شماره خبر : 23681
منتشر شده در مورخ : ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 22:39
راوی گفت: استاندار و مدیر کل اوقاف سری به علی بن مهزیار بزنند/تغییرات مدیریتی خوزستان در راه است؟

راوی گفت: استاندار و مدیر کل اوقاف سری به علی بن مهزیار بزنند/تغییرات مدیریتی خوزستان در راه است؟


توفیقی دست داد تا غروب پنج شنبه گذشته، پس از شرکت در سالگرد عزیز سفر کرده، زنده یاد مهدی حسین نژادیان بر سر مزار آن شادروان در صحن بقعه علی بن مهزیار نماز مغرب و عشا را در نمازخانه این مکان مقدس اقامه کنیم. آن چه در این باره قابل گفتن است تا شاید مورد توجه و رسیدگی مدیر کل اوقاف استان و متولیان این بقعه قرار گیرد، گرمای طاقت فرسای نمازخانه در جوار ضریح متبرک علی بن مهزیار است که نمازگزاران غرق در عرق شده بودند و از این وضع ابراز نارضایتی می کردند و کسی هم پاسخگو نبود. می دانیم که سالهاست بازسازی بقعه ادامه دارد و امیدی به پایان کار در آینده نزدیک نیست منتهی در چنین وضعیتی چرا وضع موجود را آماده یک اقامه نماز جماعت نمی کنند. پس از پایان نماز متوجه شدیم که کولرها خاموش هستند و تنها باد خنکی از بخش فوقانی، آن هم هنگام ورود و خروج به نمازخانه احساس می شد.  ‌
به طور قطع اگر چنین موقعیت و مکان مقدسی در استان دیگری بود، نهایت توجه به آن می شد و از جاذبه های آن منطقه به حساب می آمد اما چرا در خوزستان به چنین مواردی کم محلی می شود، بر ما معلوم نیست. شاید یکی از علل لاک پشتی پیش رفتن بازسازی علی بن مهزیار این باشد که مسئولان استان سری به آنجا نمی زنند و قدمی برای تسریع در کار برنمی دارند. می دانیم و می بینیم که تا وقتی مسئولی از محلی بازدید نکند و مشکلی را متوجه نشود، حرکتی برای بهبود وضع نمی شود آن هم در شهری که فرماندارش همچنان سرپرست است و قدرت تصمیم گیری ندارد. واقعاً چه اشکال دارد استاندار خوزستان به اتفاق مدیر کل اوقاف استان سری به علی بن مهزیار بزند و در جریان نحوه بازسازی آن قرار گیرد؟ 

