شماره خبر : 2238
منتشر شده در مورخ : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 22:25
30 ثانیه قطعی برق در بیمارستان‌ها مشکل آفرین است

30 ثانیه قطعی برق در بیمارستان‌ها مشکل آفرین است


دولت بعدی باید به جای
رفیق بازی، دنبال نیروهای کاری باشد

این روزها که بحث تشکیل دولت آینده استبه نظر می رسد مملکت نیازمند یک تیم حاذق شفابخش است تا بتواند یک بیماری را که بخاطر عوارض آن همه چیز فلج و امور کشور را تحت الشعاع خود قرار داده درمان کند یا لااقل تا حدودی آثار مخرب آن را کاهش دهد و این مهم زمانی محقق می شود که یک تیم خبره اهل کار و آگاه به رفع مسائل و مشکلاتی که مردم با آنها درگیر هستند بر سر کار بیاید.
موضوع، اقتصاد بیماری است که دولتمردان فعلی حتی نتوانستند این بیمار را در وضعیتی که از سالها پیش درگیر آن است به همان حالت نگه دارند و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.
مشکل اینست که وقتی یک نفر مدیر تشکیلاتی می شود، برای مهره چینی مجموعه خود، سراغ افراد کارآمد که علم به کاری دارند نمی رود و آنها را به خدمت نمی گیرد، بلکه نیروهایی را که با آنها رفاقت دارد، دور خود جمع می کند بدون آنکه برای کاری که به آنها سپرده می شود اهلیت داشته باشند و جای تاسف است که مثلاً در بحث ریاست جمهوری از آن همه آزمون و خطایی که قبلی ها داشتند و مملکت را به روز سیاه نشاندند، عبرت نمی گیرند.
نگاهی به سرنوشت  آقایان بکنید، هر رئیس جمهوری که داشتیم افرادی دور و بر آنها بوده و از آنها حمایت کرده اند که نه تنها خدمتی از دستشان برنیامده، بلکه تیشه به ریشه همه چیز ( و بیشتر به سکاندار دولت) زده اند و از زمان خاتمی تا دولت فعلی این وضع حاکم بوده تا ببینیم بعد از این چه خواهد شد.
یادمان باشد آقایان نباید هر طور شده برای بعضی ها که مورد نظرشان هستند، جایگاه پیدا کنند و به آنها بسپارند، بلکه باید جایگاه را مناسب یک مدیر به او بسپارند و ملاک، کارایی باشد، نه سپردن امور به افراد خاص و مورد نظر. به عبارت دیگر هدف نباید این باشد که برای کسی جایی پیدا کنند تا حق رفاقت ادا شود و خدمت به مردم مطرح نباشد.
کوتاه اینکه هر کس که بیاید باید بتواند بیمار ما را از کما خارج و بیماری را ریشه کن کند، این بیماری کرونا نیست چون آن یک مشکل جهانی است اما در حال حاضر اقتصاد، بیمار ماست که ملتی از آن رنج می برند. و این معضل با شعار و وعده، قابل حل نیست خوشبختانه تا دلت بخواهد عوامل و نیروهای آگاه به علم اقتصاد متناسب با وضعیت کشورمان را داریم به شرطی که کار به آنها سپرده شود یا لااقل طرف مشورت قرار گیرند و آدمهای ریسک پذیر، نترس اما خداترس باشند و مورد حمایت واقع شوند و در برابر مافیاهای قدرت، طرف آنها را بگیرند تا زمین نخورند.

30 ثانیه قطعی برق در بیمارستان‌ها مشکل آفرین است

دکتر ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته برق بیمارستان گلستان در روزهای گذشته چندین بار قطع شده است، این در حالی است که خیالمان راحت است که بیمارستان ها برق اضطراری دارند و با قطع برق سراسری همچنان به کار خود ادامه می دهند و خطری متوجه جان بیماران نمی شود اما اگر قرار باشد بیمارستانها از این بابت مشکل داشته باشند و احیاناً با هر قطعی خطری متوجه دستگاههایی که به بیماران متصل هستند باشد، مشکلات از آنچه هست بیشتر می شود. اگر چنین است بهتر است همانطور که مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان درخواست کرده واحدهای صنعتی شامل قطعی های برق نشوند بیمارستان ها هم را از این نظر مستثنی قرار دهند چون متاسفانه به اندازه کافی کرونا قربانی می گیرد، دیگر روا نیست که بدلیل عوامل دیگری باز هم جان عده ای به خطر بیفتد.البته ابول نژادیان این را هم گفته که همه بیمارستانها دو تا سه دستگاه ژنراتور دارند که 30 ثانیه بعد از قطعی برق وارد مدار می شوند اما بهر حال قطعی برق واقعه موقتی ایجاد می کند و باید دستگاه‌های اکسیژن ساز بطور مستمر روشن باشند چون قطعی موقت برق هم باعث پائین آمدن خلوص اکسیژن می شود. وی از سازمان آب و برق خوزستان خواستار همکاری لازم در این مورد شد.
چرا مرغ در اهواز هر کیلو 7 هزار تومان از تهران گرانتر است، روغن هم نیست؟ 

مدتی است عمده فروشان در اهواز دلشان از دست عواملی که برخی اقلام و مایحتاج عمومی را در انحصار دارند خون است و فریادشان به جائی نمی رسد. البته اگر هم علناً اعتراض کنند، به ضررشان تمام می شود چون به آنها غضب می کنند. یکی از همین عمده فروشان به راوی گفت 15 روز است برای روغن به شرکت مربوطه در تهران پول واریز کرده و تا حالا خبری نشده و ناچار است برای پی گیری موضوع خودش به تهران برود، مستلزم صرف هزینه بالا و خطرات کرونایی است. در استان هم کسی پاسخگو نیست.
یکی دیگر از آقایان مساله مرغ و قیمت و کمبود آن را مطرح کرد و گفت : چرا باید قیمت مرغ در تهران هر کیلو 800/24 و در اهواز 30 هزار تومان به بالا باشد¿ پس این همه پی گیریهای استاندار و قول سازمان مربوطه که مدعی شدند مشکلات رفع شده، چه شد¿ آیا جفا نیست که مسئولان از عهده عواملی که باعث این وضع هستند برنیایند و زور واسطه ها به مسئولان بچربد¿ یک فروشنده مرغ می گفت قبلاً 2 تن مرغ برای او می آوردند حالا کمتر از نصف آن را می آورند.
به قرار اطلاع عواملی، مرغ زنده را از مرغداریها خریداری و اقدام به کشتار آن و عرضه با قیمت بالا می کنند که لازم است در این مورد بررسی و فکری برای قطع دستور واسطه ها بشود.

برچسب ها : قطعی برق رئیس دانشگاه علوم پزشكی انتخابات1400