شماره خبر : 25805
منتشر شده در مورخ : ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
ساعت : 11:31
اعتبار مجوزهای کسب و کار تنها با دارا بودن شناسه یکتا

اعتبار مجوزهای کسب و کار تنها با دارا بودن شناسه یکتا

 

معاون مرکز بهبود کسب و کار گفت: طبق قانون، اگر مجوزی شناسه یکتا از درگاه ملی مجوز‌ها نداشته باشد، آن مجوز اعتباری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،آقای حاجی جعفری معاون مرکز بهبود کسب و کار  گفت: بر اساس تبصره هفت ماده هفت مکرر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، تا بیستم اردیبهشت ۱۴۰۳ همه مجوز‌های قدیمی و جدید باید دارای شناسه یکتای درگاه ملی مجوز‌ها باشند و اگر مجوزی این شناسه یکتا را نداشته باشد از آن پس، معتبر نخواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه زیر ساخت فنی صدور شناسه یکتا برای مجوز‌های قدیمی در درگاه ملی مجوز‌ها راه اندازی شده است و برخی دستگاه‌ها مانند سازمان ملی استاندارد، وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی سامانه استعلام خود را به این درگاه متصل کرده اند تا اگر کسی مجوز قدیمی دارد بتواند درخواست خود را در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت و بارگذاری کند و ما در مرکز بهبود کسب و کار، از دستگاه تخصصی، آن مجوز را استعلام می‌کنیم و در صورت اعتبار مجوز، به صورت خودکار شناسه یکتای مجوز متقاضی از درگاه ملی مجوز‌ها صادر می‌شود.

معاون مرکز بهبود کسب و کار گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌ها هنوز به این ماده قانونی اشراف ندارند و سامانه استعلام خود را به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نکرده اند؛ امیدواریم تا نیمه دوم سال ۱۴۰۲ همه دستگاه‌ها به سرعت اقدام کنند تا شناسه یکتا برای همه مجوز‌ها صادر شود.

برچسب ها : مجوزهای کسب و کار شناسه یکتا درگاه ملی مجوز‌ها