شماره خبر : 22122
منتشر شده در مورخ : ۹ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 22:46
راوی گفت: اگر به جای قطار شهری  طرح ریل باس اجرا می شد تا حالا راه افتاده بود

راوی گفت: اگر به جای قطار شهری  طرح ریل باس اجرا می شد تا حالا راه افتاده بود


استاندار خوزستان در پایان نشست ویدیو کنفرانس شورای عالی مسکن کشور، ایجاد ریل باس برای شهر رامین و شیرین شهر را عامل مهمی برای رفع دغدغه تردد ساکنان این مناطق و جذب جمعیت دانست و از پی گیری دو خط ریل باس از این دو شهر تا اهواز، خبر داد.
به نظر می رسد اگر برای شهر اهواز هم به جای قطار شهری، ریل باس تدارک دیده بودند به دلیل آن که خط ریلی آن عمقی نیست و در سطح شهر ایجاد می شد، خیلی وقت پیش به بهره برداری رسیده بود.
ریل باس نوعی قطار مسافربری خود کششی است که دارای 4 واگن با ظرفیت 336 مسافر نشسته است و با سرعت 120 کیلومتر در ساعت ( با اعمال تغییراتی تا سرعت 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود) در مسیرهای کوتاه و حومه شهرهای بزرگ به کار گرفته می شود. این قطارها چون خود کششی هستند، برای حرکت نیاز به لکوموتیو ندارند. به این قطارها، اتوبوس های ریلی هم می گویند و دارای سرعت مناسب، ترافیک پائین و ایمنی بسیار بالائی هستند و قابلیت جابجائی حجم انبوهی از مسافران را دارند. هم اکنون قطار حومه ای در مسیر اهواز - اندیمشک برقرار است.
دو شهر رامین و شیرین شهر در سال 83 به منظور کنترل و اسکان سرریز جمعیت شهر اهواز، مجوز ساخت گرفتند. استاندار خوزستان دستور داده اداره کل راه و شهرسازی استان از طریق هماهنگی با بخش های مختلف، مسکن های باقیمانده در شهرک های شیرین شهر و رامین و موارد دیگر را تعیین تکلیف کند و در قالب طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام رساند. شیرین شهر در کیلومتر پنج شهرستان آبادان و در فاصله 27 کیلومتری از اهواز قرار دارد. شهر رامین هم در 30 کیلومتری شمال اهواز واقع شده است.

مردم پول خودروی 207 می دهند اما 206 سوار می شوند!
این طور که خبرگزاری صدا و سیما گزارش کرده، شرکت ایران خودرو در حال حاضر خودروی 207 با موتور و داشبورد خودروی از رده خارج شده 206 است و مردم پول 207 را پرداخت می کنند اما عملاً 206 سوار می شوند. به یاد داریم سال گذشته سازمان ملی استاندارد به این علت که خودروی 206 نمی تواند استانداردهای 85 گانه را اخذ کند، تولید این خودرو را متوقف کرد و حالا در تولید جدید شرکت ایران خودرو 207 با همان موتور و داشبورد جانمائی شده در حالی که از برخی امکانات 207 هم کاسته اما با قیمت 207 عرضه می شود. پیش تر قائم مقام اجرائی مدیر عامل ایران خودرو گفته بود : توقف تولید پژو 206 به معنای توقف کامل و خداحافظی و حذف آن از سبد محصولات این شرکت نیست، بلکه متناسب سازی صورت می گیرد تا مطابق با نیاز مشتریان خاص، تنوع خودرو داشته باشیم. توجیه و استدلال از این بهتر می خواهید¿ به هر حال تا رقابتی در کار نباشد مردم هر چه باشد، خریدارند و بعد از خرید، مشتری‌ها هر روز به تعمیرگاه ها مراجعه می کنند و آن قدر پول خرج می کنند تا عیوب و نواقص بالنسبه رفع شوند.
فضای زرد اهواز  به جای فضای سبز محاسبه می شود!
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز گفته : قول می دهم تا پایان دوره ششم شورای شهر، اقداماتی در حوزه فضای سبز اهواز انجام شده باشد که در سالیان گذشته اصلاً مورد توجه قرار نگرفته است، در خصوص شیوه و مدیریت آبیاری، ایستگاه های پمپاژ و جلوگیری از انجام کار بدون مطالعه در فضای سبز هم محکم می ایستم تا اعتبارات به درستی هزینه شود. وی این را هم گفته که با توجه به استانداردهای وضعیت موجود، در واقع اهواز فضای سبز ندارد و در جاهائی فضای زرد داریم که به عنوان فضای سبز محاسبه می شود.
خب، این هم کشف جدیدی در باره اهواز است! اصفهانیها در غفلت نمایندگان خوزستان مصمم به انتقال آب کارون هستند
به قرار اطلاع آخرین وضعیت طرح انتقال آب موسوم به بهشت آباد با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار اصفهان و معاون وزیر نیرو بررسی شده و هر طور خواستند بریدند و دوختند و بی خیال از نگرانی های مردم استانهایی که از سرشاخه های رودخانه هایشان آب می برند یا می خواهند ببرند، علی الخصوص خوزستان و کارون، به کار خود ادامه می دهند. می دانیم که بهشت آباد، عنوانی است که برای طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران به کار برده شده است. در این طرح پیش بینی شده که با احداث یک تونل به طول 65 کیلومتر، سالانه حدود 600 میلیون مترمکعب آب منتقل شود.
فعالیت اصفهانی ها و حامیان آنها در وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در حالی ادامه دارد که نمایندگان خوزستان کمترین واکنشی از خود در باره اجرای طرح بهشت آباد که بیشترین آسیب را به رودخانه کارون و محیط زیست استان وارد و تنش های آبی را بیش از پیش در خوزستان موجب می شود نشان نمی دهند.  ‌

چرا تا حالا از این همه مشاور املاک غیر مجاز، غافل بوده اید؟
معاون باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داده که : در گشت های بازرسی یک ماه اخیر، 127 مشاور املاک غیر مجاز در اهواز، پلمپ شد. کار گروه تنظیم بازار اجاره و مستغلات خوزستان هم اعلام کرده که تعدادی مشاور املاک غیر مجاز که قصد اخلال در بازار املاک و مسکن استان را داشته اند، شناسائی و پلمپ کرده است.این بازرسان تا حالا کجا بوده اند که کاری به این همه مشاور املاک غیر مجاز نداشته اند. حدود 130 مشاور املاک که یک شبه فعال نشده اند و تکلیف آن همه قولنامه و اسناد دیگری که توسط این غیر مجازها تنظیم و هر چه پول خواسته اند، از مردم گرفته اند، چه می شود¿  ضمناً تضمینی هست که دو باره پلمپ ها باز نشود و به کارشان ادامه ندهند؟

برچسب ها : نمایندگان خوزستان انتقال آب كارون كارون خوزستان