شماره خبر : 21876
منتشر شده در مورخ : ۱ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 19:20
راوی گفت: اجرائیه های صادر شده برای شهرداری اهواز 5 میلیارد بالاتر از درآمد مناطق 8 گانه است

راوی گفت: اجرائیه های صادر شده برای شهرداری اهواز 5 میلیارد بالاتر از درآمد مناطق 8 گانه است


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز خواستار بررسی دستگاه های نظارتی نسبت به برداشت‌های حساب شهرداری اهواز شد.
علی مدد هاشم پور گفته کلانشهر اهواز نسبت به دیگر کلانشهرها عقب ماندگی دارد و پیشرفتی نکرده است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند که عوامل مختلفی در این مساله دخیل هستند.  ‌
به گفته وی از پنجم فروردین تا 15 تیر، 185 میلیارد تومان بابت بدهی های سنواتی شهرداری اجرائیه دادگاه صادره شده است، یعنی در 100 روز گذشته میانگین روزانه اجرائیه دادگاه، یک میلیارد و 850 میلیون تومان بوده است. این در حالی است که درآمد هشت منطقه شهرداری اهواز در 100 روز گذشته 180 میلیارد تومان بوده است، بنابراین اجرائیه های صادر شده 5 میلیارد تومان بالاتر از درآمدهای این مناطق است.
هاشم پور این را هم گفته که این حجم از محکومیت مربوط به این دوره نیست و شاید در دو سه سال گذشته این محکومیت انجام شده و اکنون برداشت انجام شده است و دستگاه های نظارتی باید این موضوع را شفاف بررسی و به مردم گزارش کنند.
چرا که نه، این حق مردم است که از چگونگی و ریز موضوع آگاه شوند چون در حال حاضر تمام بهای خدمات و عوارضی که پرداخت کرده اند، به جای بدهی سنوات گذشته رفته و این مساله مشکوک است.
هیچ عذری از نانوایان برای کم کاری پذیرفته نیست
چند ماهی است که نانوایی ها شلوغ و صف های طولانی جلوی آنها دیده می شود. نانوایان علت را کاهش سهمیه آرد عنوان می کنند، در حالی که مسئولان بازرگانی دولتی می گویند هیچ تغییری در خصوص سهمیه آرد به واحدهای نانوائی ایجاد نشده و آرد مورد نیاز در انبارها موجود است. 
از طرفی نانوایان ساعت پخت نان را کم کرده اند اما رئیس اتاق اصناف کشاورزی مدعی است با توجه به این که کمبودی در تامین و عرضه آرد به واحدهای نانوائی وجود ندارد، دستگاه های مسئول باید پاسخگوی تعطیلی یا کاهش ساعت کاری واحدهای نانوائی به بهانه کمبود آرد باشند.
مدیر اجرائی طرح هوشمند سازی یارانه آرد هم گفته سهمیه آرد نانوایان که تا پایان بهمن سال گذشته ثابت بود، اکنون شناور است و این امر بدان معناست که هر نانوایی بر مبنای عملکرد ثبت شد بر روی کارتخوان های هوشمند، آرد یارانه ای دریافت می کند و دیگر هیچ عذری برای کم کاری در تامین نان به میزان نیاز مردم پذیرفته نیست.
طرفی از روابط عمومی استانداری رفت، طرفیانی از ملی حفاری آمد
استاندار خوزستان طی حکمی امیر طرفیانی را به عنوان مدیر کل روابط عمومی استانداری منصوب کرد. وی جانشین مهدی طرفی شد. 
طرفیانی پیش از این دبیر شورای عالی فرهنگی شرکت ملی حفاری ایران بود و مشاور فرهنگی، رسانه و ورزشی مدیر عامل و سوابقی در زمینه مستندسازی را در کارنامه خود دارد. در مراسم معارفه و تکریمی که به این مناسبت برگزار شد، استاندار از <طرفی> مدیر کل سابق روابط عمومی استانداری قدردانی کرد و از او به عنوان یک جوان کاربلد و مومن یاد کرد و اعلام نمود که از وی در حوزه مشاور جوان استفاده خواهد شد.
انتصاب دو سرپرست فرمانداری
سید ولی ا... موسوی با حکم استاندار خوزستان به عنوان سرپرست فرمانداری بهبهان منصوب و از خدمات رستم عیدی پور فرماندار سابق قدردانی شد. موسوی سوابقی مانند معاون فرمانداری آبادان و رئیس اداره سیاسی اجتماعی فرمانداری اهواز را در کارنامه دارد.
به قرار اطلاع سرهنگ پاسدار محسن هویزه به عنوان سرپرست فرمانداری شوش منصوب شده است. وی جایگزین محمود عیدانی می شود که از فروردین 1401 با حکم صادق خلیلیان استاندار سابق به عنوان فرماندار شوش منصوب شده بود.
حجت الاسلام قاضی پس از 15 سال امامت جمعه دزفول را ترک کرد
حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی پس از 15 سال مسئولیت امامت جمعه دزفول، جای خود را به حجت الاسلام مسعود بهرام پور داد و آیت ا... موسوی جزایری زعیم حوزه های علمیه خوزستان ضمن قدردانی از امام جمعه سابق دزفول از انتصاب وی به عنوان مسئول حوزه علمیه آیت ا... سید مجدالدین قاضی دزفولی خبر داد. حجت الاسلام بهرامپور پس از عالم فقیه آیت ا... سید مجدالدین قاضی دزفولی، آیت ا... محسن اراکی و حجج اسلام شریعتی، تقوی، عسکری و سید محمدعلی قاضی دزفولی، هفتمین امام جمعه دزفول است.
وزیر ارشاد نظارت بر رفتار و عملکرد مدیرانش را بر رفتار سلبریتی ها ترجیح دهد
وزیر ارشاد گفته: < نظارت بر رفتار سلبریتی ها در برنامه هفتم دیده شده است.> به نظر می رسد، نظارت بر رفتار مدیران کل وزارت ارشاد با توجه به دسته گل یکی از مدیران استانی این وزارتخانه، از اولویت بیشتری برخوردار است.  ‌
پهلوگیری کشتی ها در اسکله اگر در ترخیص کالا تسریع نشود، سودی ندارد
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان خبر داد که یک فروند کشتی اقیانوس پیما حامل برنج در اسکله 23 بندرگاه امام پهلو گرفت.
مهمتر از خبر پهلوگیری کشتی حامل برنج و هر کالای دیگر، خبر ترخیص آنهاست چون اگر قرار باشد مثل آن 200 تن محموله گوشت که یک سال در گمرک ماند، بقیه کالاها هم به آن سرنوشت دچار نشوند، از این پهلوگیری کشتی ها چه سود؟

برچسب ها : وزیر ارشاد استاندار خوزستان امامت جمعه دزفول مدیر كل غله و خدمات بازرگانی خوزستان