شماره خبر : 20168
منتشر شده در مورخ : ۹ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 23:30
راوی گفت: کارگروه ها، اگر خروجی مناسب نداشته باشند، چه فایده ای دارند

راوی گفت: کارگروه ها، اگر خروجی مناسب نداشته باشند، چه فایده ای دارند


بارها نوشتیم که حاصل نشست های کارگروه ها اگر این باشد که رئیس کار گروه یا مسئولان حاضر در جلسه از کارهای انجام نشده گزارش دهند و آنها هم مثل بقیه به حرف هایی مثل <ضرورت دارد> و <باید> چنین شود و چنان شود، زنند، هیچ نتیجه‌ای برای استان و مردم نخواهند داشت بلکه بهتر است هر جا مورد یا مشکلی هست در جلسات خصوصی با مسئولان دستگاه‌هایی که می توانند مشکل گشا یا تصمیم گیرنده باشند، مسائل را مطرح و به نحوی به توافق برسند و نتیجه و تصمیم گیری را در جلسه کار گروه مربوطه اعلام کنند تا موجب امیدواری شود. مثل همین نشست اخیر کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهبهان که سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گفته : لزوم استفاده بهینه از منابع آبی و ایجاد شهرک آبزی پروری و اجرائی شدن پروژه پرورش ماهی در قفس در منطقه <ضرورت> دارد و این پروژه جزء مصوبات سفر رئیس جمهور است که در سد مخزنی مارون باید اجرائی شود. بلافاصله رئیس شیلات بهبهان که در جلسه حاضر بوده عنوان کرده : بهبهان در جایگاه اول تولید ماهی در استخر ذخیره آب کشاورزی خوزستان قرار دارد با این حال وی از تخصیص نشدن آب برای ایجاد شهرک آبزی پروری توسط سازمان آب و برق خوزستان انتقاد کرد، در حالی که به گفته او مطالعات اجرایی طرح پایلوت سه هزار و 200 تنی پرورش ماهی در قفس، در سد مخزنی مارون انجام شده اما سازمان آب و برق همکاری نمی کند.
ملاحظه می کنید اگر قرار باشد اجرای یک طرح مصوبه سفر باشد، مطالعات آن هم انجام شده اما یک سازمان استان برای اجرای آن همکاری نکند و سرپرست معاون اقتصادی هم <ضرورت> اجرای آن را عنوان کند، چه فایده چون باید با توجه به دستور جلسه، نماینده سازمان آب و برق هم در جلسه باشد و تصمیم گیری شود. مثلاً می گویند استانداری <مادر، ادارات است اما این چه مادری است که فرزندان آن، یعنی مجموعه های استان هر طور بخواهند عمل می‌کنند¿ بنابراین همان طور که متذکر شدیم چنین مسائلی باید با بزرگترهای سازمان ها بررسی و علت همکاری نکردن ها مشخص و اگر شدنی است رفع شود، اگر هم مخالفت آنها توجیه دارد، دیگر چه نیاز به طرح آن در کار گروهی است که تصمیم گیرنده نیست و از اجرایی شدن مصوبات آن خبری بیرون نمی آید. موضوع دیگر این که مصوبات کار گروه ها باید پی گیری و جلسه بعد نتایج آن ( هر چه باشد) اعلام شود تا اثرات عملی آنها به اطلاع مردم برسد و ملموس باشد.
حرکت از نو برای دستورالعملی که قبلاً الزامی بوده و اجرا نشده  
‌معاون شهر سازی و معماری شهرداری اهواز، در حاشیه جلسه کار گروه ساماندهی وضعیت تخریب و گود برداری در ساخت و سازها، گفته: با توجه به این که تاکنون دستورالعمل اجرائی ساماندهی تخریب ساختمانی در کشور نداشته ایم مقرر شد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان براساس ضوابط و مقررات موجود، اقدام به تهیه پیش نویس اولیه دستورالعمل ساماندهی تخریب ساختمانی نماید و به کار گروه ارائه کند و این اقدام برای اولین بار است که در کشور انجام می شود. اما زارع زاده این را هم گفته که دستورالعمل اجرایی گودبرداری ساختمان در سال 1391 تصویب و اجرای آن از سال 1392 برای شهرداری ها الزامی شد که بنا به دلایل متعدد، به صورت کامل اجرایی نشد.
