شماره خبر : 25864
منتشر شده در مورخ : ۲ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 13:22
احیای واحد‌های تولیدی راکد خوزستان با اختصاص اعتبار ویژه

احیای واحد‌های تولیدی راکد خوزستان با اختصاص اعتبار ویژه

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان : در شورای برنامه ریزی استان مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد از محل تبصره ۱۸ تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به دغدغه دولت سیزدهم مبنی بر حمایت همه جانبه از واحد‌های تولیدی گفت: هدفگذاری شده تا پایان امسال ۱۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در استان به چرخه تولید برگردند.

احیای واحد‌های تولیدی راکد خوزستان با اختصاص اعتبار ویژه

حمیدرضا فلاح با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای احیای واحد‌های صنعتی راکد در استان بیان کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌ها در حوزه صنعت وجود واحد‌های راکد است.

وی افزود: ۴۰۰ واحد صنعتی و ۳۰۰ واحد کشاورزی راکد و نیمه راکد در استان وجود دارد.

مدیرکل صمت خوزستان بیان کرد: یکی از مکانیزم‌ها برای راه‌اندازی واحد‌های راکد تامین اعتبار مالی از طریق تبصره ۱۸ است.

وی ادامه داد: در شورای برنامه ریزی استان مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد استان از محل تبصره ۱۸ تخصیص یافته است.

فلاح با اشاره به اینکه تمامی واحد‌های راکد قابل برگشت به تولید نیستند و باید دارای شاخصه‌های اقتصادی و سودآوری باشند، تاکید کرد: در این راستا واحد‌هایی که ظرفیت راه اندازی مجدد دارند در اولویت هستند.

مدیر کل صمت خوزستان افزود: در کنار تخصیص این اعتبار، از مکانیزم‌های تامین مالی دیگر نیز برای راه اندازی این واحد‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

فلاح با بیان اینکه مشکلات واحد‌های راکد در استان احصا شده است، بیان کرد: همه واحد‌ها درگیر مشکل مالی نیستند و مسائل غیرمالی دیگری مثل مسائل حقوقی نیز مانع فعالیت آن‌ها شده است.

۲ هزار واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد.

برچسب ها : واحد‌های تولیدی راکد خوزستان واحد‌های تولیدی خوزستان