محموله بنزین وارداتی را یک سال ترخیص نکردند
با ورود آقای صادق جعفری چگنی دادستان عمومی و انقلاب خوزستان و همکاری اداره استاندارد برای اخذ گواهی استاندارد، مشکل محموله 46 میلیون لیتری بنزین وارداتی که از سال گذشته تاکنون ترخیص نشده بود، مرتفع و اجازه ترخیص آن از گمرکات صادر شد. یعنی قابل تصور و باور نیست که با یک محموله بنزین، مثل یک کالای بی خطر رفتار شود و یک سال معطل ترخیص بماند. چگونه است که به چنین مورد حساس و خطرناکی مدتها مجوز ترخیص ندهند و با ورود دادستان، مشکل حل شود¿ کاش این تاخیرها بررسی می شد تا در صورت اثبات تعلل، برخورد می شد و از تکرار آن جلوگیری شود.
تغییرات مدیریتی خوزستان در راه است؟ 
با پایان راهپیمائی اربعین و بازگشت زائران، تغییرات مدیریتی استان دور از انتظار نیست و شنیدنی ها حاکی است که فصل نهایی تغییرات وزارت کشوری خوزستان در راه است. همان طور که بارها گفته ایم، تغییر مدیران زمانی به درد استان می خورد که مدیران جدید نسبت به قبلی ها توان بیشتری داشته باشند و کار بلد به حساب آیند و گرنه باز هم دَر، بر پاشنه گذشته خواهد چرخید. ضمناً تاکی باید مدیرانی که سرپرست هستند به همین حال باقی بمانند و آیا وقت آن نرسیده که تعیین تکلیف شوند. یا حکمشان را بزنند یا جایگزین برای آن ها در نظر بگیرند تا قدرت تصمیم گیری در کار باشد، وقتی سرپرست ها را شایسته ماندن و صدور حکم مدیریتی نمی دانند، چه اصراری به استمرار این بلاتکلیفی دارند¿ 
سرقت میلگردهای سه پل، فوری رفع خطر شود  ‌
ویدیوئی منتشر شده که در آن نشان داده می شود بتن سطح زیرین پل های جاده امیدیه به ماهشهر توسط سارقان تخریب و شبکه میلگرد و مفتول های فلزی آن بریده شده و به سرقت رفته اند. در چهار پل مسیر امیدیه به ماهشهر ( نرسیده به سه راهی ماهشهر- رامشیر) میلگردهای سه پل کاملا بریده شده اند. این عمل یک اقدام خطرناک است خصوصا اینکه از دور قابل دیدن نیست و خطرات زیادی دارد که بجاست هم فرمانداران این دو شهرستان، هم مسئولان استانی بدون فوت وقت، موضوع را از نزدیک بررسی و رفع خطر کنند.  ‌

از قطار تهران- کربلا و بالعکس چه خبر؟
در گزارش هائی که از مرز چذابه در خبرهای ساعت 23 شبکه استانی پخش شد زائران از کمبود اتوبوس برای عزیمت به تهران و برخی مقصدهای دیگر، در روزهای گذشته گله داشتند چون میزان معطلی آنها زیاد بود، و حالا مشکل رفع شده این در حالی است که راه آهن پیش از این اطلاعیه داده بود که قطار تهران- کربلا از مبداء تهران در تاریخ های 31 مرداد، 4 شهریور، 25 شهریور، 28 شهریور، اول مهر و 4 مهر در نظر گرفته شده است. زمان برگشت قطار تهران- کربلا-، از کربلا در تاریخ های 7 شهریور، 11 شهریور، اول مهر، 4 مهر ، 8 مهر و 11 مهر ماه است.  ‌
در اطلاعیه راه آهن ظرفیت این قطار 350 نفر اعلام شد و گفتند بعد از اربعین هم هفته ای دو قطار در این مسیر حرکت خواهد کرد. در حال حاضر از حرکت این قطار اطلاعی داده نمی شود و بهتر است راه آهن و ستاد اربعین در این خصوص اطلاع رسانی کنند و اعلام شود راه آهن چه نقشی در بازگشت زائران داشته و دارد.  ‌

اجرای آزمایشی طرح < نظام دوری> در آموزش ابتدایی از امسال  ‌
معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش خبر داده که برای سال تحصیلی جدید، بصورت آزمایشی، <نظام دوری> در 230 مدرسه کشور اجرا خواهد شد. بر این اساس دانش آموزان پایه اول دبستان ، هنگامی که با معلم خود آشنا می شوند، برای دو سال آینده یعنی پایه دوم و سوم نیز با همین معلم خواهند بود. کارشناسان محاسن و معایبی در این طرح عنوان می کنند.  ‌
از جمله محاسن اینکه با توجه به شرایط سنی و وابستگی عاطفی به معلمان تاثیر خوبی در فرایند یادگیری دانش آموزان خواهد داشت.  ‌
از جمله معایب طرح اینکه، عدم تجربه و تخصص کافی معلم در سه پایه و تحمل اجباری معلم و دانش آموز در سه سال پی در پی (گاهی اتفاق می افتد که یکدیگر را دوست ندارند.)  ‌

برچسب ها : استاندار و مدیر كل اوقاف علی بن مهزیار قطار تهران- كربلا خوزستان