده شده تا پایان امسال ازآنها رفع خطر شود، شامل این محورها دانست: محورهای رامهرمز - بهبهان، اندیمشک - شوش، ایذه - باغملک، ماهشهر - هندیجان، گتوند - لالی، خرمشهر - اهواز، کمربندی صنایع فولاد، ملاثانی - اهواز، هفتکل - اهواز، ایذه - دهدز، بهبهان - زیدون، شوش - دزفول، رامهرمز - رامشیر و سه راهی گتوند
راوی، این خبر و نقاط پر خطر را از این نظر عنوان کرد که به خاطر داشته باشیم و اواخر سال موضوع را پی گیری کنیم چرا که در صورت اجرای اصلاح و حذف این نقاط شاهد کاهش تصادفات جاده ای خواهیم بود.
از ظرفیت مساجد برای اوقات فراغت دانش آموزان در رشته های مختلف استفاده شود
با تعطیل شدن مدارس، قرار است از ظرفیت مساجد برای اوقات فراغت دانش آموزان در سنین مختلف، استفاده شود. با توجه به فراوانی مساجد در محله های شهر، لازم است در این مورد اطلاع رسانی شود تا شهروندان و خانواده ها بتوانند از این موقعیت بهره مند شوند و حتی در رسانه ها و فضای مجازی در این باره  تبلیغ کنند.
نکته ای که بسیاری از شهروندان از مسئولان تقاضا دارند این است که بهتر است کلاس های آموزشی مساجد محدود نباشند تا دانش آموزان رشته مورد علاقه خود را انتخاب و در آن شرکت کنند. به این معنی که فقط آموزش قرآن مطرح نباشد و در کنار آن دیگر رشته ها هم وجود داشته باشد زیرا با توجه به مقبول بودن مسجد به عنوان یک مکان مقدس که خانواده ها با اطمینان و خیال راحت، فرزندان خود را به آنجا می فرستند قرار دادن رشته های مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی و ... می تواند جاذبه مساجد را افزایش دهد.
زنگ خطر برای رشد مصرف دخانیات در دختران
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت سبقت دختران از پسران در مصرف سیگار را عنوان کرده و آمارهای تاسف باری در این باره ارائه داد.
جندقی گفته اگر چه مصرف دخانیات نسبت به گذشته در کل کندتر شده اما هنوز هم رشد دارد ولی این مهم است که بدانیم این روند در نوجوانان و جوانان و بانوان افزایشی است و این زنگ خطر را به صدا درمی آورد که در گروه های تاثیرگذار در آینده مصرف دخانیات افزایشی می شود.
وی با اشاره به مطالعاتی که در بین افراد بالای 18 سال در کشور شده، این را هم گفته که میزان شیوع مصرف دخانیات در زنان 44/4 درصد بوده است.  ‌
به گفته وی روند مصرف سیگار بین نوجوانان 13 تا 15 ساله در بین سال های 1386 تا 1395 در پسران حدود 585 درصد کاهش داشته اما در دختران 123 درصد افزایش مصرف دخانیات داشته ایم. دلیل اصلی افزایش مصرف دخانیات در گروه نوجوانان و جوانان، ترویج و تمایل به قلیان اعلام شده است.
مدیریت فضای مجازی در جلوگیری از لو رفتن سئوالات ممکن نیست
رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش گفته : ما هیچ وقت ادعا نکردیم که انتشار سئوالات را به صفر می رسانیم، چرا که مدیریت فضای مجازی دست ما نیست، دوم اینکه تمام تدابیر لازم از دوربین مدار بسته تا سیگنال یاب در نظر گرفته شده تا کسی در داخل جلسه آزمون نتواند پاسخ ها را دریافت کند.
به گفته وی آزمون ها تشریحی هستند و این خیلی کار مشکلی است که پاسخ های سوالات تشریحی را دریافت کنند. تصحیح برگه افراد مشکوک هم با دقت بیشتری انجام می شود.
بنابراین نباید انتظار داشت که باز هم شاهد لو رفتن سئوالات آزمون ها یا تقلب در ارسال پاسخ ضمن برگزاری آنها نباشیم چون با صراحت گفته شده مدیریت فضای مجازی دست آقایان نیست.
حیف از پسوند <اسلامی> برای برخی شوراها و سازمان ها
راوی همواره معتقد بوده که حیف از پسوند <اسلامی> که برای برخی شوراها و دستگاه های فرهنگی بکار رفته که از آن جمله است شوراهای شهر.  ‌نمونه اش همین اتفاقی است که در شورای شهر شیراز و دو سازمان فرهنگی شهرداری شیراز رخ داده و طی آن دو عضو شورا با اتهامات مالی و به دستور مقام قضائی بازداشت شدند و پیش از این هم چهار نفر از پرسنل مسئول در سازمان فرهنگی شهرداری شیراز باز هم با اتهام های مالی بازداشت شده بودند.
حرف آخر
چو خود را قوی حال دیدی و خوش
                                          به شکرانه، بار ضعی

برچسب ها : قطعی برق گرما دخانیات