شماره خبر : 22833
منتشر شده در مورخ : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
ساعت : 8:30
راوی گفت:<نه> صریح رئیس سازمان اداری و استخدامی برای افزایش حقوق ها

راوی گفت:<نه> صریح رئیس سازمان اداری و استخدامی برای افزایش حقوق ها

کولرها تنها عامل بالا رفتن مصرف برق در تابستان نیست
از ویژگی های اشعار سعدی شیرین سخن است که فقط به زمان او تعلق ندارند و صدها سال پس از این که به رحمت خدا رفته، همچنان مصداق دارند. از جمله این شعربا معنای و معروف سعدی خدابیامرز است :
تا مرد، سخن نگفته باشد  ‌
عیب و هنرش، نهفته باشد
عملاً هم دیدیم که خیلی از مسئولان و مقامات کشوری، زمانی که به مناسبتی، سخنرانی یا حرفی می زنند، سر زبان ها می افتند، نه از باب این که حرف قشنگی زده اند که به دلها نشسته، بلکه از این جهت که حرف سنجیده ای نبوده و انتظار مردم از او بالاتر است. شما همین حرف دو روز پیش یک مقام کشوری را در نظر بگیرید که گفته : < مصرف بالای برق در تابستان از کولرهای گازی است و مصرف برق کولرها در ایران معادل کل برق مصرفی کشور مصر است.>
کیست که نداند در گرمای طاقت فرسای تابستان امسال، در نقاط گرمسیر مثل خوزستان و چند استان دیگر مگر می شود بدون کولر گازی زندگی کرد و ثابت شده که خیلی از خانواده ها به هر دلیل مصرف برقشان پائین است و رعایت الگوی مصرف را می کنند تا جائی که جایزه به آنها تعلق می گیرد. چرا آقایان عادت کرده اند برای توجیه مشکلات و کمبودها، به عوامل فرعی متوسل شوند و وضعیت مردم را با عوامل خارجی و کشورهای دیگر مقایسه می کنند و حرف غیر کارشناسی می زنند. ایشان که می گوید مصرف بالای برق در تابستان از کولرها است آیا نمی دانند مصرف برق یک شرکت صنعتی شاید معادل مصرف برق کل کولرهای گازی یک شهر است که البته باید در این باره کارشناسان نظر بدهند.
آیا او خبر ندارد که دلیل این که در حال حاضر ظاهراً کمبود برق نداریم و مجبور به قطعی و خاموشی نشده اند، تعطیل شدن بعضی صنایع بزرگ به دلیل قطع برق آنهاست؟ آیا مصرف برق صنایع از کولرها کمتر است؟ 
به هر حال بهتر است آقایان به جای سپر قرار دادن مردم برای دلایل برخی مشکلات و کمبودها و مقایسه های غیر منطقی، سپاسگزار مردمی باشند که همکاری، قناعت و صبوری خود را در هر زمان که به آنها نیاز بوده، به اثبات رسانده اند.

برای رفع کمبود شیر خشک چاره اندیشی کنید، خانواده ها گرفتارند
کمبود شیر خشک در داروخانه های استان و اهواز، به صورت یکی از مشکلات خانواده های دارای فرزند شیر خوار، از مدتها پیش عنوان می شود و مسئولان هم به خوبی در جریان این معضل هستند، اما برای رفع آن کار جدی نمی شود. حالا این مشکل با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان و متولیان تامین و توزیع شیر خشک و دارو مورد بررسی قرار گرفته است.  معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نیاز استان را به شیر خشک 500 هزار قوطی اعلام کرد که حدود 250 هزار قوطی آن < در حال تامین > است و این میزان، بخشی از نیاز استان را تامین خواهد کرد. برخی مقامات و کارشناسان با عنوان کردن این موضوع که دلیل مشکلات کمبود شیر خشک ذائقه خاص نسبت به برخی محصولات تجاری ( منظور شیر خشک نان است) مدعی هستند کیفیت همه شیر خشک های موجود در داروخانه ها یکسان است و خانواده ها نباید به نوع خاصی از آن وابستگی داشته باشند.  ‌
این را می دانیم که اکثر موارد، نوع شیر خشک را پزشک تجویز می کند چون به عنوان یک مکمل غذایی برای کودک است و بچه ها در برابر برخی شیرها واکنش منفی نشان می دهند. البته مشخص است که علت اصلی کمبود شیر خشک، کاهش تولید و موانع ورود آن است که باید در این مورد چاره اندیشی کنند.

جایگاه های فروش بنزین در شهر خلوت شده، بین جاده ای ها را دریابید
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با انتقاد از مدیریت سوخت گفته : < از چذابه تا خرمشهر آمدیم و بنزین وجود نداشت، به چهار جایگاه سوخت مراجعه کردیم، همه تعطیل بودند.> خانچی با انتقاد از کتمان مسئولین مربوطه نسبت به تعطیل بودن جایگاه ها، این را هم گفت : < مسئول به من می گوید اطلاعات شما غلط است، در صورتی که خودم شاهد هستم، آن وقت در این شرایط، به تهران گزارش می دهند که مشکلی در این زمینه نیست.>
البته راوی از جایگاه های سوخت بین جاده ای خبر ندارد اما خوشبختانه وضعیت بنزین در اهواز خیلی بهتر شده و بعد ازظهر روز یکشنبه در مراجعه به جایگاه فلکه ساعت مشاهده شد که کاملاً خلوت بود و هر نازل یکی دو نفر بیشتر مراجعه کننده نداشت.

اگر فکری برای هنجارشکنان نشود، مدیر کل فعلی ارشاد هم به درد سر می افتد
معاون سیاسی اجتماعی استانداری در مراسم معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفته : ما مخالف برگزاری کنسرت < طبق قانون> نیستیم و هیچ ایرادی ندارد اما باید هنگام برگزاری نیز پیوست های آن رعایت شود و هنجارشکنی صورت نگیرد.
باید به آقای معاون گفته شود که مگر وقتی مجوز می دهند، با رعایت قانون نیست و برای جلوگیری از هنجارشکنی هم باید تدابیری اندیشید و گر نه دردسرهای مدیر کل قبلی ارشاد دامنگیر مدیر کل جدید هم خواهد شد. مدیر کل سابق ارشاد هم در این مراسم سفره دلش را باز کرد و هر آن چه را که سد راه فعالیتش بوده، مفصل مطرح نمود.

<نه> صریح رئیس سازمان اداری و استخدامی برای افزایش حقوق ها
رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به این پرسش که آیا در نیمه دوم سال، حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش می یابد، گفته : حقوق بازنشستگان در اختیار ما نیست، برای افزایش حقوق کارکنان در نیمه دوم سال هم فعلاً برنامه ای نداریم. شاید این طور رک حرف زدن بهتر از وعده سر خرمن دادن است؟

برچسب ها : سازمان اداری و استخدامی افزایش حقوق ها قیمت بنزین