شماره خبر : 21524
منتشر شده در مورخ : ۲۳ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 20:39
راوی گفت: تسهیلات اشتغالزایی کجا و چگونه هزینه شده اند؟ /خوزستان همچنان رکورد دار غرق شدگی است

راوی گفت: تسهیلات اشتغالزایی کجا و چگونه هزینه شده اند؟ /خوزستان همچنان رکورد دار غرق شدگی است

 <بروتوس>های زمان خطا کنند، پشیمانشان می کنیم
<بروتوس، توهم> آخرین کلماتی است که ژولیوس سزار فرمانروای مقتدر روم در دو هزار سال پیش خطاب به نزدیک ترین دوستش بکار برده است. در آن زمان، سناتورها دسته جمعی تصمیم به کشتن سزار می گیرند و در راه رفتن به سنا، هر کدام با کاردی که در دست داشتند به سزار حمله می کنند و ضربه ای به او می زنند و سزار از خود دفاع می کند اما در یک لحظه وقتی سزار می چرخد، پشت سرش صحنه ای را  می بیند که باور نمی کند، چرا که مارکوس بروتوس صمیمی ترین دوستش هم با خنجری ایستاده بود. سزار خطاب به او می گوید: <بروتوس، توهم > و آن گاه دست از مقاومت  کشیده و خنجرهای برهنه را در آغوش می کشد.
حالا حکایت همسایه ای شده که ما برای او از هیچ چیز دریغ نکرده ایم به تصور این که صمیمی ترین دوست و یار ماست اما ناگهان متوجه می شویم که در کنار بدخواهان ما که چشم طمع به خاکمان را دارند ایستاده و با آنها در اندیشه دست درازی به  منافعمان هم داستان شده است. ما مثل سزار از این خیانت متعجب شده ایم ( هر چند قبلاً هم امتحان خود را در مقاطع تاریخی داده است) اما همانند سزار از این عمل ناجوانمردانه منفعل نشده و تسلیم منویات آنها نخواهیم شد و اگر تمام شوراها و سردمداران حکام، این ملت غیور و از جان گذشته را هنوز نشناخته اند و بخواهند دست از پا خطا کنند، قطعاً با چنان مقاومت و ضربه ای مواجه خواهند شد که جز پشیمانی، سودی برای آنها نخواهد داشت و برگ زرین دیگری از وطن پرستی و حفظ مرز و بوم و منافع کشور ما به دفتر تاریخ افزوده خواهد شد که گمان نمی رود جرᅢت بازی با دم شیر را داشته باشند. واقعاً کشورها و ملت ها با داشتن چنین دوستانی ریاکار، نیاز به دشمن ندارند و باید گفت :  ‌
من از بیگانگان هرگز ننالم  ‌
                   که با من هر چه کرد، آن <آشنا> کرد
تسهیلات اشتغالزایی کجا و چگونه هزینه شده اند؟ 
استاندار خوزستان گفته بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شده و در این زمینه بانک ها عملکرد خوبی داشته اند.  ‌
آقای محراب تنها کسی است که از عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات تعریف کرده است که البته این طور کلی حرف زدن قابل قبول نیست و باید به تفکیک اعلام شود این هزار میلیارد ( که مسلما کافی نیست) کجا و به چه کسانی در شهرها و روستاها پرداخت شده و چه نتایجی داشته است.
جهانگیری رکورددار فرمانداران از اندیمشک رفت، زمانی از بهبهان آمد
فرماندار اندیمشک پس از 9 سال که یکی از رکوردداران فرمانداران بود تغییر کرد و جای خود را به یکی از فرمانداران با سابقه یعنی یوسف زمانی اصل که تا حالا فرماندار بهبهان بود، داد و بعد از انتصاب چند فرماندار که سوابق و تجارب کافی نداشتند، یک انتصاب درست صورت گرفت. 
جهانگیری در اندیمشک عملکرد قابل قبولی داشته و نام نیکی از خود به جا گذاشت. در دوره فرمانداری زمانی هم کارهای خوبی در بهبهان انجام شد. 
از جمله پالایشگاه بید بلند به بهره برداری رسید و در حوزه سلامت شاهد افتتاح فاز یک بیمارستان این شهرستان پس از گذشت 37 سال و افتتاح بیمارستان قلب بهبهان بودیم و در حوزه عمرانی هم در شهر و روستاها اقدامات خوبی انجام شد و بیش از 90 درصد تنش آبی شهرستان هم حل و در دوران کرونا بهبهان یکی از بهترین شهرستان های کشور از نظر مدیریت این بیماری بود. 
اکنون سکان فرمانداری دروازه ورودی به خوزستان به زمانی سپرده شده که برایش آرزوی توفیق در ادامه خدمت داریم، به خصوص که نماینده شهرستان (حسنوند) رئیس کمیسیون انرژی مجلس است و به حوزه نمایندگی اش (اندیمشک) خوب می رسد.
چرا استاندار، رامشیر را از بلاتکلیفی نجات نمی دهد؟
معلوم نیست چرا تعیین و تکلیف وضعیت بعضی از شهرستان های استان برای مدیریت استان سخت است. 
از جمله رامشیر مدتهاست بدون شهردار است چون مدتی پیش سرپرست شهرداری با رای تمام اعضای شورا عزل شد و شهرداری با سرپرست اداره می شود. 
فرماندار هم رفت و خبر تودیعش منتشر شد و سرپرست نه تایید و ماندگار می شود، نه فرماندار جدیدی می آید تا سایه سرپرست بودن بر این شهرستان هم مثل بقیه سرپرستان، باقی بماند.
خوزستان همچنان رکورد دار غرق شدگی است
بنا بر اعلام رئیس سازمان اورژانس کشور، از ابتدای امسال تا 20 خرداد 171 نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که در این میان باز هم خوزستان رکورددار آن بوده است. 
رودخانه ها با 30 درصد بیشترین محل غرق شدگی افراد بوده اند و پس از آن دریا و استخرهای کشاورزی به ترتیب با 24 و 18 درصد در رتبه‌های بعدی هستند. واقعاً پیشگیری از کاهش غرق شدگی غیر ممکن است؟
شاعر نسل طلائی شعر ایران، رفت
احمدرضا احمدی از شاعران نسل طلائی شعر ایران هم رفت. 
احمدی شاعر، نویسنده، نمایشنامه نویس و یکی از چهره های ادبی، هنری <موج نو> و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و از اعضای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بود و اشعار ماندگاری از خود به جا گذاشت. روحش شاد، یادش گرامی.

 

برچسب ها : تسهیلات اشتغالزایی بهبهان رامشیر خوزستان