شماره خبر : 21921
منتشر شده در مورخ : ۲ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 22:26
راوی گفت: خوزستان با مدیران توانمند و با تجربه می تواند به سود کشور باشد

راوی گفت: خوزستان با مدیران توانمند و با تجربه می تواند به سود کشور باشد

استاندار خوزستان گفته : خوزستان می تواند غلات و سایر محصولات کشاورزی را برای بیش از 150 میلیون نفر تامین کند و به قطب کشاورزی تبدیل شود، در این راستا نیازمند هدفگذاری خاص برای دستیابی به رشد کیفی محصولات کشاورزی در جهت تامین نیاز کشور با قیمت مناسب هستیم. وی این را هم گفته که : برخی امکانات نرم افزاری برای خوزستان دیده شده که می تواند در رشد استان موثر باشد، همچنین با همت رئیس جمهور و هیئت دولت تمرکز زدایی از بخش های اصلی در کشورها و به سمت استان ها می آید که این امر می تواند در توسعه استان ها اثرگذار باشد.  ‌
این حرف استاندار درست است که خوزستان می تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود کما این که زمانی چنین بوده است اما احیای گذشته درخشان استان نیازمند داشتن مدیران توانمند با سابقه و عملکرد بالاست که متاسفانه چنین نیست و با تغییر هر مدیر کار بلد از جمله فرمانداران، سکان امور به افراد صفرکیلومتر سپرده می شود که نیازمند سالها آموزش و آزمون و خطا هستند تا سوارکار شوند. در مجموع خوزستان زمانی ارتقا می یابد که انتصابات آن سیاسی، گزینشی و سفارشی نباشد. از ما گفتن.
معلوم است با وضعیت فعلی مردم، نمایندگان نمی توانند در حوزه های انتخابیه سر بلند کنند
یک نماینده مجلس گفته : گرانی ها از حد گذشته و از هر 4 نفر، سه نفر از گرانی می نالند و مجلس و خانه ملت و ما نمایندگان که جزئی از مردم هستیم، باید دید چه کاری می توانیم انجام دهیم و چه جوابی وجود دارد که به مردم داده شود. او این را هم گفته که مردم پول اجاره خانه ندارند و افزایش اجاره بها، کمر آنها را می شکند و ما مسئولین وقتی به حوزه های انتخابیه سرکشی می کنیم، نمی توانیم سرمان را بالا بگیریم و این نمی شود که دولت به کار خود برسد و ما هم دنبال کارمان برویم. به گفته این نماینده غذا و خانه مسئولان و ... همگی مطلوب است و ما نمایندگان باید این دردها را لمس و به این موضوع ورود کنیم.
در جواب این نماینده باید گفت : چه شد آن شعارهای همدلی مجلس و دولت و حاصل نشست های مشترک و سوگند برای رفع مشکلات مردم چه نتیجه ای داشته است؟  وقتی شما به وزیرانی رای اعتماد می دهید که کننده کار نیستند و تا حالا هم این حقیقت در عمل ثابت شده و قبول می کنید که همه چیز دست دلال هاست و کاری به تیم ناکارآمد اقتصادی ندارید، چه انتظاری دارید که وضع خوب شود و گرانی فروکش کند؟ حالا هم چون اواخر کارتان هست شرمنده مردم حوزه نمایندگی خود هستید. قدر مسلم این است که نمایندگان بهتر از هر کس می دانند که گیر گرانی و دیگر معضلات مردم کجاست و چرا کارها به سامان نمی رسند و اگر واقعاً سنگ مردم را به سینه می زنید، مسائل پشت پرده گرانی ها را افشا کنید.
مشکلات مرغ همچنان باقی است و مسئولان تظاهر به ندانستن حقایق و دلایل گرانی نکنند
مساله مرغ و مشکلات حاشیه ای آن همچنان به قوت خود باقی است و مسئولان که از کنترل و مدیریت آن عاجزند، هر روز دلائلی برای توجیه این وضع دارند. یکی می گوید مشکل وضعیت جوجه یک روزه است که در تولید و توزیع آن تاخیر می شود. 
دومی ندادن تعرفه از سوی کشتارگاه ها را عنوان می کند و سومی تاخیر در توزیع دان و ناپایدار بودن قیمت آن را دلیل گرانی می داند و سرانجام بهانه همیشگی یعنی وجود دلال هاست که عنوان کردن این عامل، دلیلی بر سوء مدیریت دست اندرکاران و متولیان امور است، همه هم در آخر نتیجه می گیرند که بازرسی ها بیشتر و نیروی بیشتری برای بازرسی جذب شود که همه عذر بدتر از گناه است چون نیاز به بازرسی ندارد، تمام مرغ فروشی ها دلائل تخلف در کارشان را صراحتاً می گویند و خیلی وقت ها هم حق با آنهاست چون وقتی طوری مرغ به دستشان می رسد که بالاتر از نرخ مصوب خریداری می کنند چطور آقایان انتظار دارند با ضرر بفروشند. به هر حال اگر دنبال رفع مشکل هستند باید اساسی حل کنند، خودشان هم دلائل گرانی را می دانند. حتی نمی توانند مرغ و گوشت منجمد به موقع و به میزان کافی وارد کنند، جریمه کردن هم دردی را دوا نمی کند چون فروشنده می داند چطور جبران کند.
برخی بانکها تسهیلات را به جای بخش مولد، به بخش های لوکسمی دهند
به قرار اطلاع از 25 بانک و موسسه اعتباری بررسی شده تا انتهای بهار 1402 در چهار موسسه و بانک، سهم اشخاص مرتبط با بانک، بین 60 تا 90 درصد از کل تسهیلات کلان است. نکته قابل توجه و تامل این است که در بانک هایی بیشترین مقدار تسهیلات کلان را به خودشان داده اند، که اغلب آنها در بخش ساخت و ساز لوکس، مال ها و ساختمان‌های تجاری لوکس فعالند و تسهیلات را به جای بخش مولد، در بخش های لوکس فریز یا منجمد کرده اند!
شهرداری به قولش برای بی خیال بودن از مانع تراشی ساخت دیوار تالار آفتاب، وفا نکرد
به خاطر داریم پس از اعتراض هنرمندان اهوازی به تغییر کاربری پلاتوهای تالار آفتاب، شهرداری اهواز وعده داد ظرف مدت 10 روز طرح و نقشه تالار را بررسی و نتایج آن را اعلام کند اما با گذشت یک ماه از این وعده شهرداری، حالا هم خبررسیده که مانع از ساخت دیوار تالار آفتاب شده است.  ‌چه می شود کرد ظاهراً که نه، حتما شهرداری هم متوجه شده دیواری کوتاه تر از <دیوار> مرتبط با هنرمندان و کار هنری در این شهر نیست و مانع از ادامه ساخت دیوار تالار آفتاب شده در حالی که انتظار این است شهردار و شورای شهر ( که اعضای آن از محل بازدید کردند) کمی هوای زحمتکشان هنری را بدانند. راستی از دیوارهائی که افرادی دور پارک های شهر می زنند و ادعای مالکیت آنها را دارند، چه خبر؟  ‌

برچسب ها : گرانی استاندار خوزستان مرغ