شماره خبر : 2281
منتشر شده در مورخ : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 14:2
جذب مدیران با معیارهای جدید در سازمان تامین اجتماعی

جذب مدیران با معیارهای جدید در سازمان تامین اجتماعی

معاون فرهنگی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی از انتصاب ۳۹۰ مدیر استانی سازمان تامین اجتماعی در سطوح مختلف از طریق طرح مدیران آینده و شرکت در آزمون جذب مدیران در دو سال گذشته خبر داد.

عادل دهدشتی در نشست دوم از سلسله نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر با موضوع شایسته گزینی و شایسته سالاری در تامین اجتماعی(طرح مدیران آینده) جزئیات اجرای‌ طرح مدیران آینده را تشریح و اظهار کرد: فراخوان عمومی جذب مدیران در سازمان تامین اجتماعی در تابستان سال ۹۸ منتشر شد.

وی افزود: تاکید ما بر جذب مدیران در استان‌ها برحسب معیارهای جدید سازمان تامین اجتماعی بود. در همین راستا آزمونی در دی ماه ۹۸ توسط سازمان سنجش برگزار و نتایج آن اواخر اسفند ۹۸ اعلام شد.

معاون فرهنگی و امور استان‌های تامین اجتماعی با بیان اینکه در نخستین آزمون، ۷۰۰۰ نفر در حوزه های بیمه‌ای و درمانی که متعاقبا پست‌های مدیریتی در آن پیش‌بینی شده بود شرکت کردند اظهار کرد: با توجه به بازنشستگی برخی مدیران در سطوح مختلف سازمان تامین اجتماعی‌، باید جایگزینی انجام می شد که با جذب مدیران جدید بر اساس شرکت در آزمون همراه شد.

دهدشتی افزود: مقرر شد سوابق کاری افراد، نتیجه آزمون و نتیجه کانون‌های ارزیابی و صلاحیت عمومی و اجتماعی افراد در فرآیند جذب مدیران استانی اثرگذار باشد که در این راستا برنامه‌ای تهیه و تدوین شد و مبنای عمل قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس از میان رتبه‌های برتر اول تا بیستم هر استان، مدیران در حوزه های بیمه‌ای و درمانی انتخاب و منصوب شدند عنوان کرد: در واقع مدیران در سه سطح و با توجه به نیاز سازمان تامین اجتماعی انتخاب شدند. البته برخی پست‌های مدیریتی در شهرستان‌ها در نقاط دور از کشور بود و به همین دلیل نتوانستیم مدیران را از میان رتبه های اول تا بیستم انتخاب کنیم و ناگزیر شدیم مدیرانی را از میان رتبه های ۲۰ تا ۴۰ انتخاب و منصوب کنیم.

به گفته دهدشتی در مجموع در آزمون مرحله اول در سال ۹۸، ۷۰۰۰ نفر و در آزمون مرحله دوم در شهریور ماه ۹۹، ۱۱ هزار نفر شرکت کردند و در مجموع ۳۹۰ انتصاب در دو سال گذشته و ۳۲۰ انتصاب از بین رتبه های یک تا ۲۰ آزمون صورت گرفته است. 

به گزارش ایسنا، روزبه کردونی، مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی نیز با بیان اینکه سیاست های اجتماعی و رفاهی کارکردی جز رضایت جامعه هدف و افزایش امید و اعتماد و سرمایه اجتماعی ندارد گفت: هرکارکردی در ساختار اجرایی باید منجر به انتفاع و رضایتمندی جامعه هدف شود. 

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی علاوه بر کارکردهای مختلف یک نهاد گفتمان محور نیز محسوب می شود. در دوره مدیریت حاضر تامین اجتماعی در قالب نشست‌های دیده بان تامین تمام مشکلات سازمان تامین اجتماعی را با حضور ذینعفان و شرکای اجتماعی مطرح و مورد بررسی قرار داده است و کارکرد این نشست‌ها این بود که انتظارات مخاطبان سازمان نیز برآورده شود.

 کردونی ادامه داد: مدیریت سازمان در دو سال گذشته دارای ویژگی هایی بوده است که نخستین آن، گفتمان محوری و مبتنی بر فهم دقیق از نظام تامین اجتماعی و دوم گفت وگو محوری در قالب دریافت نظرات و حل مسائل پیچیده و نهایتاً نقدپذیری و مشورت پذیری است که در کارکرد دوساله اخیر به خوبی نمایان است.

 

برچسب ها : سازمان تامین اجتماعی آزمون‌هاي استخدامي مدیر