شماره خبر : 2593
منتشر شده در مورخ : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 21:51
نامزدهای ریاست جمهوری راهکارهایی برای کاهش مشکلات درمانی ارائه دهند

نامزدهای ریاست جمهوری راهکارهایی برای کاهش مشکلات درمانی ارائه دهند

در انتخابات شورای شهر بی تفاوت نباشیم تا افراد منفعت طلب انتخاب نشوند

در حالی که قانوناً هنوز مدتی از عمر این دوره شوراهای شهر باقی مانده، اما عملا تعطیل و اعضای آن ها برای حضور در دوره بعد تلاش می کنند و کاری به امور شهرها و مشکلات و گرفتاری های شهروندان ندارند، نمونه اش همین اهواز که جز جمع آوری زباله، اثری از عمران شهری، زیباسازی و ... دیده نمی شود.
عملکرد شوراها تاکنون بیانگر آنست که بود و نبودشان فرقی نمی کند، ضمن اینکه در مواردی وجودشان به شهرها لطمات جبران ناپذیری وارد کرده که مهمترین آنها انتخاب شهرداران ناموفق و عزل و نصب های غیر تخصصی بوده است.
اگر حساب و کتابی در کار بود و یک بررسی از انتصاب ها در شهرداریها می شد نشان می داد که سهم هر عضو شورا در این انتصاب ها چقدر است.
در قانون اساسی 34 ماده و 9 تبصره برای وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر تعیین شده که باید با بررسی عملکرد آنها مشخص شود این شورا در چه حد اولاً به وظایف خود آشناست، ثانیاً برای پیاده کردن آنها چه کرده است.
از موارد مهم وظایف شورای شهر، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسائیهای اجتماعی  فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه ها به منظور برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول است. شورا اعلام کند در هر زمینه از این موارد چه کرده است و آثار اجرای این برنامه ها کجاست که مشاهده نمی شوند¿ شورا اعلام کند برای مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی  فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی که از اهم وظایف آنهاست چه عملکردی برای ارائه دارد؟ 
اما دلیل اصلی ناکارآمدی شوراها را در نقص قانون برای شرایط شرکت افراد در انتخابات شوراها باید جستجو کرد.
تا وقتی مدارک مورد نیاز شرکت در انتخابات شورا همانند یک آگهی استخدام معمولی است و تجربه، تخصص و سابقه کاری مرتبط با موضوع ملاک نیست، نباید انتظاری جز آنچه که تاکنون از شوراها دیده ایم داشته باشیم. بنابراین برای فعال و کارآمد شدن شوراها، نیاز به تجدید نظر در این شرایط است، ضمن اینکه افرادی به این میدان بیایند که هدفشان از ورود به شورا مشارکت در پیشرفت و توسعه شهر باشد، نه تلاش برای هُل دادن افراد ناکارآمد به شهرداری و اگر می خواهیم شهرمان از وضعی که دارد خارج شود، با توجه به عملکرد گذشته شوراها در انتخابات پیش رو با چشم باز و دید بالا شرکت و حضور داشته باشیم و در انتخاب اعضا بی تفاوت نباشیم.
نامزدهای ریاست جمهوری راهکارهایی برای کاهش مشکلات درمانی ارائه دهند

ظاهراً در قضیه حذف دفترچه های بیمه درمانی هدف فقط صرفه جویی در کاغذ بوده چون با این کار اکثر قریب به اتفاق پزشکان، کلاً رابطه خود را با بیمه ها قطع کرده اند و به هر پزشک که مراجعه می شود می گوید با هیچ بیمه ای قرار داد نداریم. بهای ویزیت ها هم که اختیاری است و از هفتاد هزار تومان به بالاست، مگر دکترهای عمومی که کمتر است. برای یک مشاوره چند دقیقه ای قبل از عمل که در چند سوال خلاصه می شود، مبلغ 150 هزارتومان دریافت می شود که واقعاً ظلم در حق بیمار است.
نوشتن نسخه در یک برگ کاغذ هم باعث می شود که بیمار سوابق و نمونه ای از درمان را در دست نداشته باشد، در داروخانه هم به این دلیل که باید وارد سامانه شوند، کلی معطلی دارد. بسیاری از داروها هم، خصوصاً اگر تقویتی باشد، غیر بیمه ای و گران است و بیمارانی که توان مالی ندارند، ناچار هستند آنها را دریافت نکنند. به این ترتیب با ادامه این رویه، وضعیت درمان مردم از آنچه که در گذشته بود، بدتر شد و ای کاش نامزدهای ریاست جمهوری در خلال بحث های خود راهکارهای کارشناسی برای کمک به مردم در امور درمان و دارو ارائه می دادند.

شورای ترافیک کجاست و چرا به فکر مردم نیست؟

گره های ترافیکی در اهواز، هر روز بیشتر می شوند و به موازات آن وقت مردم بیش از گذشته در مسیرها تلف و دیر به مقصد می رسند. این وضع ضررهای دیگری هم دارد که مهمترینش مصرف بنزین بدلیل روشن بون کولر خودرو و خراب شدن اعصاب سرنشینان خودروهاست.  ‌
ترافیک مسیر کیان پارس که در گذشته منحصر به چهار راه پهلوان بود حالا به سر تا سر خیابان چمران ( خیابان اصلی کیان پارس ) توسعه پیدا کرده و این شلوغی به خاطر تراکم پزشکان در این منطقه است که هر روز وضع بدتر می شود.
اطراف میدان دانشگاه هم بدلیل ساخت تقاطع غیر همسطح ( که پیشرفت و سرعت گذشته را ندارد) مشکل ساز شده و دریغ از پر کردن چاله ها و دست اندازهای آنجا که باعث شده این قسمت از شهر به گره های ترافیکی اضافه شود و معلوم نیست چرا مدیران شهری که در این مسیر رفت  و آمد می کنند، قدمی به نفع مردم و رفع مشکلات برنمی دارند. راستی شورای ترافیک کجاست و چرا خبری از آن نیست و هیچ اثر و آثاری از فعالیت آن مشاهده نمی شود و چرا استاندار از آقایان مسئولیت نمی خواهد؟ 

برچسب ها : شورای ترافیك كجاست و چرا به فكر مردم نیست؟ نامزدهای ریاست جمهوری راهكارهایی برای كاهش مشكلات درمانی ارائه دهند در انتخابات شورای شهر بی تفاوت نباشیم تا افراد منفعت طلب انتخاب نشوند