شماره خبر : 2336
منتشر شده در مورخ : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 11:38
رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی؛ مهمترین ابتکار امام (ره)

رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی؛ مهمترین ابتکار امام (ره)

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: ملت و کشور ما امروز و تا آینده‌های دور به نگاهبانی از یاد و خاطره امام عزیز احتیاج دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، ایشان امروز در سخنرانی زنده تلویزیونی به مناسبت سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) تاکید کردند: مهمترین ابتکار امام بزرگوار عبارت است از جمهوری اسلامی.

کار بزرگ امام، خلق و پیاده کردن عینی نظریه جمهوری اسلامی

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر و نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و آن را وارد میدان نظریه‌های سیاسی گوناگون کرد بعد به آن تحقق و عینیت بخشید.
 ایشان افزودند: در بین نظام‌های عالم که در یکی دو قرن اخیر تشکیل شده، بنده هیچ نظامی را سراغ ندارم که به اندازه جمهوری اسلامی پیش‌بینی زوالش شده باشد. از روز اول بدخواهانی که نمیتوانستند تشکیل نظام را هضم کنند، می‌گفتند این نظام تا دو ماه دیگر و ... از بین خواهد رفت.
این‌ها نگاهشان به خیلی از انقلاب‌ها و نظام‌های برآمده از انقلاب‌ها بود. این انقلاب‌ها در سراسر جهان شروع شوق‌انگیز و پایان زهرآگینی داشتند.
راز پرشکوه و افتخار بخش ماندگاری این نظام این دو کلمه است: جمهوری و اسلامی؛ مردم و اسلام؛ جمهوری یعنی مردم و اسلام یعنی مردمسالاری دینی.
کار بزرگ امام بزرگوار ما این بود که این فکر و نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و آن را وارد میدان نظریه‌های سیاسی گوناگون کرد. بعد به آن تحقق و عینیت بخشید.
 
در مورد حاکمیت اسلام مخالفین سرسختی وجود داشت

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند :عده‌ای سکولار‌ها و غربی‌ها بودند که معتقد بودند دین افیون جامعه است و نمی‌تواند حکومت مردم را در دست بگیرد.

ایشان افزودند: دسته‌ای دیگر میگفتند دین نباید آلوده به سیاست شود و باید تقدس خود را حفظ کند که این افراد سکولار‌های مذهبی هستند.مخالفان مردم سالاری‌ها هم دو جبهه بودند، یکی سکولار‌ها که می‌گفتند مردم سالاری را باید مردان تکنوکرات دست بگیرند پس جمهوری اسلامی بی معنی است.

عده‌ای دیگر میگفتند مردم کاره‌ای نیستند و باید دین حکومت کند که نمونه افراطی آن در داعش مشاهده می‌شود.

امام با توکل به خدا و ایمان به مردم و استناد به معرفت دینی، این نوآوری بزرگ را در محیط جامعه پیش برد.
 

برچسب ها : رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی؛ مهمترین ابتکار امام (ره) جمهوری اسلامی رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)