شماره خبر : 22212
منتشر شده در مورخ : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 21:39
راوی گفت: بانوان استحقاق مجوز صید هم دارند  ‌

راوی گفت: بانوان استحقاق مجوز صید هم دارند  ‌

انتصاب مدیر کل جدید راه و شهرسازی و رهنمودهایی خیرخواهانه
محمد حسن پناهی فر که از دی ماه سال گذشته به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان منصوب شده بود، جای خود را به مسعود بیات منش که از زنجان آمده داد. وی پیش از این مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان بود. شنیدنی ها حاکی است که بیات منش در سمت های قبلی، به خصوص در طول خدمت مدیریت راه و شهرسازی زنجان کارنامه قابل قبولی داشته و انتظار می رود حضور او در استان خوزستان همراه با تحول و ارتقاء این اداره کل و توسعه و پیشرفت راه های استان و فعال شدن حوزه مسکن باشد تا ثابت شود خوزستان با توجه به این که تشنه کار است، نیازمند مدیر فعال و مرد عمل است و بحث بومی و غیر بومی مطرح نیست و قضاوت در باره مدیران باید پس از انجام عملکردها صورت گیرد. و اما راوی قصد دارد همین شروع کار مدیر کل جدید راه و شهرسازی استان مواردی را با ایشان در میان گذارد به امید این که این مطالب دلسوزانه مورد توجه قرار گیرد.
‌  به بخش مسکن در استان اولویت بدهید
مهمترین و شاخص ترین مشکلات استان، بحث نهضت ملی مسکن است که دولت بر اجرای آن تاکید بسیار دارد اما در خوزستان پیشرفتی نداشته.  ‌
وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به خوزستان گفته بود که از این وضع ناراضی است. 
بنابراین مدیر کل جدید حتماً به این موضوع اولویت خواهد داد تا هم در بحث نهضت ملی مسکن و هم اتمام واحدهای نیمه کاره مسکن مهر، کار اساسی بشود.

‌  برای گسترش راه ها، اعتبار لازم است
مورد دیگر توسعه و گسترش راه های استان است. در این رابطه، مهمترین اقدام، گرفتن اعتبار است که باید برای تامین آن تلاش شود چون اگر پول باشد، هر کس می تواند کار انجام دهد. 
اعتبار هم خود به خود تامین نمی شود و مستلزم رفتن به وزارتخانه و پی گیری کار و هم آهنگ بودن با استاندار و احیاناً نمایندگان استان است.
‌  مدیر کل راه، از دبیری شوراها بهره ببرد
در حوزه شهر سازی، تعدادی از شهرها طرح های تفصیلی و جامع آنها نیاز به تعیین تکلیف دارند. مدیر کل راه و شهرسازی، دبیر شورای حمل و نقل، دبیر کمیسیون ماده پنج و دبیری کار گروه های دیگر را دارد که باید فعال باشند تا ثمره اش به استان برسد.
در این موارد هم آهنگی با معاون عمرانی استانداری می تواند کارگشا باشد.

‌  حل معارضین راهها، اقتدار می خواهد
بعضی معضلات جاده ای باید با درایت و از راهش حل شوند. بطور مثال جاده چهار خطه دزفول - شوشتر چند گلوگاه دارد که باید پل احداث شود. حالا معارض پیدا کرده و باید کشاورزان را راضی کنند.
انجام این کار تاکنون از عهده مدیر کل بر نیامده و چه بسا حل مشکل نیازمند اقتدار استاندار است که زمان دکتر مقتدایی چنین اقتداری را دیدیم.
‌  اهواز را دارای کمربندی کنید
حجم تردد و ترافیک در ورودی ها و خروجی های استان زیاد و آزاد راه ها کم است. از طرفی اهواز، تنها کلانشهری است که رینگ کمربندی آن کامل نیست. یک جا حریم نفت است، جای دیگر مربوط به سپاه است و غیره. 
این مسائل باید مثل زمین گلف و میدان تره بار الغدیر حل شوند و توافق صورت گیرد که نیازمند کداخدامنشی بزرگان استان است و شرکت های بزرگ هم براساس مسئولیت های اجتماعی باید همکاری کنند همان طور که در استان های دیگر این شیوه همکاری جواب داده است. 
در مطالب بعدی به نکات دیگری خواهیم پرداخت.

بانوان استحقاق مجوز صید هم دارند  ‌
مدیر کل شیلات هرمزگان از اعطای مجوز صید به بانوان جزیره هنگام برای نخستین بار، خبر داد. اعطای این مجوز پس از چند دهه به صورت قانونی و با روش صید با قلاب به بانوان انجام شد تا بانوان صیاد <هنگامی> اقدام به صید با قایق کنند. 
در استان خوزستان هم زنان زحمت کشی در مناطق بندری و نقاط دیگر داریم که هنرهای با ارزشی دارند و می توان با توجه به قابلیت های آنها مجوزهای لازم برای امرار معاش خود و خانواده به آنها داد.

شوشتر دارای هنرستان هنرهای زیبا شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از صدور مجوز هنرستان هنرهای زیبا در شوشتر خبر داد که این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ داده است.
تاسیس و راه اندازی این هنرستان آن هم در شهری که استحقاق برخورداری از چنین هنرستان هایی را دارد به  فال نیک می گیریم و امیدواریم از این خبرها داشته باشیم و شاهد موفقیت هنرآموزان آن باشیم.

ارتقاء یک مخبر دزفولی دیگر
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی به عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم انتخاب شد. 
دکتر مخبر دزفولی استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم است. فرهنگستان علوم موسسه ای است با شخصیت حقوقی مستقل که به نهاد ریاست جمهوری وابسته است.

برچسب ها : هنرستان هنرهای زیبا شوشتر مسكن