شماره خبر : 2151
منتشر شده در مورخ : ۹ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:42
نبود پارکینگ در کنار مجتمع های پزشکی، همچنان مشکل بزرگ کلانشهر اهواز است

نبود پارکینگ در کنار مجتمع های پزشکی، همچنان مشکل بزرگ کلانشهر اهواز است


نبود پارکینگ در کنار مجتمع های پزشکی، همچنان مشکل بزرگ کلانشهر اهواز است

بی ثباتی مدیریت شهری موجب شده که کمبودها و مشکلات این به اصطلاح کلانشهر به قوت خود باقی بماند و شهروندان اهوازی رنگ رفاه و آسایش را نبینند و معلوم نیست این وضع تا کی به همین منوال ادامه خواهد داشت چون این طور که پیداست نمی توان به اجرای پروژه های بزرگ یا اتمام طرحهای نیمه تمام در کوتاه مدت، امید داشت. وقتی اولویت یک شهر، نظافت و جمع آوری نخاله ها و کارهایی از این دست باشدکی نوبت به پروژه های اساسی می رسد¿
از جمله مشکل نبود پارکینگ در مناطقی که گره ترافیکی دارند، همچنان لاینحل مانده در حالی که سالها قبل قرار بود پارکنیگ طالقانی احداث شود که نیمه تمام رها شد.
نه تنها این پارکینگ به جایی نرسید بلکه در دیگر نقاط شهر مثل کیانپارس که صدها مطب پزشکی ایجاد شده، از پارکینگ خبری نیست چرا که شهرداری فقط به فکر درآمد خود از طریق ساخت و ساز است آنهم بطور ناقص و گرنه نباید اجازه ساخت مجتمع پزشکی و تجاری بدون در نظر گرفتن پارکینگ بدهند. البته ظاهراً طبقه زیرین در نقشه ها پارکینگ است اما آن را هم با پرداخت جریمه، تجاری می کنند که نتیجه اش همین آشفتگی در شهر است.
بی تدبیری شهرداران گذشته در جلب سرمایه گذار بیشترین لطمه را به شهر و مردم آن زده است زیرا وقتی شهرداری خود توان ساخت پارکینگ و مراکز رفاهی ندارد، قاعدتاً باید از طریق جلب سرمایه گذار اینکار را بکند، همانطور که در مقطعی شهرکهایی مثل بنکداران و بازار آهن توسط یک سرمایه گذار توانمند ساخته شد، مدتی پیش هم یک میدان تره بار احداث کرد. بنابراین شهرداری باید چنین سرمایه دارانی را کمک و تشویق کند که به کارهای عام المنفعه خود ادامه دهند و باری از دوش شهرداری بردارند.
رفع نیم بند کمبودها دردی از مردم دوا نمی کند

در حالی که انتظار می رفت مشکل کمبود روغن، با اقداماتی که انجام شد و وعده هایی که مسئولان مربوطه داده بودند، حل شود، باز هم پس از گذشت چند روز که تا حدودی روغن در دسترس بود، وضع به صورت سابق برگشت و هم اینک همچنان روغن در فروشگاهها و حتی در بنکداری ها پیدا نمی شود. ادامه چنین وضعی موید آن است که کارها ریشه ای حل و فصل نمی شوند و هر بار موقتا گشایشی می شود و دوباره به حال اول برمی گردد. چنین وضعیتی در حالی حاکم است که مرتباً خبر از بازدید مسئولان از گمرک و ترخیص مواد و کالاهای رسوب شده داده می شود و اگر این خبرها صحت دارد، چرا مشکلات مردم حل نمی شود ¿
البته قضیه مرغ هم نیم بند پی گیری و تا حدودی مرتفع شده و مشکل اصلی یعنی در دسترس نبودن مرغ  و نیز با نرخ دولتی کماکان پابرجاست.
واقعاً گیر کارها کجاست که با وجود این همه دستور از بالا، امیدی به توفیق در انجام آنها نیست¿چرا مسائل را شفاف با مردم در میان نمی گذارند و روشن نمی کنند که مشکل در استان است یا در سطح وزارتخانه ها. این چه طلسمی است که هر چه استاندار زور می زند، هر چه بازرس اضافه می کنند و هر اندازه که جریمه ها بیشتر می شود، گره ای از این کلاف های سر درگم باز نمی شود!
گرانی ها که سر جایش است و بلکه هر روز بیشتر می شود، با وجود آن، کمبودها هم سر جایش است. حال باید دید استان ما تا این اندازه مردمش گرفتار هستند یا تمام کشور به این درد بی درمان گرفتارند که تصور نمی شود همه جا این طور باشد. بهر حال انتظار اینست که معاون اقتصادی استانداری و مدیران صنعت  و معدن بیش از گذشته برای مشکل گشایی در استان همت کنند و اگر از نظر مشکلات رفاهی توان اجرایی وجود ندارد لااقل در تامین نیازهای اساسی مردم بکوشند.

مخترعین جوان برای ساخت دستگاه‌های تولید برق حمایت شوند

با توجه به ضرورت صرفه جویی در مصرف برق به خاطر خشکسالی و کاهش ذخائر آبی پشت سدهابه نظر می رسد متولیان مربوطه باید گوشه چشمی به مخترعین و نخبگانی که در ساخت تولید برق خانگی و یا وسائلی که به جای برق  از سوخت دیگری می توان استفاده کرد، داشته باشند.
راوی به یاد دارد در سالهای گذشته برخی جوانان با استعداد، اختراعات خوبی داشته اند اما بدلیل حمایت نکردن از آنها قادر به تولید انبوه آن نشدند. کلاً معلوم نیست چرا از مخترعین جوان استقبال نمی شوددر حالی که باز هم راوی به خاطر دارد برخی از این اختراع هایی که جوانان ما دارند، مورد استقبال کشورهای دیگر قرار می گیرد و در سالهای گذشته در این مورد نمونه هایی بوده تا جایی که غریبه ها حاضر بودند هم اختراع را خریداری کنند و هم حمایت کنند که اختراع را تکمیل و توسعه دهند.
حالا هم در فضای مجازی از دستگاه تولید برق با کمترین مقدار آب خبر داده اند که امیدواریم پس از بررسی در صورتی که مناسب برای تولید انبوه باشد  سازنده دستگاه مورد حمایت قرار گیرد.
استفاده از انرژی خورشیدی هم می تواند در تولید برق موثر باشد و این وظیفه کارشناسان مربوطه است که نسبت به استعداد یابی در زمینه تولید برق به طرق مختلف که نیاز به امکانات وسیع ندارد، اقدام کنند.
بهره گیری از انرژی خورشیدی یکی از جدیدترین ابتکارات در راستای حرکت به سمت ساختمان های سبز و تلاش برای ایجاد و نگهداری منابع نیروی پایدار و تجدید پذیر است.

برچسب ها : مشكل بزرگ كلانشهر اهواز ساخت دستگاه‌های تولید برق رفع نیم بند كمبودها دردی از مردم دوا نمی كند