شماره خبر : 2379
منتشر شده در مورخ : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 18:4
عبدالناصر همتی: اعتراض خود را با قهر از صندوق نشان ندهید/سوال اول مجری از آقای همتی

عبدالناصر همتی: اعتراض خود را با قهر از صندوق نشان ندهید/سوال اول مجری از آقای همتی


سؤال از آقای عبدالناصر همتی نامزده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ابربدهکاران بانکی بود که آقای همتی به جای پاسخ دادن به این سؤال بیانیه‌ای را از روی متن قرائت کرد.
آقای عبدالناصر همتی گفت: من ابراز تأسف می‌کنم که نمایندگان توانای بخش‌های بزرگ جامعه ایران در این مناظره حضور ندارند از جمله زنان.
وی افزود: مردم خیلی از شما‌ها اینجا نماینده ندارید و به حق هم به این موضوع معترضید و می‌خواهید اعتراض خود را با قهر از صندوق نشان دهید، اما من فکر می‌کنم اعتراض مؤثرتر این است که با رأی خودتان صحنه را تغییر دهید.
آقای همتی افزود: ما مردم به جای انفعال نیاز داریم برغم همه اختلاف نظر‌ها ائتلاف بزرگی برای جمهوریت تشکیل دهیم.
وی افزود: ما مردم می‌توانیم یک نه بزرگ تأثیرگذار به تهدید علیه جمهوریت بدهیم.
آقای همتی گفت: مردم من خیلی فکر کردم که این جا چه وعده‌ای به شما بدهم دیدم صادقانه‌تر این است که به شما رک و راست بگویم وضعیت اقتصادی ایران در شرایط فعلی طوری که اغلب وعده‌های رنگارنگ و جذابی که بقیه نامزد‌ها می‌دهند امکان تحقق ندارد.
وی افزود: من برخلاف دوستانی اینجا روبروی شما هستند، اقتصاد می‌دانم و از جزییات وضعیت اقتصادی کشور خبر دارم سابقه مدیریت اجرایی دارم ما منابع لازم را برای وعده‌ها نداریم و دوست ندارم به دروغ بگویم و برای رأی آوردن از شما متوسل به دروغ شوم.
آقای همتی گفت: این دوستان هیچ کدام از تولید ثروت حرف نمی‌زنند، عملا از توزیع فقر می‌گویند من هم به تولید ثروت و هم توزیع عادلانه ثروت توجه همزمان می‌کنم.
وی ادامه داد: هم کیک اقتصاد را بزرگ می‌کنم هم کیک را عادلانه توزیع می‌کنم.
آقای همتی گفت: ما برای این که بتوانیم از این وضعیت خارج شویم به شدت و سرعت به یک سری اصلاحات نیاز داریم.
وی افزود: این جا تنها نامزدی ام که هم می‌فهمم که چرا این اصلاحات برای توسعه ضروری است و هم قوی‌ترین اقتصاد دانان حاضرند به من کمک کنند.
آقای همتی گفت: وضعیت جیب شما مردم خیلی می‌تواند بهتر شود، اما لازمه آن اصلاحاتی است که این دوستان توان آن را ندارند، اما من برنامه و توان آن را دارم.
وی ادامه داد: آقای رضایی به جای این که بگویند بانک مرکزی مقصر است بگویند چگونه می‌خواستند با گروگان گرفتن برای کشور درآمد ارزی ایجاد کنند.
وی گفت: ما شش ماه است که منتظریم که ایشان این اقدام را انجام دهند شاید درآمد ارزی مان به جایی برسد.
آقای همتی افزود: آقای رضایی شما خودتان در مجمع چند بار ما را برای اف‌ای تی اف معطل کردید.
وی گفت: عدم پذیرش اف‌ای تی اف پدر اقتصاد کشور را در آورده است شما چرا به معلول می‌پردازید.
آقای همتی ادامه داد: من تعجب می‌کنم از آقای رضایی، حتی مقام معظم رهبری مجددا این طرح را به مجمع ارجاع دادند و ما در مجمع التماس کردیم این برای کشور مهم است و مهمترین بحث برای من به عنوان رئیس کل بانک مرکزی اف‌ای تی اف است، ولی آقای رضایی آن جا تصمیم می‌گرفتند.

برچسب ها : همتی انتخبات1400 ریاست جمهوری