شماره خبر : 2289
منتشر شده در مورخ : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:34
پرچمدار حق طلبی در جهان معاصر!

پرچمدار حق طلبی در جهان معاصر!

   
به سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی رحمت ا... علیه در حالی نزدیک می‌شویم که با همه تلاش استکبار جهانی در خاموش کردن یاد و نام او، امروز ندای آسمانی‌اش شرق و غرب عالم را فرا گرفته و ظهور عصری جدید را به جهانیان بشارت می دهد.
امام رحمت ا... علیه با بهره‌گیری از تجارب یکصدساله نهضت روحانیت سالها قبل از قیام خرداد 42 علم مبارزه با ظلم و استبداد را برافراشت و از اوایل دهه 40 و پس از فوت مرجع بزرگº آیت‌ا... العظمی بروجردی رهبری انقلاب اسلامی را به عهده گرفت و کار نظریه‌پردازی، پرچمداری و اداره حکومت اسلامی را یک‌تنه به انجام رسانید و توانست طی حدود 15 سال این انقلاب را به پیروزی رساند، تثبیت کند و زمینه‌های استمرار و دوامش را فراهم سازد.ایشان تا قبل از دستگیری و تبعید به ترکیه در سال 43، با ترک هر نوع ملاحظه‌کاری به صدور اطلاعیه و مخالفت با رژیم شاه و قوانین غیرشرعی و ضدملّی این رژیم پرداخت و دوران 15 ساله تبعید خود را به ویژه در نجف صرف تدوین و تکمیل نظریه حکومت اسلامی و هدایت گروه‌های مبارز کرد.از اواخر سال 1356 ملّت ایران را به قیام علنی فراخواند و با هدایت امواج خروشان قیام های مردمی و با کمترین آسیب ممکن رژیمی سفاک و تا بن دندان مسلح و در حمایت استکبار شرق و غرب را به زانو درآورد و با تدبیری بی‌نظیر در کمتر از یک سال حکومت اسلامی مورد نظر، قانون اساسی و نهادهای حکومتی را یکی پس از دیگری ایجاد کرد و طی ده سال اداره حکومت اسلامی ضمن دفع توطئه‌های گوناگون استکبار و حکومتهای سرسپرده منطقه‌ای‌ و گروهکهای وابسته به شرق و غرب، به تثبیت و استحکام تنها نظام الهی دوران معاصر موفق گردید و الگویی فراهم آورد که برای همه ملت های ستمدیده قابل بهره‌برداری است.
ظهور امام خمینی رحمت ا... علیه و عملی شدن موفقیت‌آمیز نظریه حکومتی ایشان در دورانی که گمان می‌رفت همه موانع برای سلطه جهانگیر استکبار و طرد دین از جامعه برطرف شده این نتایج را ببار آورد:
- محدود شدن سلطه قدرت‌های استکباری و شکست سیاست یکجانبه گرائی،
- بیداری جهانی و زنده شدن امید در دل محرومان و ستم‌دیدگان جهان،
- فراهم شدن زمینه قیام علیه سلطه و غارتگری و استبداد در بسیاری از کشورها و ....  ‌
اینک پرچمی که خمینی کبیر برافراشته در جای‌جای جهان به اهتزاز درآمده است و شاگردان آن آموزگار بزرگ در نقاط مختلف جهان با هدایت جانشین شایسته او به‌ مقابله با قدرتهای شیطانی جهان برخاسته‌اند و  به فضل الهی دیری نخواهد گذشت که طومار ستمگران و مستکبران را در هم پیچند و زمینه برای ظهور حکومت عدل جهانی به رهبری موعود امم فراهم گرددº ان‌شاء ... .
رحلت جانگداز پیشوای آزادگان عصر جدید، امام خمینی رحمت ا... علیه را به رهروان راستینش تسلیت می گوییم و برای پایمردی در استمرار راهش از خدای بزرگ توفیق می طلبیم.
موسوی زاده
1400/03/12

برچسب ها : پرچمدار حق طلبی در جهان معاصر! امام خمینی رحمت ا... علیه سالگرد عروج ملكوتی امام خمینی رحمت ا... علیه