شماره خبر : 20152
منتشر شده در مورخ : ۹ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 13:12
همه مشمولان مالیاتی تا دی ماه زیر پوشش سامانه مودیان قرار می‌گیرند

همه مشمولان مالیاتی تا دی ماه زیر پوشش سامانه مودیان قرار می‌گیرند


مدرس اداره کل امور مالیاتی خوزستان و مدرس دانشگاه گفت: تمامی مشمولان مالیات تا دی ماه امسال زیر پوشش سامانه مودیان مالیاتی قرار می‌گیرند.
امین نوشادی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری همایش آشنایی با سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: سامانه مودیان یک بستر اطلاعاتی است که در سازمان امور مالیاتی راه اندازی شده که از سال ۸۲ ساز و کار آن فراهم و از سال ۹۸ به طور رسمی کار خود را در کشور آغاز کرده است.
وی با اشاره به اینکه این سامانه هفت میلیون نفر در کل کشور را پوشش می‌دهد افزود: در این سامانه فرآیند یک‌ معامله از ابتدا تا انتها به صورت سیستمی رصد می‌شود.
این مدرس اداره کل امور مالیاتی خوزستان ادامه‌داد: این قانون و سامانه به صورت هوشمند میزان مالیات را در هر مرحله از معامله و بعد از احراز هویت مودی مشخص و دریافت می‌کند.
وی گفت: یکی از مزیت‌های این سامانه اقدامات پیشگرایانه‌ای است که انجام می‌دهد، علاوه بر سازمان‌ مالیاتی بسیاری دستگاه‌های دیگر می‌توانند اطلاعاتی در حوزه بازار، اقتصاد و مالیات برداشت کنند.
نوشادی افزود: هدف این سامانه شفافیت اطلاعات، جلوگیری از فرار مالیاتی و مقابله با اقتصاد زیر زمینی و فرهنگ سازی مالیاتی است.
این مدرس دانشگاه اظهارکرد: سعی می‌شود که بستری فراهم شود تا زیر نظر اداره مالیاتی فعالیت هفت گروهی که شامل این سامانه می‌شود رصد گردد.
معاون سازمان امور مالیاتی: مالیات بهترین راهکار برای کنترل و مهار تورم کشور است
نوشادی با اشاره زمان پوشش مودیان مالیاتی در این سامانه افزود: از اول آبان ماه پارسال ۶۸۰ شرکت بورسی، دی ماه پارسال ۲۰ هزار شرکت دستگاه اجرایی و یکم فروردین ماه امسال اشخاص حقوقی و مشمولان بند ۱۶ قانون ارزش افزوده به میزان ۵۰۰ هزار نفر و اول تیرماه امسال اشخاص حقیقی مشمول ارزش افزوده با جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و اول مهر ماه امسال پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و در دی ماه امسال باقی مانده مودیان زیر پوشش این سامانه قرار می گیرند.
وی گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که همه اصناف را پوشش می‌دهد و تلاش شده تا با هوشمند کردن دریافت مالیات و بر اساس اطلاعات و حساب‌های بانکی و سامانه مالیاتی، اطلاعات مودیان رصد می‌شود که همین موضوع فرار مالیاتی را کاهش می دهد.
سامانه مودیان به منظور الکترونیکی شدن فرآیند دریافت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور ایجاد شده است
 
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : مالیات اقتصاد مقاومتی خوزستان