شماره خبر : 21607
منتشر شده در مورخ : ۲۵ تیر ۱۴۰۲
ساعت : 15:45
هتل‌های خانوادگی زائران در حج سال آینده توسعه می‌یابد

هتل‌های خانوادگی زائران در حج سال آینده توسعه می‌یابد

 

سازمان حج و زیارت، با موفق توصیف کردن طرح راه اندازی هتل‌های خانوادگی برای زائران ایرانی موسوم به «کاروان زوجی» در حج تمتع امسال، از برنامه خود برای توسعه این طرح در سال‌های آینده خبر داد.

هتل‌های خانوادگی زائران در حج سال آینده توسعه می‌یابدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرتضی اسدزاده مسئول اسکان عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: در حج امسال برای نخستین بار اقدام به راه اندازی کاروان خانوادگی (زوجی) کردیم و با توجه به استقبال خوبی که از آن شد، این طرح را در سال‌های آتی گسترش خواهیم داد.

وی افزود: هتل‌های عربستان براساس استاندارد‌های تعیین شده از سوی این کشور، اتاق‌هایی با تعداد ظرفیت مشخص و معمولا چهار تا شش نفره دارد، اما در کاروان‌های خانوادگی، خانواده‌های دو نفره در اتاق‌ها ساکن می‌شوند و در نتیجه، هزینه اسکان آن‌ها افزایش می‌یابد.

مسئول اسکان عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اجاره هتل‌های مناسب برای حجاج ایرانی در مکه مکرمه و مدینه منوره گفت: کار آسیب شناسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه را انجام می‌دهیم تا خدمات رسانی در سال‌های آتی به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد.

اسدزاده با اشاره به سیاست‌ها و شاخص‌های اسکان برای سازمان حج و زیارت افزود: در عین حال که تلاش کردیم هزینه‌های زائران در حوزه اسکان کنترل شود، اما در اختیار داشتن هتل‌های مناسب و دارای کیفیت و دیگر استاندارد‌های لازم را نیز بطور جدی در انعقاد قرارداد‌ها مد نظر داشتیم.

وی در واکنش به برخی انتقاد‌ها در زمینه تراکم بالای هتل‌های عربستان در قیاس با هتل‌های مشابه در دیگر کشورها، گفت: ظرفیت هتل‌ها و تعداد تخت در نظر گرفته شده در هتل از سوی دست اندرکاران ذیربط در کشور میزبان تعیین می‌شود و این تصمیم برای همه کشور‌های حاضر در موسم حج یکی است.

اسدزاده افزود: بنا داریم به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا در سال آینده زائران ایرانی هنگام ثبت نام، اطلاعات و شناسنامه هتل‌ها را در گروه‌های قیمتی مشاهده کنند و با آگاهی و اطلاع رسانی دقیق، از شرایط اسکان خود مطلع باشند.

بنا بر آخرین گزارشها، تاکنون حدود ۵۰ هزار حاجی ایرانی به کشور بازگشته اند و سایر حجاج نیز تا سوم مرداد وارد ایران می‌شوند.

برچسب ها : هتل‌های خانوادگی هتل‌های خانوادگی زائران حج