شماره خبر : 22737
منتشر شده در مورخ : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 22:24
راوی گفت: نیمی از موسسات درمانی خوزستان با بیمه سلامت قرارداد ندارند، چرا؟

راوی گفت: نیمی از موسسات درمانی خوزستان با بیمه سلامت قرارداد ندارند، چرا؟


مدیر کل بیمه سلامت خوزستان با بیان این که فقط 700 پزشک در خوزستان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، گفته : طبق قانون اگر پزشکی درخواست صدور یا تمدید پروانه می کند، باید با بیمه پایه قرارداد داشته باشد، اما متاسفانه دانشگاه های علوم پزشکی و نظام پزشکی که مجوز صدور یا تمدید پروانه را می دهند، به این موضوع توجه نمی کنند.
دکتر محمد رضائی این را هم گفته که کمتر از نیمی از موسسات درمانی خوزستان با بیمه سلامت قرارداد دارند، این در حالی است که 3 هزار و 500 موسسه دولتی و خصوصی در استان فعال هستند.  ‌
به گفته وی تعداد پزشکان فوق تخصص در خوزستان بسیار کم است و آن ها هم با بیمه سلامت قرارداد ندارند و نسخه را کاغذی می نویسند که مردم مجبور می شوند هزینه های بالای خدمت فوق تخصص را از جیب خود بپردازند.
واقعاً تکلیف مردم با این وضع بلبشوی درمان و البته دارو، چیست؟ وقتی قانون می گوید درخواست صدور یا تمدید پروانه پزشکی منوط به داشتن بیمه پایه است، چطور به راحتی این قانون اجرا نمی شود و چرا دانشگاه های علوم پزشکی در این مورد پاسخگو نیستند¿ تخلف، تخلف است چه از طرف یک شهروند و کاسب معمولی باشد و چه از جانب پزشک و فوق تخصص که تازه جرم اینها سنگین تر است.  ‌
چطور با آن همه تبلیغ برای نسخه الکترونیکی، این همه پزشک به راحتی زیر بار این کار نمی روند، جز این است که مطمئن هستند کسی جلودارشان نیست و خط و نشان کشیدن‌ها جدی نیستند؟ 
تلف شدن 170 پرنده در تالاب هورالعظیم بر اثر برخورد با کابل برق چه توجیهی دارد
 ‌تلف شدن بسیاری از پرندگان و گونه های با ارزش بر اثر خشک شدن رودخانه ها و تالاب ها کم بود که حالا خبر رسیده 170 قطعه پرندگان شامل فلامینگو، پلیکان سفید، حواصیل ارغوانی، حواصیل خاکستری، اگرت ساحلی، کاکائی صورتی و حواصیل شب، در تالاب هورالعظیم در برخورد با کابل های برق تلف شده اند. اداره کل حفاظت محیط زیست شکایتی در این مورد علیه یک شرکت نفتی منطقه تنظیم و از طرف دستگاه قضائی شهرستان دشت آزادگان در دست پی گیری است.
استفاده از تکنیک های مدرن روابط عمومی از استانداری شروع شود
استاندار خوزستان در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان گفته : روابط عمومی ها از تکنیک های مدرن برای انعکاس و انتقال دستاوردها به مردم استفاده نموده و همواره بر مدار صداقت و راستی با جامعه ارتباط بگیرند تا به مثابه یک آینه تمام نمای انعکاس خدمات دولت عمل نمایند.
به استاندار خوزستان پیشنهاد می شود ترتیبی بدهند که ابتدا روابط عمومی استانداری تز ایشان را به عنوان الگو اجرا کند. یعنی از تکنیک های مدرن برای انعکاس و انتقال دستاوردها به مردم استفاده کند، مردمی باشد، نظرات، انتقادها و پیشنهادات را به استاندار و دیگر مسئولان انتقال دهد، آن هم همانطور که استاندار گفته بر مدار صداقت و راستی و مسلماً اگر این رویه مشهود و ملموس بود، به دیگر روابط عمومی ها تسری خواهد یافت. اما آن طور که مردم می گویند اگر مدیر روابط عمومی هم خود را در اتاقی همجوار مدیر نگهدارد و انتظار داشته باشد مراجعین با وقت قبلی نزد او بروند و کلاً از جامعه جدا باشد و حتی شرح وظایفش را نداند، مسلماً خواست و نظر استاندار در خصوص روابط عمومی ها جامه عمل نخواهد پوشید. البته شرط توفیق یک مدیر روابط عمومی، کار بلد بودن او، تجربه او و تربیت شده برای مدیریت روابط عمومی است نه این که مدیر، هر کس را دلش خواست و به جائی وصل است به عنوان مدیر روابط عمومی منصوب کند که امیدواریم مدیران روابط عمومی استان از این جنس نباشند.
