شماره خبر : 2008
منتشر شده در مورخ : ۷ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 23:51
بانک‌ها مردم را ناراضی و مجبور به رفت و آمد زیاد نکنند

بانک‌ها مردم را ناراضی و مجبور به رفت و آمد زیاد نکنند

 سوء استفاده از احساسات خیرخواهانه مردم  ‌

چند روز پیش کلیپی از یک خانواده در فضای مجازی پخش شد که نشان می داد در هوای گرم زیر یک چادر در یکی از پارکهای کوی پیروزی بسر می برند که موجب تاثر مردم شد و کمکهایی به این خانواده کردند و بعد مسئولان سراغشان رفتند تا فکری برای آنها بکنند. حالا معلوم شده که موضوع صحنه سازی بوده و آنها دارای خانه در حاشیه شهر هستند. از اینگونه موارد هر چند وقت یکبار مشاهده می کنیم که افرادی با مظلوم نمایی سوژه هایی برای فضای مجازی و کانال های خارج از کشور می شوند. در موسسه های خیریه هم از این افراد دیده شده که با تظاهر به فقیر بودن درخواست کمک دارند حال آنکه آن طور نیستند که عنوان می کنند. بنابراین بهتر است چنین افرادی شناسایی شوند تا اعتمادها را از بین نبرند و کمک های مردمی لوث نشود. حیف است از احساسات و نیت خیر مردم نیکوکار این طور سوء استفاده شود.
بانک‌ها مردم را ناراضی و مجبور به رفت و آمد زیاد نکنند

این روزها بعضی از بانکها معلوم نیست به چه دلیلی با مشتریان خود همکاری نکرده و بر عکس با بهانه و ایرادهایی غیر منطقی موجب نارضایتی آنها می شوند و به جای آنکه در شرایط کرونایی با تسریع در کارها، از تردد غیر لازم مردم جلوگیری کنند، باعث زحمت و مراجعه بیشتر آنها می شوند. از جمله برای باز کردن حساب که قاعدتاً به یک فتوکپی شناسنامه و کارت ملی نیاز است، مدارک دیگری مانند جواز کسب و اگر طرف اداری باشد گواهی از اداره مربوطه مطالبه می کنند که اصلاً درست نیست. ضمناً برای افتتاح حساب هم که تا حالا مبلغ پنجاه هزار تومان می گرفتند، حالا می گویند باید 200 یا 500 هزار تومان واریز شود. این طرز خدمات دهی موجب نارضایی و شکایت مراجعه کنندگان به بانکهایی شده که چنین رفتاری با مشتریان خود دارند و انتظار اینست که مسئولان به چنین مواردی رسیدگی و بانکها را ملزم به راه اندازی کار مردم بدون ایجاد مانع کنند. زیرا این گونه برخوردها این ظن را بوجود می آورد که شاید اتفاقی برای حسابهای بانکی افتاده و گرنه چنین بهانه هایی معنی نمی دهد.
شاید هم تازه متوجه شده اند که بانکهای خارج از کشور چنین مقرراتی دارند و حالا اینها هم می خواهند آن را پیاده کنند، منتهی زمان اجرای هر طرح جدیدی الان نیست که بخاطر کرونا مردم باید در خانه بمانند یا حداقل مراجعه به بانکها را داشته باشند.
شرط ویزیت بینایی سنجی، خرید عینک است!

بعضی اعمال کاسب کارانه توسط برخی پزشکان واقعاً تاسف آور است از جمله برخی از شهروندان به راوی اطلاع داده اند که بعضی از پزشکان بینایی سنجی در صورتی بیمار را ویزیت می کنند که مراجعه کننده عینک را از مغازه واقع در محوطه مطب خریداری کند.
اینکار پزشک چه فرقی با آن سوپری دارد که مشتری را اجبار می کند در قبال خرید یک قوطی روغن، اجناس تحمیلی دیگری را هم خریداری کند¿  اینکار غیر قانونی است و اتاق اصناف یا بازرسی صنعت و معدن باید در صورت ادامه چنین تخلفی مجوز آن بینایی سنجی را لغو کند. البته در خصوص برخی از فروشگاهها سخت گیری می کنند، مثل اینکه به کتابفروش می گویند نباید غیر از کتاب چیز دیگری بفروشد اما عجیب است که از برخی تخلف های پزشکان مثل همین مورد بینایی سنجی، یا آنها که بیمار را وادار می کنند به رادیولوژی یا آزمایشگاه به خصوصی مراجعه کند، کاری ندارند.
نوشداوری نزدیک به مرگ سهراب وزیر نیرو!
بالاخره این آخر عمر دولت فعلی، وزیری پیدا شد که بخاطر کوتاهی ها و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده عذرخواهی بکند. موضوع مربوط به وزیر نیرو می شود که در پی قطع برق و خاموشی های گسترده، اردکانی از مردم عذرخواست و ای کاش این رویه پیش از این بین وزیران و مسئولان باب شده بود.رئیس جمهور هم بعد از این اقدام وزیرش، از او قدردانی کرد و لابد به عنوان یک امتیاز در کارنامه هشت ساله اش به حساب خواهد آورد.
صحبت از قطع برق شد. متاسفانه در روزهای گذشته ناهماهنگی هایی از این بابت بوده و در برخی مناطق اهواز بدون اعلام، قطعی برق وجود داشت که برای مردم ایجاد زحمت شد و بهتر است اگر قرار باشد در طول تابستان این برنامه ادامه داشته باشد، مردم در جریان قطعی ها قرار بگیرند. ضمناً همانطور که پیش از این هم عنوان کردیم خاموشی ها در شب ها ناامنی هایی بوجود می آورد که لازم است نیروی انتظامی دارای گشت هایی در مناطق تاریک داشته باشند.
 کرمی نژاد سکان دار شرکت آبفا  خوزستان شد

سرانجام پس از مدت ها گمانه زنی <حمیدرضا جانباز> مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با صدور حکمی <محمدرضا کرمی نژاد> را به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان منصوب کرد.
کرمی نژاد 18 سال سابقه مدیریت آب و فاضلاب دزفول، دو سال شهردار دزفول 6 سال مدیر آبفای استان ایلام، بیش از پنج سال مدیرعامل آبفای استان سیستان و بلوچستان و یک سال نیز مدیر بحران آبفای کشور را در کارنامه خود دارد.
پیش از این حکم فرزان عباسیان که در حال حاضر معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوزستان است، سرپرست شرکت آبفای استان خوزستان بود.
برای مهندس کرمی نژاد عاقبت بخیری در سمت جدید و توفیق در حل مشکلات آب و فاضلاب استان خوزستان را آرزو می‌کنیم.

برچسب ها : نوشداوری نزدیك به مرگ سهراب وزیر نیرو! شرط ویزیت بینایی سنجی، خرید عینك است! سوء استفاده از احساسات خیرخواهانه مردم  ‌