شماره خبر : 2381
منتشر شده در مورخ : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 18:12
قاضی‌زاده هاشمی: کنترل تورم راهکار تقویت ارزش پول ملی /جواب آقای قاضی زاده هاشمی به سوال اول

قاضی‌زاده هاشمی: کنترل تورم راهکار تقویت ارزش پول ملی /جواب آقای قاضی زاده هاشمی به سوال اول


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارزش پول ملی با کنترل تورم و هدایت نقدینگی تقویت خواهد شد.
آقای سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در بخش اول مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار‌های تقویت ارزش پول ملی افزود: در مورد ارزش پول ملی در چند ساعت می‌شود صحبت کرد و آن طرف سکه ارزش پول ملی کنترل تورم است.
وی گفت: اگر بتوانیم تورم را در جامعه کنترل کنیم می‌توانیم از ارزش پول ملی هم محافظت کنیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که بحث دیگر حکمرانی ریال است افزود: متاسفانه مسئولان مربوطه به جای اینکه مسئول حفاظت از ارزش پول ملی باشند مسئول حفاظت از ارز‌های خارجی شده‌اند.
قاضی‌زاده با بیان این که مشکل ما این است که در کشور حکمرانی پول ملی یک مسئول مشخص ندارد گفت: مسئولینی که به طور غیرمستقیم و مستقیم وظیفه پاسخگویی را در این زمینه دارند مسئولیت خودشان را به گردن دیگری می‌اندازند و‌ای کاش رئیس بانک مرکزی ما خودش را مسئول حفظ ریال بداند تا دلار.
وی با بیان این که در بحث کنترل تورم و گرانی یک بسته مفصل در دولت سلام تهیه کرده اند افزود: در این بسته ۲۱۳ پروژه تعریف کرده‌ایم که ۵۱ پروژه آن مستقیما به مساله کنترل قیمت‌ها و تورم بر می‌گردد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی از تورم صحبت می‌کنیم از نقدینگی و پول پرقدرتی که وارد بازار می‌شود، از اصلاحات و تغییر ساختار بانک‌ها و بانک مرکزی و از اصلاح ساختار بودجه صحبت می‌کنیم.
وی افزود: متاسفانه در این سال‌ها دولت‌ها بخش عمده‌ای از کسری بودجه کشور را با خلق تورم تامین کردند و تورم یک مالیات دائمی است که از سمت مردم پابرهنه به سمت دولت و طبقه مرفه هدایت شده است.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان این که برای کنترل تورم و تقویت پول ملی باید موضوع تولید را گسترش داد و تقویت کرد گفت: هدایت نقدینگی به سمت تولید باعث کنترل قیمت‌ها در سطح بازار و تقویت پول ملی می‌شود.

 

برچسب ها : هاشمی انتخابات1400 ریاست جمهوری