شماره خبر : 22085
منتشر شده در مورخ : ۸ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 19:48
راوی گفت: تعیین تکلیف پسماندهای عفونی مطب ها و آزمایشگاه ها برای سلامت شهر ضروری است

راوی گفت: تعیین تکلیف پسماندهای عفونی مطب ها و آزمایشگاه ها برای سلامت شهر ضروری است


مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست با اعضای شورای شهر و شهردار اهواز گفته: پسماندهای عفونی مطب های اهواز باید تعیین تکلیف شوند. به گفته وی سایت زباله برومی وضعیت مناسبی ندارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست از ارجاع پروندههای متعددی از مطب های مختلف به حوزه قضائی خبر داد،  که در حال پی گیری هستند. میرشکار همچنین هشدار داد که از پسماندهای عادی هم نباید غافل شد. وی ریختن نخاله های ساختمانی در محل های مناسب با رعایت نکات زیست محیطی را تاکید کرد و گفت باید از ریختن نخاله ها در معابر ورودی شهر جلوگیری شود.
به گفته میرشکار قرار بوده شهرداری ایستگاه سنجش آلایندگی را از محل عوارض آلایندگی ایجاد کند و این ایستگاه در خیابان سلمان فارسی راه اندازی شود که باید در انجام این کار تسریع کند.
رعایت موارد محیط زیستی در مسائل مختلف بارها از طرف مسئولان گوشزد شده اما معمولاً مدیران مربوطه ابتدای انتصاب و ورود به استان در این مورد حساس می شوند و در نشست ها یا گفت و گوهای رسانه ای از بایدها و نبایدها سخن به میان می آورند ولی پس از گذشت زمان، موضوع کم رنگ شده و همه چیز فراموش می شود. حالا نوبت به آقای میرشکار رسیده که ببینیم تا چه حد می تواند موارد قانونی در حوزه محیط زیست را اجرا کند. در همین بحث پسماندهای عفونی بیمارستان ها و مطب ها در گذشته بسیار بر چگونگی ضبط و دفع آنها تاکید شده و حتی در این باره قوانینی موجود است اما در عمل به آنها توجهی نشده یا آن طور که باید نکات مربوطه را رعایت نکرده اند. مثلاً در بحث تفکیک، بسته بندی و جمع آوری پسماندهای پزشکی که تا قبل از تبدیل به پسماند عادی، به عنوان پسماند ویژه محسوب می شوند، ماده های قانونی زیادی پیش بینی شده که بهتر است در مطب ها و بیمارستان ها به صورت اطلاعیه در معرض دید همگان باشند. البته وقتی بحث پسماند پزشکی می شود، منظور تنها پسماند پزشکی بیمارستان ها نیست و شامل آزمایشگاه ها، مراکز تزریق، رادیولوژی ها، دندانپزشکی ها، فیزیوتراپی ها، مطب ها و سایر مراکز تولید پسماند پزشکی است که موظفند در مبداء تولید، پسماندهای عادی و پزشکی ویژه خود را با رعایت ضوابط قانونی، تفکیک و بسته بندی کنند. بسیار دیده شده که در کنار بیمارستان ها، پسماندهای پزشکی (عفونی و غیره) در کیسه های پلاستیکی سیاه قرار داده و روی هم انباشته می شوند و سرازیر شدن شیرابه های خطرناک آنها مشهود است، در حالی که این کیسه ها مناسب این کار نیستند مخصوصاً اگر اشیاء تیز مثل سرنگ هم قاطی آنها شود که باعث پاره شدن کیسه ها می شود. انتظار می رود حساسیت و پی گیری مسائل زیست محیطی در شهر تا نتیجه مطلوب مورد توجه سرپرست محیط زیست خوزستان باشد.
راه اندازی و احیای بازار صفای خرمشهر یعنی بازگشت سرمایه گذاران
سید رضا حسینی شهردار خرمشهر از آمادگی برای ساماندهی بازار صفا در صورتی که اداره آبفا به تعهدات خود عمل کند خبر داده است. اگر شرط شهرداری این باشد، هیچ خبری نخواهد شد چون اجرای تعهدات آبفا در کوتاه مدت، بعید است. 
بیاد داریم که بازار صفای خرمشهر از بزرگترین و زیباترین مراکز خرید ایران و بلکه کشور، قبل از انقلاب بوده است که احیای آن می تواند اقتصاد خرمشهر و بازگشت سرمایه گذاران را شکوفا کند.
سازمان هواپیمایی برای کسری 370 هواپیمای مسافربری چه خواهد کرد؟
رئیس سازمان هواپیمائی کشوری گفته : در حالی که نیاز حال کشور 550 هواپیما است اما فقط 180 فروند هواپیما سر خط داریم، به همین دلیل با وجود افزایش مسیرهای پروازی، مسافران اعتراض دارند که بلیت هواپیما سخت پیدا می شود و بازار سیاه بلیت و در نتیجه سوداگری وجود دارد و دستگاه های امنیتی و حاکمیتی به موضوع ورود کرده اند و نظارت های دقیق تری در این حوزه اتفاق خواهد افتاد. وی این را هم گفته که 320 فروند هواپیمای ثبت شده داریم که 139 فروند از این رقم از 2 سال پیش زمین گیر شده اند و قابل برگشت به چرخه نیستند و قرار است پارک دایمی هواپیماهای زمینگیر را در کنار فرودگاه همدان تᅢسیس کنیم!
به این ترتیب باید دید آیا تمام وظایف شرکت های هواپیمائی در فروش بلیط و خدمات مختصر پروازها خلاصه می شود و هیچ گونه آینده نگری و رشد سازمان نباید مطرح باشد¿ شما نه قادر به افزایش  هواپیما هستید، نه آن چنان مدیریتی دارید که از بازار سیاه بلیط جلوگیری کنید و حالا می خواهید هنر خود را در تاسیس پارک دائمی هواپیماهای زمین گیر شده نشان دهید؟ واقعاً که !  ‌
گرما، قیمت تخم مرغ را پائین آورد
گرما هر چند زندگی را در بعضی استان ها، به خصوص خوزستان سخت می کند، اما گاهی حسن هایی هم دارد، مثلاً این طور که مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران اعلام کرده، هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری بیش از 10 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب  به فروش می رسد. به گفته او، کاهش خرید تخم مرغ در فصل گرما، قیمت این محصول را کاهش داده است. باز هم خوبست!
اقدام فرهنگی دادستان اهواز در شبهای عزاداری
دادستان عمومی و انقلاب اهواز شب های گذشته در یک اقدام فرهنگی، ضمن سرکشی به مجتمع های تجاری و مراکز خرید سطح شهر به صورت چهره به چهره، با شهروندان دیدار و تعدادی کتاب قرآن و ادعیه به آنان اهدا کرد.  ‌
صادق چگنی هدف از این اقدام را ترویج شیوه های صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرده و گفته : مردم استان باورهای عمیقی نسبت به اسلام و مذهب تشیع دارند اما این باورها نیاز به تقویت از طریق شیوه های فرهنگی دارد.

برچسب ها : دادستان اهواز سازمان هواپیمایی سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان