شماره خبر : 21402
منتشر شده در مورخ : ۱۹ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 18:16
راوی گفت: پزشکی که دستمزدش را فقط با طلا و یورو می گیرد، سوگندت چه شد؟ /قیمت 100 هزار تومانی مرغ دستپخت بی تدبیری تیم اقتصادی است

راوی گفت: پزشکی که دستمزدش را فقط با طلا و یورو می گیرد، سوگندت چه شد؟ /قیمت 100 هزار تومانی مرغ دستپخت بی تدبیری تیم اقتصادی است

استاندار و مسئولان محیط زیست چرا ناقوس مرگ تالاب هورالعظیم را به صدا در نمی آورند؟
معاون اداره کل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان هشدار داده است وضعیت تالاب هورالعظیم خوب نیست و ادامه این روند قطعاً به مرگ و میر آبزیان، آتش سوزی و تبدیل شدن این تالاب به کانون ریزگرد می شود.
به گفته سید عادل مولا سازمان آب و برق خوزستان چهاردهم تیر ماه، آب را رها سازی کرد اما کشاورزان در بالا دست با برداشت آب، اجازه ندادند یک قطره آب به این تالاب برسد.
تالاب مرزی هوالعظیم با بیش از 300 هزار هکتار وسعت، آخرین بازمانده تالاب های بین النهرین است که یک سوم آن در ایران و دو سوم آن در کشور عراق قرار دارد و یک زیستگاه منحصر به فرد در انتهای رود کرخه است.
واقعاً چرا صدای ناقوس مرگ این تالاب به گوش مسئولان محیط زیست و سایر مقامات کشوری نمی رسد و مثل بقیه مشکلات استان فریاد رسی نیست؟ استاندار خوزستان مگر نماینده عالی دولت در استان نیست؟ مگر این استان 18 نماینده ندارد¿اشکال کجاست؟ 
آیا اداره کل محیط زیست استان همین طور که خبر مرگ عنقریب تالاب را در فضای مجازی مطرح کرده، موضوع را به رئیس این سازمان که معاون رئیس جمهور هم هست اطلاع داده و برای نجات تالاب پافشاری کرده؟ اگر چنین کاری کرده حرف بزند و بگوید مسئولان بیتفاوت در این قضیه کدامند؟ مسئولان وزارت کشاورزی چرا  آب مورد نیاز کشاورزان را تامین نمی کنند تا آنها آب رها سازی شده تالاب را مصرف بکنند؟   ‌
پس می شود با متخلف برخورد کرد ولی خیلی وقت ها نمی کنید
سخنگوی سازمان هواپیمائی کشوری خبر داد : در پی تخلف فروش دلاری بلیت هواپیما، سایت های <الدلیل> و <تراول اوکسین> لغو مجوز شدند و مجوز فعالیت شرکت خدمات مسافرتی <وزین مهر اوکسین> به مدت یک ماه تعلیق شد. قیمت دلاری در فروش بلیط هواپیما، به هیچ عنوان وجود ندارد و فروش دلاری به اتباع غیر ایرانی هم تفاوتی ندارد و تخلف است.
پس می شود برخورد کرد و متخلف مجازات شود، البته مهم این است که این سخت گیری، همه گیر شود و متخلف به هر کس و هر جا وصل باشد فرق نکند.
نماینده باید جوابگو باشد که چرا گذاشت تسهیلات اشتغالزایی جذب نشود، بعد صدایش درآمد؟ 
نماینده مردم آبادان گفته : بیش از 75 درصد تسهیلات اشتغال زایی در استان جذب نشده است.
وی این را هم گفته که بانک های خوزستان در جذب منابع مالی برای واحدهای تولیدی عملکرد خوبی نداشته اند و به همین دلیل 75 درصد تسهیلات جذب نشده.
این جور حرف زدن با نزدیک شدن انتخابات، مسبوق به سابقه است و موضوع تازه ای نیست. هنر این است که یک نماینده نگذارد کار از کار بگذرد و بعد نطقش باز شود. نماینده باید جوابگو باشد در مدتی که شاهد جذب نشدن تسهیلات اشتغال زایی بوده، چرا ساکت مانده و حرکتی نکرده؟ حالا موضوع جذب نشدن اعتبارات و اقدام نکردن بانکها را برای کی در استان اطلاع رسانی می کنید؟ به جای اینها لااقل بروید در مجلس فریاد بزنید هر چند بانکها برای آنجا هم تره خرد نمی کنند.

پزشکی که دستمزدش را فقط با طلا و یورو می گیرد، سوگندت چه شد؟
دوستی تعریف میکرد: یکی از بستگانش که بیماری صعب العلاجی داشته به پزشکی در تهران مراجعه کرده و پزشک در قبال دریافت 150 میلیون تومان حاضر به درمان شده منتهی شرطش این بوده که دستمزدش را نقداً بگیرد. 
بیمار پرسیده اگر تامین شد این همه پول را چطور به مطب ببرد که پزشک گفته لازم به این کار نیست، بعد آدرس یک صرافی و طلا فروش را به او داده و گفته به آنجا مراجعه کند و به همین میزان یورو و طلا بگیرد. 
بعد هم یادداشتی به او داده که دنبال این کار برود و بیمار هم با فروش برخی اثاثیه و طلاهای خانمش طبق راهکار پزشک عمل کرده است.
واقعاً اینست ادای سوگند پزشکی و بدا به حال و روز مردم ما.

قیمت 100 هزار تومانی مرغ دستپخت بی تدبیری تیم اقتصادی است
دبیر کانون مرغداران کشور در تشریح دلایل قیمت مرغ هر کیلو صد هزار تومان گفته : انالیز قیمتی مرغ در سال 1401 به خوبی نشان می دهد که با حذف ارز 4200 تومانی، انتظار افزایش قیمت مرغ تا 100 هزار تومان وجود داشت، بنابراین مقصر اصلی قیمت های نامتعارف در بازار مرغ حذف حساب نشده ارز ترجیحی در راستای سیاست های تعدیل اقتصادی بوده و با وجود هشدارها در مورد تبعات این اقدام، مسئولان وقت در تیم اقتصادی دولت به ابعاد مختلف و موضوع مثل بحران سرمایه در گردش ناشی از 7 برابر شدن هزینه تامین نهاده، توجه نکردند.خب، حالا تکلیف مردم چیست که باید تاوان بی تدبیری تیم اقتصادی را به  این گزافی بپردازند؟

برچسب ها : قیمت مرغ دبیر كانون مرغداران كشور طلا و یورو تسهیلات اشتغالزایی