شماره خبر : 20339
منتشر شده در مورخ : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
ساعت : 11:56
راوی گفت: ببینیم ممنوع کردن ورود محصولات کشاورزی ایران به عراق باعث ارزانی می شود؟

راوی گفت: ببینیم ممنوع کردن ورود محصولات کشاورزی ایران به عراق باعث ارزانی می شود؟

دولت عراق واردات 9 کالای ایرانی به آن کشور را ممنوع کرد. براساس نامه سازمان توسعه تجارت ایران این 9 محصول کشاوزری عبارتند از : گوجه فرنگی، سیب زمینی،خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه.عراق پس از چین، دومین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی به حساب می آید و در سال های گذشته سبد متنوعی از کالاهای ایرانی به این کشور صادر شده است. حیف که عراق دیر این تصمیم را گرفت چون مردم بامیه کیلوئی 100 هزار تومان تا حالا که رسیده به 60 - 70 هزار تومان و هندوانه کیلوئی 15 هزار تومان و پیاز کیلوئی دلبخواه را تجربه کردند و حالا باید دید این ممنوعیت واردات عراق و ماندن محصولات کشاورزی روی دستمان چقدر تᅢثیر در پائین آمدن قیمت آنها دارد چون فروشندگان یکی از عوامل گرانی را بالا بودن قیمت کرایه از میدان بار تا بازار را هم عنوان می کنند. اما باید مقداری امیدوار باشیم که این محصولات با کیفیت بهتر به دست مردم برسد، بشرطی که همه آنها در تهران و بعضی کلانشهرهای دیگر عرضه نشود چون معمول این است که در خوزستان قیمت ها بالاست اما مثلاً میوه ای که در تهران هست در اهواز پیدا نمی شود.
آسفالت خیابانها کار خوبی است به شرطی که دوام داشته باشد
چند روزی است آسفالت برخی مناطق اهواز، به عنوان یک خبر فوق العاده و اقدامی که <منجر به آسایش و رفاه اهوازی ها> خواهد شد، در تمام سایت ها و خبرگزاری ها مطرح است. در این خبر آمده : در سال جاری حجم آسفالت در اهواز توسط شهرداری 2 میلیون و پانصد هزار مترمربع پیش بینی شده است. در سال 1401 هم یک میلیون و صد هزار مترمربع آسفالت شده است.
امیدواریم که این عدد و رقم ها صحیح باشد و هر روز بیشتر شود اما همان طور که بارها عنوان شده نباید تنها کمیت مطرح باشد، بلکه کیفیت از آن مهمتر است، کما اینکه در حال حاضر وقتی از خیابان های آسفالت شده که مدت کمی از آن می گذرد عبور کنیم متاسفانه متوجه بی کیفیتیآسفالت می شویم همین چند شب پیش راوی گذرش به خیابان 18 پاداد افتاد که در جریان طرح فاضلاب، ویرانه ای شده بود و پس از ماه ها خاک خوردن اهالی و بلاتکلیفی برای بردن و آوردن بیرون خودروها از خانه ها، آنجا آسفالت شد، اما تا نروید و نبینید متوجه خرابی مجدد آسفالت جدید نمی شوید. اگر هدف رفاه و آسایش شهروندان از طریق آسفالت مطرح است، حتماً کیفیت کار در نظر گرفته شود و نه فقط سیاه کردن خیابان ها.
وقتی اراده شد، طلسم پل عنافچه شکست
در پی ارسال اولین محموله ورق فولادی از طرف شرکت فولاد اوکسین و رفع نیازهای مربوط به تکمیل پل عنافچه، قرار شد تا پایان عملیات ساخت این پل شناور نصب شود. در این خصوص اقدامات وزیر کشور برای تخصیص اعتبار مورد نیاز، سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش که دستور آب اندازی پل شناور را داده و پی گیری مستمر استاندار خوزستان و همکاری مدیر عامل فولاد اوکسین در تامین وروق های پولادی مورد نیاز پل و برخی نمایندگان جای قدردانی دارد و انتظار این است بر اجرای سریع ساخت پل نظارت شود تا امکان تردد مردم منطقه با ایمن سازی از روی پل تحقق یابد.
