شماره خبر : 2588
منتشر شده در مورخ : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 16:41
آغاز فرآیند دومین مناظره با ورود نامزدها به رسانه ملی/ رئیسی: بنای استفاده از پنج دقیقه وقت کمیته تبلیغات را ندارم

آغاز فرآیند دومین مناظره با ورود نامزدها به رسانه ملی/ رئیسی: بنای استفاده از پنج دقیقه وقت کمیته تبلیغات را ندارم

 

آقای سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور شرکت در دومین مناظره انتخاباتی وارد سازمان صدا و سیما شد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کمیته تبلیغات پنج دقیقه برای بنده وقت گذاشته است تا از آنچه که سخنان ناروا علیه بنده مطرح شد دفاع کنم، اما بنده می‌خواهم از این پنج دقیقه استفاده نکنم.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به سازمان صدا و سیما برای حضور در دومین مناظره نامزد‌های انتخابات در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا روش شما در مناظره دوم با مناظره اول تفاوتی خواهد کرد؟ و مهمتر از آن آیا این قول را به مردم می‌دهید که دیگر شاهد بداخلاقی، افترا و تهمت و تحقیر نباشند افزود: من در سوالی که در مناظره اول مطرح شد که شما رقیب خود را چه کسی و چه چیزی می‌دانید؟ عرض کردم رقیبم فساد و ناکارآمدی خواهد بود، اما اکنون می‌گویم رقیبم هم فساد و ناکارآمدی و هم وضع موجود و بداخلاقی‌های سیاسی خواهد بود.
وی گفت: انتظار مردم از مناظره آن است که یا بیان برنامه شود یا بیان کارنامه شود و به نحوی به آن‌ها اطمینان داده شود که وضعیت اجرایی آتی به نفع مردم تغییر خواهد کرد.
رئیسی افزود: آن چه که من می‌خواهم به مردم بگویم این است که انشاالله با اراده شما مردم و با اقدام این خدمتگزار این امید وجود دارد که وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر کند اگر رای مردم به این حقیر تعلق گرفت.
وی گفت: در جلسه مناظره قبل بداخلاقی‌هایی شد و تهمت و افترا‌هایی به بنده زده شد که بنده عرض کردم که اگر با تهمت و افترا به بنده مشکل معیشت مردم حل می‌شود اشکالی ندارد تهمت بزنید و ناسزا بگویید، اما به شرطی که مشکلات مردم حل شود.
آقای رئیسی ادامه داد: این سالنی که در آن مناظره برگزار می‌شود چند سال گذشته نیز مناظرات مشابهی در آن برگزار شده است ببینند با متلک گویی و ناسزا و ناروا گفتن به دیگران آیا مشکل مردم حل می‌شود؟ اگر حل می‌شد که وضع اکنون اینگونه نبود.
وی گفت: کمیته تبلیغات پنج دقیقه برای بنده وقت گذاشته است تا از آنچه که سخنان ناروا علیه بنده مطرح شد دفاع کنم، اما بنده می‌خواهم از این پنج دقیقه استفاده نکنم و استفاده نمی‌کنم.
آقای رئیسی افزود: پاسخ را بر عهده خود مردم عزیز می‌گذارم که تاکنون نیز بسیار خوب پاسخ دادند و بعد از این نیز خوب پاسخ خواهم داد. کما اینکه آذری‌های عزیز از آذربایجان، از زنجان، از اردبیل و از جای جای استان‌های ترک نشین عزیز کشور، بنده را بسیار مورد محبت و لطف خود قرار دادند و بسیار تماس گرفتند و پیام دادندو من از محبت و لطف شان صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم و این لطف و محبت همواره بوده و به لطف خداوند متعال همواره هست.
وی گفت: من از این پنج دقیقه بنای استفاده را ندارم و آن چه که مربوط به من است همان چیزی که انجام می‌شود با رعایت اخلاق انتخاباتی و اخلاق سیاسی و رعایت شئونات کسی که می‌خواهد در کسوت ریاست جمهوری و کسوت نامزد ریاست جمهوری ظاهرشود، باشد.

برچسب ها : مناظره انتخابات1400 ریاست جمهوری