شماره خبر : 20082
منتشر شده در مورخ : ۷ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 18:56
راوی گفت: نگذارید ورود نیروهای غیر متخصص  به بحران مدیریت در آموزش و پرورش منجر شود

راوی گفت: نگذارید ورود نیروهای غیر متخصص  به بحران مدیریت در آموزش و پرورش منجر شود


یک کارشناس فرهنگی آموزشی بخشنامه تامین کسری معلم از نیروهای مازاد سایر وزارتخانه ها مربوط به شهریور 1401 را فاجعه آمیز دانسته و سوال کرده چرا آموزش و پرورش که  باید نیروی متخصص صادر کند، وزیرش خارج از بدنه می آید و معلمانش از نیروهای مازاد سایر دستگاه ها؟  وی مدعی شد که وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش صرفا با تکیه بر 16 سال سابقه <تدریس> مدیریت، آن هم در دانشگاه فرهنگیان که حتی در ادارات ستادی آموزش و پرورش هم سابقه کار به حساب نمی آید به مجلس معرفی شده است و گویا همچنان قرار است مدل آزمون و خطا در بالاترین رده مسئولیتی این وزارتخانه ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرده نباید تداوم وضعیت کنونی به بحران مدیریت در آموزش و پرورش بیانجامد.
به نظر می رسد، هشدار درستی است، اولاً تامین کسری معلم از نیروهای مازاد آن هم از سایر وزارتخانه ها به هیچ وجه کار درستی نیست، چون معلم در ساختن انسان ها از کودکی تا نوجوانی نقش اساسی دارد و معلمین باید از میان بهترین ها (از هر جهت) انتخاب و به کلاس ها بروند و از یاد نبریم که قبل از انقلاب، برای معلمین دوره هایی در تربیت معلم ها و دانشسراهای مقدماتی داشتیم که خیلی هم در مورد آن ها سخت گیری می شد و نتیجه آن وجود معلمان مجرب در مدارس بود که حتی اکنون که سالها از بازنشسته شدن آنها می گذرد، می شود از تجاربشان بهره برد و کلاس درس باید محلی برای فراگیری سواد به شکل صحیح و پرورش نونهالان و نوجوانان به منظور آماده شدن در جامعه باشد و درست نیست فقط هدف رفع کسری معلم با هر کیفیت باشد. اما متاسفانه در جائی که وزیر یک وزارتخانه بدون برخورداری از شرایط و تجارب لازم برگزیده و منصوب می شود، ظاهراً نباید انتظار داشت زیر مجموعه آن وزارتخانه مقبولیت داشته باشد و کسی برای آینده فرزندان خانواده ها دلش بسوزد و فقط شاهد آن هستیم که مدارس از نظر کمی زیاد می شوند، اما از لحاظ کیفی خبری نیست و تمام هم و غم مدیریت ها، دریافت هزینه های بالای ثبت نام است.
نمی توانیم به میانگین قدیم تورم  20 یا 30 درصد برگردیم
به قرار اطلاع نرخ تورم عمومی که اصطلاحاً به آن تورم نقطه ای می گویند، در فروردین امسال به 5/55 درصد رسیده است که به زبان ساده یعنی مردم ایران در پایان نخستین ماه امسال برای تمامی کالاها و خدمات به طور متوسط 5/55 درصد بیشتر از فروردین سال گذشته دست به جیب شده اند.
در فروردین 1402 بیشترین تورم ماهانه مربوط به گروه های میوه و خشکبار با 3/15 درصد، حمل و نقل با 6/8 درصد و کالاها و خدمات متفرقه با 70 درصد بوده است.  ‌
یک کارشناس اقتصادی معتقد است : با شرایطی که شکل گرفته و مشکلات ساختاری اقتصاد ایران، ما دیگر نمی توانیم به میانگین قدیم تورم های 20 و 30 درصد برگردیم.
