شماره خبر : 2378
منتشر شده در مورخ : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 17:55
محسن رضایی: چرا دولت دست در جیب مردم می‌کند؟  /جواب آقای رضایی به سوال اول

محسن رضایی: چرا دولت دست در جیب مردم می‌کند؟ /جواب آقای رضایی به سوال اول

  • محسن رضایی: چرا دولت دست در جیب مردم می‌کند؟
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم تنظیم رابطه اقتصاد با مردم گفت: چرا هرگاه مشکلی برای دولت پیش می‌آید، دولت دست در جیب مردم می‌کند.
آقای محسن رضایی در نخستین مناظره زنده تلویزیونی خطاب به مردم افزود: مردم عزیز، ۸ سال پیش در همین مکان در مقابل آن کلید بی خاصیت یک هزار تومانی را نشان دادم و به شما گفتم اگر اوضاع به این صورت ادامه یابد پول ملی سقوط می‌کند.
وی اضافه کرد: به جیب تان، به یارانه ها، به حقوق کارگران و کشاورزان و به درآمد مردم و بازاریان نگاه کنید، امروز چه وضعی در زندگی داریم و به آن رسیده ایم.
آقای رضایی گفت: چرا اینطور شده است؟ باید به این پرسش پاسخ داد که چرا باید مردم ما در زباله گردی، یا نان قرضی و یا مشکلات دیگر دست و پنجه نرم کنند؟
نامزد ریاست جمهوری افزود: وقتی به دقت مطالعه می‌کنیم می‌بینیم رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است و هرگاه مشکلی برای دولت ایجاد می‌شود دست در جیب مردم می‌کنند.
وی تصریح کرد: از اقداماتی که بانک مرکزی، جناب آقای همتی و دوستانشان انجام دادند این است که بلایی بر سر کسر بودجه آوردند و تا مشکلی پیش می‌آید دست در جیب مردم می‌کنند و از طریق کسر بودجه، بودجه دولت را تامین می‌کنند. شما می‌خواهید ارزش پول ملی ثابت بماند؟.
آقای رضایی همچنین گفت: در مسئله بورس، دولت راه غیرقانونی را برای کسری بودجه خودش در پیش گرفت، نرخ سود بانکی را پایین آورد، نرخ ارز را به غلط ۴۲۰۰ تومان تعیین کردند و بعد که این پول از بانک‌ها به سمت بورس رفت بدون حساب و کتاب مردم را تشویق و بعد هم تامین مالی کردند. برای تامین بودجه کشور، مردم در زمین و آسمان رها شدند.
نامزد ریاست جمهوری با طرح این پرسش که آیا این شیوه اداره کشور است؟ افزود: آیا بودجه کشور را باید از طریق دست کردن در جیب مردم تامین کنند. مگر زندگی مردم از زندگی دولت باید جدا باشد؟، این یکی از خطا‌های اساسی است که در انقلاب ایجاد شد.
وی تصریح کرد: چرا باید قطار انقلاب روز به روز کوچک شده باشد که پشت اقتدار عظیم ملی اکنون به یک اسکوتر تبدیل شده باشد؟.

برچسب ها : جزئیات برگزاری اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات1400 ریاست جمهوری