شماره خبر : 2658
منتشر شده در مورخ : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 13:0
برگزاری آزمون وکالت در نیمه دوم شهریور امسال

برگزاری آزمون وکالت در نیمه دوم شهریور امسال

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: امسال هم آزمون وکالت دادگستری و هم آزمون کارشناسی رسمی دادگستری را در نیمه دوم شهریور برگزار خواهیم کرد.

آقای بهادری جهرمی در باره کارآموزان وکالت استان تهران افزود: ما در مرکز وکلا برای اینکه تضمین شود وکلای که خدمت رسانی حقوقی به آحاد مردم ارائه می‌کنند اشراف و تسلط کامل به همه جوانب حقوقی و حتی رویه اخلاقی در عملکردشان دارند، دوره‌های آموزشی را در دوره کارآموزی مد نظر قرار داده ایم که نشست امروز یکی از این چندین دوره‌های آموزشی است.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها هم در حوزه‌های آموزشی و هم در حوزه کارورزی است یعنی پرونده‌های که در ابتدای امر قبول وکالت می‌کنند تحت نظارت وکلای با سابقه است، تا به موکلان تضمین داده شود که این فرد توانمندی حمایت کامل از حقوق موکل خود را خواهد داشت.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: اکنون حدود ۷ هزار کارآموز وکالت در مرکز وکلا وجود دارند که این دوره‌ها را طی می‌کنند و پیش بینی ما این است که حدود ۴ هزار کارآموز دیگر که در آزمون سال ۹۹ برگزار شد امسال به این جمع افزوده شود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۰ نیز ان شاالله همانگونه که پیش از این نیز اعلام کردیم، اگر مشکلی از حیث شیوع بیماری کرونا پیش نیاید، ما هم آزمون وکالت دادگستری و هم آزمون کارشناسی رسمی دادگستری را در نیمه دوم شهریور ماه امسال برگزار خواهیم کرد.

آقای بهادری جهرمی گفت: البته در آزمون وکالت امسال یک تغییر و تفاوت جدی به وجود آمده است که داوطلبان باید به آن دقت کنند و پیش از این نیز اعلام شده این است که امسال در منابع آزمون یک در تحت عنوان حقوق اساسی اضافه شده است.

وی افزود:، چون نخستین سالی است که این درس به منابع آزمون اضافه شده است و هنوز منابع و اساتید آن روشن نیست، امسال از پژوهشکده شورای نگهبان خواهش کردیم یک منبع روشنی را به زودی منتشر می‌کند که برای سال اول صرفاً از داخل همان منبع سوالات طراحی خواهد شد.

رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: بنابراین ما امسال در آزمون یک تفاوت اساسی با آزمون سال‌های گذشته داریم و آن هم اضافه شدن درس حقوق اساسی است که پیش از این نیز اعلام شده بود و البته منبع آن از سوی شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود و سوالات آن نیز صرفاً از داخل همان منابع خواهد بود تا به داوطلبان فرصت مطالعه داده شود.

وی گفت: داوطلبانی که در آزمون کتبی سال ۹۹ چه در آزمون وکالت و چه در آزمون کارشناسی رسمی و چه در مشاور خانواده قبول شده بودند که جمع این‌ها حدود ۱۷ هزار نفر بود، مرحله دوم آزمون شفاهی شان را غالباً انجام داده‌اند و چیزی حدود ۳ هزار نفر از آن‌ها باقی مانده اند که در فرآیند‌های انجام مرحله دوم هستند.

آقای بهادر جهرمی افزود: جمع این مرحله که انجام شود برای همه عزیزان نتایج نهایی آن نیز اعلام می‌شود و دیگر ما در همین سال ۱۴۰۰ آغاز کارآموزی پذیرفته شدگان نهایی از آن ۱۷ زار نفر را خواهیم داشت.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

برچسب ها : رئیس مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه آزمون وکالت بهادر جهرمی