پل عنافچه شهرستان باوی مسیر دسترسی بیشتر از چهل روستا به مرکز شهرستان و شهر ملاثانی است و سال هاست مسئولان محلی و ملی در دولت های گذشته وعده احداث آن را داده اند و در این مدت مردم محل به دلیل نبود پل، برای انجام امور خود با قایق و وسایل ناایمن، از رودخانه عبور می کنند که خطرناک است.
امید است شرکت ها و صنایع مستقر در استان و به خصوص اهواز در مشارکت و رفع نیازها و مشکلات مردم، همواره پیشقدم و فعال باشند.در خبر خوب دیگری اطلاع حاصل شد که سیلوی شهید آذرپیکان که از نمادهای تاریخی شهر اهواز به شمار می رود و سال 1397 پس از برگزاری یک مزایده و معامله صوری توسط سازمان خصوصی سازی، به قیمت 670 میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده بود، با حکم دستگاه قضائی به دولت بازگشت.
شیادی و سوء استفاده از کارت افراد بی بضاعت نابخشودنی است
دادستان شهرستان البرز، کارمندی را که با دریافت 19 کارت بازرگانی به نام افراد بی بضاعت اقدام به فعالیت اقتصادی در حوزه واردات و صادرات می کرد بازداشت و وی روانه زندان شد اما فعلاً با وثیقه آزاد و تحقیقات به منظور شناسایی مرتبطین و روشن شدن جزئیات ادامه دارد. از این نوع سوء استفاده ها که با جمع آوری کارت ملی افراد در برابر پرداخت مبلغی ناچیز انجام می شود، فراوان بوده و هر چه در این باره بیشتر تحقیق و کنجکاوی شود، موارد دیگری کشف خواهد شد به شرطی که از اغماض و چشم پوشی خبری نباشد.
کار خیری که می شود در تمام محله ها انجام شود
یکی از مᅣسسه های خیریه اهواز اعلام کرده < با توجه به اتمام سال تحصیلی، کتاب های بلااستفاده خود را برای استفاده دانش آموزان بی بضاعت و کودکان کار، در اختیار ما قرار دهید. همچنین اگر کاغذ، دفتر و کتاب بازیافتی هم داشتید جهت هزینه های تحصیلی و درمان کودکان تحت پوشش تحویل می گیریم.>اقدام خداپسندانه ای است منتهی این کار خیر می تواند منحصر به یک موسسه نباشد و خانواده ها این امکانات را در موسسه های خیریه مناطق و محل سکونت خود هم انجام دهند تا تعداد بیشتری از افراد واجد شرایط بهره مند شوند.
سهمیه آزاد بنزین در اهواز جوابگوی مصرف سوخت کولرها نیست
یک عضو شورای شهرستان ( نه شهر) اهواز ضمن انتقاد از محدودیت سهمیه آزاد بنزین در جایگاه های سوخت این شهر گفته : کاستی ها در حوزه حمل و نقل شهری در اهواز چه اتوبوسرانی و چه تاکسی و عدم راه اندازی قطار شهری باعث شده که مردم با خودروهای شخصی خود تردد کنند و در گرمای سوزان، از کولر ماشین ها استفاده شود که مصرف بنزین را چند برابر می کند.زرگانی این را هم گفته که محدودیت چهل لیتر سوخت در جایگاه های شهرستان اهواز، باعث مشکلات برای مردم در گرمای 50 درجه، همراه با خطرات و زیان های مالی و جانی است زیرا کارت های آزاد سوخت به اندازه کافی به جایگاه های شهری و بین شهری اختصاص نیافته است. وی در این مورد از استاندار خوزستان خواستار پی گیری و اقدام عاجل شد.

برچسب ها : دولت عراق محصولات كشاورزی ایران ایران