آخرش چی شد. اگر می فرمائید تاکنون دستورالعمل اجرایی ساماندهی تخریب ساختمانی ( که گودبرداری هم شامل آن می شود) نداشته ایم، پس این دستور العمل که سال 91 تصویب و از سال 92 اجرای آن برای شهرداری ها الزامی شد، چیست و چرا شهرداری هایی که ملزم به اجرای آن بوده اند و به آن عمل نکرده اند پاسخگو نیستند و اگر قرار بر اجرا نکردن دستورالعمل باشد، باز هم اجرایی نخواهد شد، ضمناً با توجه به دستورالعملی که وجود داشته چرا منازلی که در جوار ساختمانهای تخریبی آن همه خسارت دیده اند و به موضوع قربانیان تخریبها و گودبرداری‌های غیر اصولی توجهی نمی شود و جبران نمی کنند؟  ‌ 
در مبارزه با دخانیات، پیشرفتی نداشتهایم
چهار تا ده خرداد هر سال به مناسبت روز جهانی مبارزه با دخانیات، اقدامات هماهنگ و گسترده ای در سراسر جهان برای تنویر افکار عمومی در خصوص مضرات استعمال دخانیات، ترفندهای صنایع دخانی و اهمیت ترک دخانیات انجام می شود. کشور ما هم عضو معاهده مقابله با دخانیات است و قوانینی هم برای کنترل دخانیات داریم، تعداد زیادی ستاد و تشکل های دیگر هم برای مقابله با این بلای خانمان سوز ایجاد شده، با این حال آن طور که در جامعه مشهود است نه تنها در این مقابله توفیقی نداشته ایم بلکه شاهد افزایش جمعیت سیگاری و قلیانی و ... هستیم که موید ناکافی بودن اقدامات بازدارنده است. حتی می بینیم آقایان در کنترل مجموعه های خانگی به منظور جلوگیری از نشان دادن ژست های سیگار کشیدن آگاهانه یا سهواً عاجز هستند. ضمناً روز به روز سن جوانان و نوجوانان سیگاری و دختران پائین تر می آید.
لاف است یا ...!
در خبرها بود که روسیه خواستار خرید اتوبوس های جدید برقی ایران است و رکورد تولید 60 ساله را شکسته ایم.
و اما رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به کمبود اتوبوس شهری در این کلانشهر گفته : شهرداری اهواز در ماه های گذشته اقدام به خرید 129 دستگاه اتوبوس کرده اما دلیل تᅢخیر در ورود اتوبوس‌های خریداری شده، بد قولی شرکت سازنده در تحویل این اتوبوس‌هاست.
قضاوت با شما !!
سرگردانی مسافران هواپیما، تا کی؟ 
در روزهای اخیر مسافران دو هواپیما که قصد رفتن از اهواز به تهران را داشته اند، با وجود سختی تهیه بلیط و گرانی آن، مشکلاتی داشته اند. یکی هواپیمای شرکت وارش، پرواز 5853 ساعت 8 صبح که پس از سوار شدن مسافران، اعلام شد به علت نقص فنی،  ‌هواپیما قادر به پرواز نیست و مسافران پیاده شدند و به گفته یکی از مسافران ساعت ها معطل ماندند. یکی هم مربوط به هواپیمای کیش ایر که بعد از 12 ساعت تاخیر، پرواز کرد. اگر فرودگاه ما مزین به پسوند بین المللی نبود، چه بر سر مسافران می‌آمد¿ 
وقتی مهار 120 هکتار حریق جنگل، از اطفاء آتش سوزی یک واحد مسکونی راحت تر است
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون از مهار کامل آتش سوزی حدود 120 هکتار از جنگل های موسوم به شاخ کوپال توسط آتش نشانان این شرکت خبر داده که باعث جلوگیری از یک فاجعه بزرگ در روستاهای بخش غیزانیه شد. کاش برای خاموش کردن آتش سوزی یک واحد مسکونی در اهواز هم از این آتش نشانان استفاده می شد تا از وقوع فاجعه ای که منجر به جان باختن سه نوجوان و مصدومیت شدید پدر و مادرشان شد جلوگیری می کردند. البته رئیس شورای شهر و برخی دیگر از مسئولان شهرداری اهواز پز خرید پله جدید به منظور مهار آتش سوزی ها در ساختمان های مرتفع را می‌دهند. واحد مسکونی که آتش گرفته، در طبقه هفتم یک مجتمع واقع است.

برچسب ها : مبارزه با دخانیات دخانیات نمایش خانگی