شماره خبر : 21446
منتشر شده در مورخ : ۲۰ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 18:51
راوی گفت: این سخنران عصبانی اگر وزیر را ببیند، کتک کاری می کند/تا مجبور نباشید در این هوا از خانه خارج نشوید

راوی گفت: این سخنران عصبانی اگر وزیر را ببیند، کتک کاری می کند/تا مجبور نباشید در این هوا از خانه خارج نشوید

استاندار و نمایندگان پی گیر ایجاد هنرستان در جوار صنایع باشند
آموزش و پرورش خوزستان در حال تلاش برای جلب موافقت وزارت نفت به منظور بازگشایی هنرستان نفت در اهواز است که در صورت انجام این کار، گامی در جهت توسعه و ترقی آموزش های فنی و مهارتی برای توسعه اشتغال و تربیت نیروی کار ماهر برداشته خواهد شد.  ‌
هنرستان نفت اهواز تا دهه 70 و حدود سال های 76 و 77 فعال بوده و از اوایل دهه 80 فعالیت آن متوقف شد و این طور که معاون آموزش و پرورش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفته برای راه اندازی مجدد آن نامه نگاری هایی شده و مدیریت نفت استان با این کار موافق است اما ظاهراً وزارت نفت تا حالا موافقت نکرده است. در صورت راه اندازی هنرستان نفت، فرزندان افراد شاغل صنعت نفت در آنجا آموزش خواهند دید کما این که هنرآموزان قبلی این هنرستان هنوز هم بعضاً در شرکت نفت شاغل هستند یا بازنشسته شده اند و در هر صورت حیف است این هنرستان که فضای فیزیکی و امکانات مورد نیاز آن وجود دارد، بلا استفاده بماند.
این هنرستان حتی می تواند الگویی باشد برای سایر صنایع که در کنار آنها چنین مراکز آموزشی ایجاد شود. به استاندار خوزستان و نمایندگان اهواز توصیه می شود در این مورد با مسئولان وزارت نفت و سایر صنایع برای راه اندازی چنین هنرستان هایی اقدام کنند چرا که هنرستان های حرفه کلید توسعه و اشتغال هستند. هنرستان سابق شرکت نفت در نیوساید اهواز واقع است و مسئولان استان می توانند از نزدیک آن را مشاهده کنند.

فقط نداشتن مهر استاندارد دلیلی برای معدوم کردن کالای توقیف شده نباشد
به گفته مدیر کل استاندارد خوزستان 13 تن خرما به دلیل درج نبودن نشان استاندارد بر روی محصول، از بازار جمع آوری شد و از واحدهای صنفی بازار، در مجموع 10 هزار و 827 بسته معادل 13 هزار و 224 کیلوگرم خرما توقیف شده است. اقدام خوبی است منتهی بهتر است موضوع پی گیری شود که آیا خرماهای توقیف شده به خاطر کوتاهی صاحبان آنها مهر استاندارد ندارند یا قابل استفاده نیستند، چون اگر سالم باشند حیف است معدوم شوند و باید سعی کرد قضیه امحاء سرم های کشف شده در زمان کمبود سرم، به خاطر قاچاق بودن آنها نه تنها در مورد این خرماها بلکه در باره سایر اقلام که به هر دلیل توقیف می شوند تکرار نشود. چه بسیار دیده شده که خرماهای معروف استان و وارد شده از سایر استانهای جنوبی مثل مضافتی و کبکاب به بازار می آیند اما به علت تعلل صاحبان و فروشندگان آنها مهر استاندارد ندارند.
این سخنران عصبانی اگر وزیر را ببیند، کتک کاری می کند!
رحیم ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی با انتقاد از عملکرد وزیر علوم، توجه حاضران را به شناخت isi<‌> جلب کرد. ( isi‌ موسسه اطلاعات علمی با تمرکز بر علم سنجی است که خدمات مربوط به پایگاه های داده فهرست کتاب ها و مقالات را ارائه می دهد که شامل نگهداری داده های استناد مقالات هزاران نشریه دانشگاهی است. این موسسه نشریاتی را که در تمام جهان منتشر می شوند بررسی و مقالات نشریاتی را که معتبر می داند به منظور امکان جستجو در مراکز علمی و تحقیقاتی، فهرست می کند. این امکان جستجو، با دریافت هزینه در اختیار استفاده کنندگان گذاشته می شود. در ایران سیستمی داخلی برای داوری فعالیت های پژوهشی وجود ندارد، به همین دلیل داوری را به سیستم خارجی سپرده اند و در حال حاضر از سیستم isi<‌> استفاده می کنیم.)
بگذریم، ازغدی که عصبانی به نظر می رسید در ادامه گفته : می پذیریم این حرف را که می گویند در پایان نامه ها مقالات علمی بین المللی از جمله isi‌ حضور داشته باشیم، مقالات ایرانی شناخته بشود و به آنها ارجاع شود. تا این مقدار قبول است، لازم هم هست چون ما جزیره نیستیم که رابطه مان را با دانشگاه های جهان و مقالات علمی قطعی کنیم و خیلی خوب است که یک رابطه علمی با همه دانشگاه های جهان برقرار باشد و رقابت علمی در این باره داشته باشیم، منتهی باید توجه شود که این خزانه به چه کسانی سرویس می دهد و به چه کسانی نمی دهد. همین الان وزیر علوم فعلی در این قضایا بسیار آدم .... است. سه چهار بار این آدم در شورا آمده (شورای عالی انقلاب فرهنگی) و گفته کار دانشگاه تولید دانشمند است.  ‌
اولاً مگر دانشگاههای ما دانشمند تولید می کنند، حتی دانشگاههای کل جهان¿ شما دارید کارمند و تکنوکرات و ... تربیت می کنید، تازه اگر کارآمد باشد. اینها که دانشمند نیستند و در هیچ جای دنیا دانشگاه نمی گوید می خواهیم چند میلیون دانشمند تربیت کنم. isi‌ می گوید ما متمرکز روی علم سنجی هستیم و ما دیدیم به جای این که کل دانشگاه های دنیا را پول بدهیم و استخدام کنیم، کاری کنیم دانشگاه ها مسابقه بگذارند که به ما سرویس بدهند. وی با اشاره به علت فرار مغزها خطاب به وزیر علوم گفته : برای این که یک نفر بارها به وزارت خانه شما آمده، شصت بار التماس کرده، طرحش را چند جا ارائه داده و آن را دزدیدید، بعد این فرد به خارج رفته و او را جذب کرده اند، آن وقت اینجا طرحش را می پذیرند به این دلیل که خارجی ها گفته اند دانشمند است و تا آنها  نگویند این دانشمند نیست، بعد می گویند مغزی که فرار کردی، برگرد. ازغدی آخر سر گفته من عصبانیم و اگر وزیر را پیدا کنم ممکن است کتکی هم بزنم. ضمناً راوی برخی حرف های ایشان را که به علت عصبانی بودن زد و نمی شد نوشته شوند سانسور کرد.

تا مجبور نباشید در این هوا از خانه خارج نشوید
گرمای بالای 50 درجه اهواز برای شهروندانی که خارج از خانه هستند موجب عصبی شدن و پائین آمدن آستانه تحملشان می شود کما این که این روزها درگیری های فیزیکی بیشتر شده که نمونه آن بنا بر اظهار سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی، یک نزاع در خیابان ولیعصر گلستان بوده که 7 مصدوم داشته است. به همین دلیل است که توصیه شده تا وضع هوا این طور است فقط برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوید تا کار دست خودتان ندهید.

برچسب ها : هنرستان دانشگاه كالای توقیف شده