شماره خبر : 2068
منتشر شده در مورخ : ۸ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 20:49
مدیر عامل جدید آبفای استان مدعی است گیر کارها را می داند و قادر به حل مشکلات است

مدیر عامل جدید آبفای استان مدعی است گیر کارها را می داند و قادر به حل مشکلات است


فقط انتشار عکس فتوشاپی 
و شعار برای جلب رای مردم به شوراها کافی نیست

انتخابات شوراهای شهر در حالی نزدیک می شود که جز تعداد اندکی، چهره های شاخصی که بتوانند برای مردم جاذبه داشته باشند مطرح نیستند، مگر اینکه پس از تایید و انتشار لیست قطعی، وضع تغییر کند.
حقیقت اینست که مردم از عملکرد اکثر شوراها رضایت ندارند چون به وظایف اصلی خود عمل نکردند و بیشتر به حاشیه رفتند و نتیجه آن شد که چهره شهرها تغییر نکرد و به جای پیشرفت در جا زدند، مگر اینکه نامزدهای این دوره برنامه های قابل قبولی ارائه کنند و قول بدهند نفع جامعه را به منافع شخصی ترجیح  دهند و واقعاً روی حرف خود بمانند.
تا همین جا متوجه شده ایم که برخی از اعضای دوره فعلی شورای شهر اهواز، برای دوره بعد ثبت نام نکرده اند در حالی که از معدود چهره های مردمی شورا بوده انددر عوض بعضی از آنها که رد صلاحیت شده اند تلاش بالایی برای تایید خود دارند که این موضوع باید مدنظر شهروندان باشد و به علل آن پی ببرند.
مردم از اعضای شورای شهر توقعات آن چنانی ندارند و فقط اصرار و انتظار دارند به وظایفی که قانون برای آنها مقرر کرده عمل کنند. از جمله این وظایف اینست: <برنامه ریزی در خصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، تشویق و ترغیب مردم در خصوص گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، وضع مقررات مربوط به ایجاد و اداره میدانهای عمومی توسط شهرداری برای خرید و فروش مایحتاج عمومی با رعایت مقررات موضوعه، نظارت بر امور بهداشت شهر و سایر مواردی که قانون به عنوان وظایف و اختیارات شورای شهر تعیین کرده و شورا در پایان دوره موظف به انتشار عملکرد خود مبنی بر اجرای آنهاست و اگر در انجام وظایفش کوتاهی کرد باید پاسخگو باشد. منظور اینکه فقط انتشار عکس و نوشتن شعار برای جلب مشارکت مردم در انتخابات شوراها کافی نیست و باید هر کدام از داوطلبان شمه ای از فعالیت های اجتماعی و سابقه ای که مبین کار آمد بودن آنهاست اطلاع رسانی کنند.
مدیر عامل جدید آبفای استان مدعی است گیر کارها را می داند و قادر به حل مشکلات است

کرمی نژاد که به عنوان مدیر عامل َآب و فاضلاب استان منصوب شده در اولین گفتگو با راوی که از او سوال کرد آیا با توجه به حجم مشکلات این شرکت آگاهانه به میدان آمده و قادر به ارائه عملکرد درخشانی خواهد بود¿سنت شکنی کرد و خیلی امیدوارانه پاسخ داد و محکم گفت که مشکلات را حل خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال راوی که پرسید آیا وزارتخانه قول مساعد برای کمک و حمایت از او داده گفت : هم وزارتخانه و هم استاندار قول های خوبی داده اند.
سوال شد آیا با اطلاع از اینکه هفتصد روستای استان مشکل آب شرب دارند، مسئولیت قبول کرده که خیلی جدی گفت بله و همه مشکلات آنها حل شدنی است و می دانم گیر و گره کار کجاست.
کرمی نژاد این را هم گفت که امسال تابستان سخت و تنش آبی بالایی در پیش داریم  که باید آن را پشت سر بگذاریم.
به گفته وی حل مشکل آب شرب روستاهای استان اولویت کاری او است. 
جمعه شب ساعت 23 این گفتگو انجام شد در حالی که کرمی نژاد به اتفاق تیم همراه در باغملک برای حل مشکلات روستای باران گرد بسر می بردند و مدیر عامل آبفای استان گفت همزمان مشکلات 40 روستای دیگر پی گیری خواهد شد و از نظر اعتباری هم کمبودی ندارند.
به قرار اطلاع بررسی وضعیت شرکت آب روستایی هم که در آبفای استان ادغام شده در برنامه کاری مدیر عامل جدید آبفاست که در حال حاضر حتی از نظر پرداخت مطالبات کارکنانش مشکل دارند.
تابلوی زیبای مراجعه بزرگترهای خانواده ها به مراکز واکسیناسیون

مهمترین موضوعی که از مدتی پیش برای مردم مطرح و به آن پایبندند، حفظ سلامتی و زدن واکسن است، بطوری که هم استانی ها، حتی آنها که از نظر سنی نوبتشان نرسیده، برای واکسینه شدن خود عجله دارند. البته بعضی افراد هم که تعصب واکسن تولیدی داخلی را دارند، در انتظار آماده شدن آن هستند.  ‌
منظره ای که این روزها جلب توجه می کند مراجعه زوج های پا به سن گذاشته به مراکز تزریق واکسن است که دست در دست هم و دوش به دوش یکدیگر به این مراکز مراجعه می کنند. 
برخورد بسیار خوب کارکنان مراکز بهداشتی و پایگاه‌های مربوطه هم به زیبایی این کار جلوه بیشتری می دهد. در مواردی هم فرزندان، والدین خود را برای تزریق واکسن کمک کرده و همراهی می کنند که آن هم در نوع خودش ارزشمند است.
کاهش قربانیان کرونا و تا مقداری خلوت شدن بیمارستان ها هم خبر از رعایت مردم و عادت کردن آنها به نکات و دستورالعمل های بهداشتی است و وضع طوری شده که مردم با دیدن فردی که ماسک نزده او را وادار به اینکار می کنند و روی هم رفته فرهنگ خود مراقبتی بالا رفته است، منتهی کسانی که واکسن می زنند نباید خاطر جمع باشند که دیگر از کرونا مصون هستند و کماکان باید مراقبت ها را ادامه دهند تا در دراز مدت جامعه از این بلای مرگبار رهایی یابد.

برچسب ها : مدیر عامل جدید آبفای استان واكسیناسیون عكس فتوشاپی