شماره خبر : 20957
منتشر شده در مورخ : ۵ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 11:6
همه نوع خدمات درمان ناباروری در ایران ارائه می‌شود

همه نوع خدمات درمان ناباروری در ایران ارائه می‌شود

 

صادقی تبار مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی با بیان اینکه همه نوع خدمات درمانی به زوج های نابارور در ایران ارائه می‌شود گفت: ما برای زوج‌های نابارور با هر علتی، درمان داریم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دکتر علی صادقی تبار مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهار کرد: با توجه به اینکه تحقیقات متنوعی در حوزه علم تولید مثل انجام شده و دانشمندان ایرانی مجهز به دانش روز دنیا هستند و از تکنولوژی و بهترین روش‌های درمانی استفاده می‌کنند به جرأت می‌توان گفت خدمتی در حوزه درمان ناباروری نیست که در دنیا باشد و ما نتوانیم آن را ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه همه نوع خدمات درمان زوج نابارور در ایران ارائه می‌شود افزود: ما برای زوج‌های نابارور با هر علتی، درمان داریم و این درمان‌ها هم هیچ تفاوتی با کشورهای توسعه یافته ندارد بطوریکه برای درمان زوج‌های نابارور ایرانی نیازی به مراجعه به خارج از کشور نیست.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی گفت: ناباروری علل متعددی دارد اما طبق آمارهای جهانی معمولاً ۴۰ درصد موارد ناباروری به بانوان و ۴۰ درصد به مردان برمی گردد و ۲۰ درصد هم یا به هر دو برمی گردد و یا علت ناشناخته دارد.
صادقی تبار با بیان اینکه اختلالات آناتومیک و شرایط فیزیکی سیستم تولید مثل، غدد داخلی، انواع بیماری‌های عفونی و باکتریایی و ناسازگاری‌های هماتولوژی و انعقادی می‌توانند منجر به ناباروری شوند افزود: خوشبختانه در حال حاضر هر علتی برای ناباروری یک درمانی هم دارد.
وی در مورد تأثیر پیشگیری خودخواسته به مدت طولانی بر نابارور شدن زوجین گفت: همه افراد به ویژه خانم‌ها اگر از سن باروری عبور کنند سلول‌هایی که به درد تولید مثل نمی‌خورند نسبت به سلول‌های سالم در آن‌ها زیاد می‌شود به گونه‌ای که مثلاً برای یک خانم ۴۲ ساله نمی‌توان درمان روتین انجام داد چون شانس باروری در این سن کمتر از ۵ درصد است.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی در ادامه متذکر شد: این یک قانون کلی نیست که مثلاً اگر کسی ۵ سال از باروری جلوگیری کند نابارور می‌شود اما این موضوع ثابت شده که با افزایش سن، شانس باروری به ویژه در بانوان کاهش پیدا می‌کند.
صادقی تبار اظهار کرد: با بالا رفتن سن توان باروری به صورت طبیعی کاهش پیدا می‌کند چه رسد به این که فردی یک اختلال هم داشته باشد چون فقط یکی از این اختلالات کفایت می‌کند که فرد به عنوان نابارور شناخته شود.
وی افزود: زوجین از ابتدای تشکیل زندگی مشترک، باید تصمیم و برنامه‌ای برای فرزند دار شدن داشته باشند یا اینکه حدأقل بررسی‌های اولیه را برای وجود اختلال و یا عدم اختلال انجام دهند تا از توان باروری خود مطمئن شوند.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی عنوان کرد: افرادی که ازدواج نکردند به ویژه خانم‌ها می‌توانند برای حفظ توان باروری خود تا زمان ازدواج، سلول‌های جنسی خود را با روش‌های درمان ناباروری به دست بیاورند و جدا کنند و تا ایامی که قصد فرزند دار شدن دارند، فریز کنند.
صادقی تبار با بیان اینکه ۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند گفت: ما در کشورمان حدأقل ۳. ۵ میلیون زوج نابارور داریم که در آرزوی بچه دار شدن هستند اما خوشبختانه هزینه درمان ناباروری در ایران ارزان است و تحت پوشش بیمه‌ای هم قرار دارد.
 
 
 
 

 

برچسب ها : خدمات درمان ناباروری درمان ناباروری ناباروری