شماره خبر : 2377
منتشر شده در مورخ : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 17:49
رئیسی : باید برای تولید جذابیت ایجاد کنیم /جواب آقای رئیسی به سوال اول

رئیسی : باید برای تولید جذابیت ایجاد کنیم /جواب آقای رئیسی به سوال اول

  • رئیسی : باید برای تولید جذابیت ایجاد کنیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای اینکه تولید رونق پیدا کند باید جذابیت برای آن ایجاد کنیم.
در بخش اول مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی آقای سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوالی درباره رفع موانع تولید با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد افزود: موضوع موانع تولید از مسائل مهمی است که امروز تولیدکنندگان ما با آن مواجه هستند.
وی گفت: موانع تولیدکاری کرده است که تولید کنندگانی که با اندیشه و انگیزه در عرصه تولید حضور پیدا کردند، تولیدشان دچار مشکل شده است و ما برای اینکه تولید رونق پیدا کند باید جذابیت برای تولید ایجاد کنیم و از طرف دیگر جذابیت امور اقتصادی غیر مولد را باید بکاهیم.
اقای رئیسی افزود: اینکه نقدینگی و پول‌ها به طرف ارز، طلا، زمین و امور غیر مولد برود باید جاذبه این‌ها از دست برود و از آن طرف جاذبه برای تولید ایجاد شود.
وی ادامه داد: این کار نیاز به سازوکار دارد یعنی وقتی می‌گوییم جذابیت نداشته باشد این جذابیت نداشتن به هیچ عنوان به این معنا نیست که از فردا ما مانع این چیز‌ها شویم بلکه باید کاری بکنیم و سازوکار‌هایی مثل ایجاد مالیات برای کار‌های غیر مولد ایجاد کنیم و از آن طرف کاستن از مالیاتی که تولید کنندگان دارند می‌پردازند.
اقای رئیسی گفت: به عنوان مثال اگر اکنون ۲۵ درصد مالیات برای تولید گذاشته ایم این رقم را باید با شیب ملایم به میزان پایین تری تبدیل کنیم تا برسیم به میزان مثلا ۱۰ درصدی.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما باید مسئله تولید را در عمل کاری کنیم که تولید کننده مشکلی نداشته باشد.
وی گفت: صدور بعضی از مجوز‌ها برای تولید کننده مانع است گرچه باید سازوکار داشته باشد، اما با این ساز وکار‌هایی که الان به صورت مجوز‌ها هست این‌ها باید پسینه باشد نه پیشینه، تا وقتی که بتواند تولید کننده را موفق بکند.
آقای رئیسی افزود: ما باید کاری کنیم که مسئله قاچاق به عنوان یکی از موانع جدی تولید به حداقل ممکن برسد و از بین برود.
وی رشد نقدینگی را یکی دیگر از موانع تولید دانست و ادامه داد: باید نقدینگی به سمت تولید برود.

برچسب ها : جزئیات برگزاری اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات1400 ریاست جمهوری