شماره خبر : 2514
منتشر شده در مورخ : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 20:27
مدعیان دولت اسلامی با کدام برنامه می خواهند به داد اقشار ضعیف برسند؟

مدعیان دولت اسلامی با کدام برنامه می خواهند به داد اقشار ضعیف برسند؟

مدعیان دولت اسلامی با کدام برنامه می خواهند به داد اقشار ضعیف برسند؟
پیش از این اشاره کردیم که در مناظره اول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر کلی گویی کردند و کمتر به پاسخ سئوالات پرداختند، بحث کارشناسی هم نداشتند، از برنامه های خود هم بطور شفاف حرفی به میان نیاوردند و اصلاً غیر از اقتصاد بحث دیگری پیش نکشیدند. مثلاً از موضوع حیاتی آموزش و پرورش بحثی به میان نیاوردند، یا در زمینه مدیریت آب و کشاورزی و بهداشت و درمان، در حالی که اگر مدعی هستند از مشاوران و کارشناسان در هر مورد برخوردارند، باید بحث ها وسعت بیشتری داشت.آقایان نگفتند قرار است چه کنند که کسی در کشور شب گرسنه نخوابد و برای این همه زیر پوششی موسسات خیریه و مددجویان کمتیه امداد و بهزیستی که اندک مستمری آنها کفاف فقط چند روز زندگی آنها را می کند یا کودکان کار، چه برنامه ای دارند. نگفتند چطور می توانند جلوی قاچاق در کشور که در حال حاضر 90 درصد واردات از این طریق وارد می شود را بگیرند ¿ نگفتند برای تعطیل کردن واردات بی رویه چه برنامه ای دارند یا برای حفظ محیط زیست چه راهکاری دارند و کلی برنامه های دیگر که نا گفته ماند.اصلاً نشنیدیم که حرفی از تامین رضایتمندی مردم به میان آید، در حالی که کلیدی ترین وظیفه حاکمان رضایت مردم است که همان رضایت حق تعالی است.امام علی (ع) می فرماید: اگر می خواهید بدانید خدا چقدر از مسئولین راضی است، ببینید چقدر مردم از آنها راضی هستند. از خدا با وفادارتر نداریم شما به حرفتان در باره مردم عمل کنید خدا هم بر عهدی که با بنده اش بسته وفادار است و او را کمک می کند. مردم باید از مسئولین راضی باشند (خصوصاً در این نظام) نه آنها که نان را به نرخ روز می خورند. دولت اسلامی، دولتی است که مردم ثنا گوی آن باشند  نه چاپلوسان و باید دعای شما این باشد که بگوئید خدایا به ما توفیق بده جوری عمل کنیم که مردم ما را دوست بدارند. خدا به کارگزاران دولت های فعلی و گذشته فرصت داد که به مردم خدمت کنند بیایند بگویند مشکل چه قشری از مردم را حل کردید که می توانید به آن افتخار کنید، شما هم بگوئید با کدام برنامه قابل قبول می خواهید مردم را از تنگناهای موجود نجات دهید، خصوصاً اقشار ضعیف و آسیب پذیر را.
مدیریت واکسیناسیون در استان نیازمند ارزیابی است

واکسیناسیون در استان با شور و تبلیغات زیاد شروع و انجام شد اما نیمه راه ماند. اگر می گویند کمبود واکسن سراسری است ممکن است قابل قبول باشد که خوزستان هم شامل این کمبود شود اما بحث اینجاست که مرحله اول واکسیناسیون به خوبی مدیریت نشده است. دلیل این ادعا هم همین بس که افرادی نوبت اول را زدند اما برای نوبت دوم نگهداری می شد تا نوبت قبلی ها، اکنون سرگردان نشوند، بدتر از آن اینکه برای توجیه این سوء مدیریت می گویند مهم نیست که نوبت دوم چقدر طول بکشد یا اینکه می گویند اگر کسی قبلاً واکسن مثلاً روسی زده حالا اگر نبود می شود واکسن دیگری بزند که این حرف کارشناسی نیست. حال باید دید استان های دیگر چگونه عمل کردند و آیا وضعیتی مشابه خوزستان دارند، ضمن اینکه مرحله دوم ( به اعتقاد کارشناسان) از مرحله اول مهمتر است چون مرحله دوم مربوط به ایمن سازی است.بهر حال بهتر است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی  در خصوص واکسن و کسانی که مرحله اول را تزریق کرده اند، شفاف سازی کنند تا استرس این موضوع به دیگر دغدغه ها اضافه نشود.
گرانی های رسمی در بحبوحه فعالیت های انتخاباتی

تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی فرصت مغتنم دیگری برای وزارتخانه های بی تدبیر است که آخرین فشارهای خود به مردم را با افزایش قیمت ها در مختصر عمر باقیمانده دولت وارد کنند، چون حواس ها به جائی غیر از شوک های اقتصادی است، جالب است که این کار بدون هیچ پرده پوشی و بر عکس آشکارا انجام و مجوزها به راحتی صادر می شوند.مثلاً شکر برای چندین بار گران شد و قیمت دولتی از 400/7 به کیلویی 15 هزار تومان رسید که چون از مواد مادر است با این گرانی، انواع شربت، انواع کیک و هر چه که با شکر درست می شود افزایش قیمت پیدا کرد. شیشه شربت  3 برابر گران شد، کاغذ هم که گران شده و با این گرانی یک شیشه شربت که 30 هزار تومان بود، 84 هزار تومان شد. ( چه کسی  می تواند بخرد¿)روغن 35 درصد گران شد مواد شوینده و پلاستیک 35 تا 40 درصد ماکارونی 80 درصد و به همین ترتیب بقیه مواد گران شدند که این وضع باعث بالا رفتن حقوق کارگران واحدهای تولیدی هم می شود.
حصیر آباد مثل کیان پارس نشد اما عکس آن اتفاق افتاد!

برای رفتن به یک مطب واقع در ساختمان پزشکان وارد خیابان چهار شرقی کیانپارس شدم. البته چون ورود ممنوع است، خودرو را در خیابان سوم پارک کردم، اما هم در ابتدای خیابان 3 و هم اول خیابان 4 بوی تعفن فاضلاب که سرریز کرده بود، مشام را بشدت آزار می داد، ضمن اینکه باید دقت می شد که کفش و لباس آلوده نشود. با دیدن این وضع یاد یک جوک اول انقلاب افتادم. در آن زمان به شوخی می گفتند اگر نمی شود حصیر آباد را مثل کیان پارس کنند، بهتر است کیان پارس مثل حصیر آباد شود تا عدالت برقرار باشد! حالا بعد از گذشت این همه سال  حصیر آباد که دست نخورده، خرابتر هم شده و هر لحظه خطر رانش و آوارخانه ها ( ببخشید دخمه ها) می رود و قرار است ساکنان محل های پر خطر آنجا به تدریج جا به جا شوند. اما الحق و الانصاف، کیان پارس از نظر بهداشتی و بعضی مشکلات دیگر به سمت حصیر آباد پیش می رود که حتماً باید این تحول در عملکرد شهرداری و آبفا ثبت و ضبط شود.
 

برچسب ها : مدعیان دولت اسلامی با كدام برنامه می خواهند به داد اقشار ضعیف برسند؟ حصیر آباد مثل كیان پارس نشد اما عكس آن اتفاق افتاد! مدیریت واكسیناسیون در استان نیازمند ارزیابی است