فرصت مناسب تبلیغات رادیو تلویزیونی برای کشف اصلح!
شرایط کرونائی که محدودیت زیادی برای تبلیغات میدانی نامزدهای انتخاباتی و زمینه مناسبی جهت استفاده بیشتر از رادیو و تلویزیون برای این منظور بوجود آورده، فرصت مغتنمی برای تشخیص و انتخاب اصلح فراهم کرده است چرا که تجارب انتخاباتی متعدّد در جمهوری اسلامی ایران نشان داده که تبلیغات چهره به چهره و میدانی، علیرغم هزینه های بعضاً سرسام آور، صرف وقت فراوان و سفرهای پرزحمت، نه تنها چندان نتیجه بخش نبوده بلکه در مواردی که فی المثل با صرف هزینه تبلیغاتی بالا همراه باشد به ضدّتبلیغات تبدیل می گردد. از طرفی در تبلیغات میدانی معمولاً نامزدهای انتخاباتی توسط مشاورین و یا تحت تᅢثیر فضای احساسی، در شرایطی قرار می گیرند که برای اثبات خود و جلب نظر مردم، چنان عنان اختیار از کف می دهند که با وجود اطلاع از ماهیّت دینی نظام و حسّاسیّت مردم در مورد رفتار نامزدها، حفظ موازین اخلاقی رقابت و رعایت اصول ارزشی برایشان مشکل می شود و با دادن وعده های بیجا، تخریب رقبا، سیاهنمائی و مانند آن، نفرت بسیاری از مردم را نسبت به خود بر می انگیزانند و از زحمات خود برای جلب نظر مردم نتیجه عکس می گیرند.
امّا در تبلیغات و مناظرات تلویزیونی و رادیوئی بویژه با تمهیداتی که معمولاً رسانه ملّی می اندیشد، حضور تمامی نامزدها در برنامه های صدا و سیما و پاسخگوئی آنها به سوآلاتی که مورد توجّه کارشناسان و عموم مردم بوده و مسائل روز و حسّاس جامعه اند، و نقد پاسخ هر نامزد توسط دیگر نامزدها در مناظرات، ضمن بالا رفتن آگاهیهای مردم نسبت به مسائل مهمّ کشور و راه حلهای کارشناسی شده ای که توسط نخبگان کشور بیان می شود، زمینه برای ارزیابی و مقایسه دقیق نامزدها با یکدیگر توسط مردم فراهم می گردد و هر صاحب رᅢی می تواند در یک جمعبندی مناسب از مجموع خصوصیّات نامزدها، آنها را درجه بندی کرده و با مشورتهای بیشتر با صاحب نظران مورد اعتماد، در نهایت به گزینه نهائی که واجد جمیع ویژگیهای نامزد اصلح است دست یابد.
بنظر می رسد که در مدّت کوتاه شروع برنامه تبلیغات نامزدهای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در رادیو و تلویزیون، افراد پیگیر این برنامه ها توانسته اند شناخت نسبتاً خوبی از سوابق، توانائی و کارآمدی این نامزدها پیدا کرده باشند که کسب این معرفت از طریق تبلیغات چهره به چهره معمولاً میسّر نمی بود، با اینهمه برای شناخت بیشتر از نامزدها و بخصوص مقایسه درست آنان با یکدیگر، مردم در انتظار جلسات مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی هستند که جدّی ترین مرحله رقابت بین آنان و عامل مᅣثّری در شورآفرینی و آگاهی بخشی خواهد بود و بهترین فرصت برای مردم جهت نشاندار کردن نامزد اصلح است که خواهد توانست اکثریت مردم را که صرفاً به دنبال گزینش شایسته ترین فرد برای تصدّی مهمترین مسئولیّت اجرائی کشور هستند، در اتّخاذ تصمیم نهائی یاری رسان بوده و انتخابات 28 خرداد 1400 را به حماسه ای در خور ملّت هوشیار ایران تبدیل کند. ان شاء ... .
موسوی زاده
1400/03/11
برچسب ها : فرصت مناسب تبلیغات رادیو تلویزیونی برای كشف اصلح! نامزدهای انتخاباتی انتخابات1400
- راوی گفت: استاندار خوزستان از بخشنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب ها استقبال کند
- راوی گفت: آقای استاندار! ثابت کنید با کسی تعارف ندارید و با کم کاری ها برخورد قاطع می کنید
- راوی گفت: استاندار پاسخگوئیها را به روابط عمومی واگذار کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از اختیارات ویژه به نفع استان و مردم استفاده کند
- سخنگوی اتحادیه اروپا: امیدواریم دیپلماسی هستهای با ایران بهزودی احیا شود
- توییت جدید رهبر انقلاب به زبان عبری:تمام سران باندتروریستی صهیونیستی باید محاکمه شوند
- مرکل خواستار گفتوگوی اوکراین و کشورهای غربی با روسیه شد
- مقام روسی : توافقنامه همکاری راهبردی روسیه و ایران حوزه دفاعی و امنیتی را نیز شامل می شود
- راوی گفت: استاندار خوزستان از بخشنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای درون سازمانی در انتصاب ها استقبال کند
- راوی گفت: آقای استاندار! ثابت کنید با کسی تعارف ندارید و با کم کاری ها برخورد قاطع می کنید
- راوی گفت: استاندار پاسخگوئیها را به روابط عمومی واگذار کند
- راوی گفت: استاندار خوزستان از اختیارات ویژه به نفع استان و مردم استفاده کند