برای کمبود بنزین دلایل منطقی عنوان کنید
در حالی که صف های خودروها در جایگاه های فروش بنزین طولانی و به گفته مردم بسیاری از نازل ها کار نمی کنند، مسئولان از رده بالا تا بقیه به راحتی مدعی می شوند هیچ مشکلی در توزیع و  فروش بنزین وجود ندارد و تمام جایگاه ها فعال هستند. واقعاً چرا حقایق عینی را کتمان می کنید، حقیقت را بگوئید و اطلاع رسانی کنید که به این دلیل یا دلائل تا مدتی مشکل بنزین دارید. فکر نمی کنید ادامه این وضع باعث شایع شدن بیشتر حرف و حدیث ها راجع به قیمت بنزین می شود؟  بعضی از شهروندان می گویند چرا اذیت می کنند، بنزین را بکنند فلان تومان و قال قضیه را بکنند.
بنابراین بهتر است راضی نشوید هر مدتی مردم درگیر یک موضوع شوند. هنوز که قضیه مرغ تمام نشده که داستان دیگری شروع شده.
تجمیع کارت های بانکی و کارت ملی هزینه ای برای مردم ندارد
قرار است کارت بانک ملی ایران و کارت ملی تجمیع شوند و این اتفاق تا سه ماه دیگر رخ خواهد داد. این طور که رئیس سازمان ثبت احوال خبر داده در برنامه است که سایر کارت های خدماتی که توسط دستگاه های خدماتی به مردم داده می شود و مردم از خدمات آن ها بهره مند می شوند در کارت ملی تجمیع شوند.
وی تاکید کرده که این موضوع برای مردم هزینه خاصی نخواهد داشت چون یکی از اهداف تجمیع کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی، کاهش هزینه های مردم است.
ببینیم و تعریف کنیم که یک اقدام بدون تحمیل هزینه ای به مردم انجام خواهد شد.
درمانگاه غیر مجاز از اول نباید راه اندازی شود، نظارت را بیشتر کنید
مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از پلمپ یک درمانگاه شبانه روزی غیر مجاز در اهواز خبر داد. به گفته مهران امین، این درمانگاه به دلیل فعالیت بدون پروانه بهره برداری و پروانه مسئول فنی، فعالیت پزشک و دندانپزشک بدون پروانه طبابت و فعالیت بخش کلینیک زیبائی بدون مجوز و توسط افراد فاقد صلاحیت، پلمپ شده است.  ‌
خب این درماگاه غیر مجاز بوده و قانوناً باید پلمپ می شد که شد اما حساب این است که چطور چنین درمانگاهی بدون داشتن پروانه تا حالا فعالیت داشته و تکلیف کسانی که توسط پزشک و دندانپزشکان بدون پروانه طبابت، مداوا شده اند و معلوم نیست چه بر سرشان آمده و ادامه درمانشان هم ناتمام مانده، چیست و آیا نباید بلافاصله پس از راه اندازی چنین مراکز غیر مجازی تعطیل یا موظف به تهیه و ارائه پروانه مربوطه شوند؟
وقتی فرصت خدمتگزاری جایش را به خیانت می دهد
دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز خبر داده که شهردار سابق شهر سلطان آباد از توابع این شهرستان به اتهام اختلاس و دریافت پول از طریق نامشروع بازداشت و با قرار کیفری روانه زندان شد.
آخر شهرداری سلطان آباد رامهرمز که واجب کمک است چه داشته که شهردار سابق آن فکر اختلاس و دریافت پول نامشروع از پرتو آن به سرش زده و خودش را هم بدبخت کرد¿  واقعاً که بعضی چه راحت و ارزان خود را می فروشند و فرصت خدمتگزاری را با خیانت عوض می کنند.
قصاب ها به علت کسادی دنبال تغییر شغل هستند
زمانی نه چندان دور، قصابی ها، به خصوص آنها که به عرضه گوشت گرم مرغوب تر معروف بودند، آن قدر مشتری داشتند که خریداران صف می کشیدند، حالا به دلیل قیمت بالای گوشت، حتی قصابی های مرکز شهر و مناطق معروف، فروش چندانی ندارند و وقتی از کنار آنها عبور می کنیم حتی 2 مشتری دیده نمی شود و بعضی از قصابی ها یا تغییر شغل داده اند یا پی گیر این کارند. واقعاً اگر وضع به این شکل پیش برود چه خواهد شد و چرا فکری برای پائین بودن قدرت خرید مردم نمی کنند. بی خود نیست که اتحادیه قصابی ها اصرار به آزاد کردن صادرات دام زنده دارد!

برچسب ها : قیمت گوشت درمانگاه بنزین