در دولت ها و دوره های زمانی مختلف، تورم ما به طور معمول، بین 15 تا 23 درصد بوده است و تا زمانی که اصلاحات اقتصادی رخ ندهد، تورم 40 - 50 درصدی گریبانگیر اقتصاد کشور خواهد بود.
صدور مجوز الکترونیکی، به کسب و کارهای فرهنگی رسید
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داده که در راستای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، نخستین مجوز الکترونیکی انتشارات خوزستان صادر شد. منادی این را هم گفته که الکترونیکی شدن فرایند صدور مجوزها علاوه بر حذف واسطه و بدون نیاز به مراجعه های مکرر به دستگاه ها، شفافیت و نظارت پذیری را تسهیل می کند که به بهبود فعالیت های تمام کسب و کارها، از جمله کسب و کارهای فرهنگی و رسانه ای، منجر می شود و قرار است منبعد تمام مجوزها به همین صورت صادر شود.
خیلی هم خوب است تا باشد از این خبرها داشته باشیم تا دست اندرکاران و نویسندگان و سایر امور فرهنگی مقداری نفس راحت بکشند و کفش آهنی برای درخواست صدور مجوز را دور بیاندازند.
نویدهایی برای انجام طرح های رویائی به شرطی که سرمایه گذار پیدا شود
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر اهواز، صحبت از انجام تفاهمنامه ای با شرکت آب و برق خوزستان کرده که در دستور کار جلسه این کمیسیون بوده و مقرر شده در حوزه پروژه های سرمایه گذاری مرتبط با رودخانه کارون برنامه و طرح هایی انجام شود. طرح های مورد نظر در این تفاهم نامه شامل پارکینگ تجاری رفاه، بازارچه گلستان، مجتمع های پزشکی علامه و هتلی در حاشیه ساحل کارون به نام هتل اهواز است.
به گفته پورموسوی پروژه سرمایه گذاری پارکینگ رفاه قرار است سه طبقه تجاری داشته باشد و تلاش می شود به سرعت سرمایه گذار آن مشخص شود. وی این را هم گفت که فراخوان سرمایه گذاری در یکی از ملک های شهرداری در خیابان نهج البلاغه در دستور کار است. فعلاً دلمان را به این در باغ سبز نشان دادن خوش کنیم تا ببینیم کدامیک از این موارد جامه عمل خواهد پوشید چون هنوز در حد دستور کار کمیسیون است و حتی تفاهم نامه ای امضا نشده اما بهر حال همین که آقای پور موسوی پی گیر موضوع است، نوید خوبی است و امیدواریم بتواند کاری بکند که هم عملکردی باشد برای شورا، هم خدمتی به شهروندان و در عین حال قدمی به عنوان توسعه سرمایه گذاری و گردشگری چون واقعاً حیف است قابلیت های شهر به خصوص ساحل کارون بلا استفاده بماند.
واردات مرغ از بلاروس، خبر ساز شد شفاف سازی کنید
جلال محمودزاده نماینده مهاباد و عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفته : خبر رسیده که دولت درصدد واردات مرغ از کشور بلاروس است.
وی در صفحه توییتر خود نوشت : پس از خبرهای واردات گندم آلوده به سرب از روسیه و برنج آلوده به آرسینک از هند طی دو سال گذشته، حالا شنیده شده قرار است از بلاروس مرغ وارد کنیم که احتمالاً آلودگی به مواد رادیوآکتیو در آن ها وجود دارد.
به جاست سخنگوی وزارت کشاورزی صحت و سقم این خبر را اطلاع رسانی کند تا رفع شبهه شود و اذهان عمومی مشوش نشود. البته بهتر بود این نماینده قبل از انتشار این خبر تحقیقات لازم را در باره صحت آن انجام می داد چون دستش برای این کار باز است.

برچسب ها : بحران مدیریت آموزش و پرورش سخنگوی وزارت كشاورزی